Härligt med inputs jag ser det så skall dessa saker bara fungera och jag inser att jag får lägga lite kulor på detta.
skall kasta upp lite bilder på prylarna som jag har snart.
börjar bli en hel del med kul saker. Så varför inte en depac axel även om det spränger all tänkbar budget från det som från början var en random kardan.
Jens eller ni som åker med platta som har tryckplattebultcirklar, kan det finnas någon som vill köra fram en sådan?
Eller sälja mig en delningsapparat.
saknar det verktyget oftare och oftare nu för tiden.
Vad åker ni med för kraftöverförning mellan motor och broms?
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: Vad åker ni med för kraftöverförning mellan motor och br
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10192
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Vad åker ni med för kraftöverförning mellan motor och br
man kan tillverka sitt egna dubbelmassehjul i stål istället för gjutjärn.
Och eftersom man inte behöver ta hänsyn till tryckplatta blir det enkelt för den som har en svarv och fräs.
Man ska inte ge upp tanken förrens man studerat utbudet.
Nu kunde jag inte länka till bilden, men inuti denna pdf fil finns en jämförelse graf mellan normalt dämpelement och ett hydraulelement.
http://www.inspecta.com/Documents/Swede ... atning.pdf
annars kan du scanna genom detta, här finns idéerna
http://was.prv.se/spd/search?dateflag=f ... &range=100
Och eftersom man inte behöver ta hänsyn till tryckplatta blir det enkelt för den som har en svarv och fräs.
Man ska inte ge upp tanken förrens man studerat utbudet.
Nu kunde jag inte länka till bilden, men inuti denna pdf fil finns en jämförelse graf mellan normalt dämpelement och ett hydraulelement.
http://www.inspecta.com/Documents/Swede ... atning.pdf
annars kan du scanna genom detta, här finns idéerna
http://was.prv.se/spd/search?dateflag=f ... &range=100
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Vad åker ni med för kraftöverförning mellan motor och br
även om man skulle få ett special svänghjul och fungera (tror inte det går bra över ett brett register och mot de elakaste svägnigarna då det blir föär lite slaglängd) förstår inte heller hur man ska göra ett svänghjul som passar alla olika motorer?
tror mer på denna typ av lösning http://www.depac.com/drive%20shaft%20upgrades.htm
tror mer på denna typ av lösning http://www.depac.com/drive%20shaft%20upgrades.htm
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10192
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Vad åker ni med för kraftöverförning mellan motor och br
Är väl inte svårt alls.. tänker inte gå in på det i detalj, men det går juh att bygga adaptrar och 'svänghjulet' jag pratar om måste inte sitta dikt mot motorn, kanske på bromsenhetens ingående axel.
men jag bara spånar fritt så kanske nån annan får en bra idé.
men jag bara spånar fritt så kanske nån annan får en bra idé.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: Vad åker ni med för kraftöverförning mellan motor och br
Så här blev bromsen
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169