Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: sön jun 25, 2017 1:20 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
InläggPostat: mån jan 05, 2015 4:24 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: ons apr 25, 2007 11:05 am
Inlägg: 1549
Ort: Skånska Landsbygden
Original är 440cc så det blir ju över 1000cc ihop. Borde räcka utan besvär.
Tänk på att original är lågohm (har jag för mig) och Siemens Deka brukar vara högohm.

Mer 2JZ kan vi ta över PM. Jag ska inte förstöra denna tråden mer :wink:

_________________
//Pacman


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jan 05, 2015 4:51 pm 
Offline
Steve, inte Stiiiv
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Inlägg: 4934
Ort: Lykksällä
Original 2JZ-GE är väl på 315?

Hur avgör man att spridare börjar bli för små om man inte går efter dutycycle?

_________________
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jan 05, 2015 11:18 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 12, 2011 6:28 pm
Inlägg: 553
Ort: Landskrona
Verkar bero helt på årsmodell och bil som motorn sitter i om man googlar lite.

_________________
Philip Wiberg
0727 286 853
945 – 1995, LTT brukis.
940 – 1997 16v hx55 projekt - Äntligen​ på gång!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jan 08, 2015 5:17 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: ons apr 25, 2007 11:05 am
Inlägg: 1549
Ort: Skånska Landsbygden
Stämmer. 2JZ-GTE original är 440cc. Jag vet inte vad original 2JZ-GE har för spridare.

_________________
//Pacman


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis sep 06, 2016 7:59 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön okt 26, 2014 6:25 pm
Inlägg: 1204
Jarmo Y skrev:
Varför ser jag att trycket är över 2 bar på diagrammet eller förstår jag fel på skalan? :)


Fann mig själv i denna tråden än en gång och nu fastnade jag på samma sak som Jarmo. Jag löste dock problemet genom att tänka psi.

_________________
//MartinL


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons sep 07, 2016 9:38 am 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20193
Ort: Tomterna/sävar
blåa kurvan på laddtrycket ligger en bit under 320 linjen och det är total tryck alltså 300= 2 bar laddtryck.

frän motor som ska köras i umeå open nästa helg såg jag. har fungerat bra vad jag vet men har ätit upp några M90 tills det monterades en bmw låda :thumbright:

mvh jens

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons sep 07, 2016 9:59 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön okt 26, 2014 6:25 pm
Inlägg: 1204
Jens Gustavsson skrev:
kurvan på laddtrycket ligger en bit under 320 linjen och det är total tryck alltså 300= 2 bar laddtryck.

mvh jens


:doh: :lol: :thumbright:

_________________
//MartinL


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons sep 07, 2016 1:24 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20193
Ort: Tomterna/sävar
fick fundera lite själv också :) men vi kör apsolut tryck kpa för att det blir lättare att mappa då med samma siffror som i motor styrnigen men man snackar ju oftast i laddtryck i bar då man inte är fullt metrisk här ute på landet.

mvh jens

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån dec 05, 2016 9:37 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: tis jan 12, 2016 5:11 pm
Inlägg: 40
Hur får man en sånhär 500-700hk B230 motor att hålla på riktigt ute på driftingbanan??

I drifting hör man ofta folk smattra varvstopp genom hela långa kurvor och det låter ju så jävla härligt men kan tänka mig att det blir både varmt och ordentligt våldsamma grejer händer i burkarna.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis dec 06, 2016 8:12 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20193
Ort: Tomterna/sävar
det ska nog gå rätt bra men att köra på en elak varvstopp länge håller ingen motor för men det är inte motorn fel då den går sönder då :)

det handlar mycket om att tempraturerna under vissa gränser på vatten, olja, bränsle på sånna motorer samt ha en bra mappning på bränsle, tändning, laddtrycks styrning, varvstoppar mm. sen logga och analysera efter var tävlig. och ställa in alla säkerhets funktioner i motorstyrnigen.

jo höll på glömma ett bra oljesystem (tråg framförallt) är mycket viktigt med.

hjälper gärna till om nån är seriöst intresserad att köra en sån motor och som är intresserad själv att jobba med den.

mvh jens

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons dec 07, 2016 10:51 am 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: tis jan 12, 2016 5:11 pm
Inlägg: 40
Tackar för mycket bra svar. Jag måste säga att det vore extremt roligt att ha en sån. Är sugen som fan :thumbright:


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010