koppla extern styrning schenck d-400

Metoder, verktyg och resultat kring bromsning av motorer diskuteras här.
OttoB
För mycket laddtryck
Inlägg: 154
Blev medlem: fre okt 03, 2014 10:20 am

Re: koppla extern styrning schenck d-400

Inlägg av OttoB »

Är extrn poti kopplat i X4 i övre lådan (rund stöpsel) eller nedre lådan (D9) ? Jag har kopplat in rund X4.
vinkelkapen
För mycket laddtryck
Inlägg: 270
Blev medlem: ons jan 11, 2006 10:01 pm

Re: koppla extern styrning schenck d-400

Inlägg av vinkelkapen »

I db9an har jag kopplat, kan kolla närmare var du menar v.42 då jag är ledig just nu
e34 m20b25 turbo @1bar
Big Al
Forumsberoende
Inlägg: 1625
Blev medlem: sön maj 22, 2005 11:11 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av Big Al »

-
Senast redigerad av Big Al den fre apr 02, 2021 11:08 am, redigerad totalt 1 gånger.
vinkelkapen
För mycket laddtryck
Inlägg: 270
Blev medlem: ons jan 11, 2006 10:01 pm

Re: koppla extern styrning schenck d-400

Inlägg av vinkelkapen »

här kommer lite mer information...
kommer tyvärr dröja lite innan jag kan upp med en motor och testa igen då bänken vill ha varvtalsignal för att starta servomotorn
men någon kanske vill ta en titt på dom olika belastningarna man kan göra och ge en input till vad som kan funka bäst att använda sig av
jag vill ju gärna få svepkurvor med bra repeterbarhet, troligen kommer jag få justerna PID på bänken då den inte är helt 100% inställt har jag märkt.. den vandrar lite vid låst varvtal t.ex



http://speedy.sh/pDEge/skanner-dieselmo ... 161902.pdf
e34 m20b25 turbo @1bar
vinkelkapen
För mycket laddtryck
Inlägg: 270
Blev medlem: ons jan 11, 2006 10:01 pm

Re: koppla extern styrning schenck d-400

Inlägg av vinkelkapen »

sutit och läst och försökt översatt lite då jag inte kan tyska och bara kan översätta halvt hjälpligt

men om jag förstår det rätt så med n=constant så borde jag kunna låsa varvtalet? detta vore ypperligt vid mappning

för svep borde på sidan 3.... 2.3.2 kunna funka?? men förstår inte riktigt hur jag ska kunna aktivera den funktionen eller välja vart maxvrid på svepet ska vara? om jag förstått det rätt?


när vi kört tidigare med dieselmotorer så lägger vi ju bara maxvarv och belastar ner motorn men nu blir det annat när man vill ha svep m.m
e34 m20b25 turbo @1bar
OttoB
För mycket laddtryck
Inlägg: 154
Blev medlem: fre okt 03, 2014 10:20 am

Re: koppla extern styrning schenck d-400

Inlägg av OttoB »

Hej,
Har kollat lite diagram, och att få external poti fungera i X4, tryck in S7.

Att låsa varvtalet tryck in S1, mycket trevligt att grundmappa soppa och tändning med n=const.

Jag har kopplat min ext. poti i X3(2.3.4) och har brytare i pinnar X3(1) och X3(5). När brytarn är PÅ jag användar ext. poti.

Håller på att få styrning från PC med LabView

Otto
vinkelkapen
För mycket laddtryck
Inlägg: 270
Blev medlem: ons jan 11, 2006 10:01 pm

Re: koppla extern styrning schenck d-400

Inlägg av vinkelkapen »

Ok! Jag avvaktar med svar om jag får utveckla bänken mer och använda den mer frekvent än tanken vart från början, med tanken att den bara står still så bör detta inte vara något bekymmer

Hur kopplar du in det o vad kostar det? Du kan ju höra av dig på pm
e34 m20b25 turbo @1bar
Skriv svar