zebbe och rolands B230 drifting motor (640nm 515hk)
Re: zebbe och rolands B230 drifting motor (640nm 515hk)
Original är 440cc så det blir ju över 1000cc ihop. Borde räcka utan besvär.
Tänk på att original är lågohm (har jag för mig) och Siemens Deka brukar vara högohm.
Mer 2JZ kan vi ta över PM. Jag ska inte förstöra denna tråden mer
Tänk på att original är lågohm (har jag för mig) och Siemens Deka brukar vara högohm.
Mer 2JZ kan vi ta över PM. Jag ska inte förstöra denna tråden mer
//Pacman
(Patrik Ståhl)
(Patrik Ståhl)
Re: zebbe och rolands B230 drifting motor (640nm 515hk)
Original 2JZ-GE är väl på 315?
Hur avgör man att spridare börjar bli för små om man inte går efter dutycycle?
Hur avgör man att spridare börjar bli för små om man inte går efter dutycycle?
Re: zebbe och rolands B230 drifting motor (640nm 515hk)
Verkar bero helt på årsmodell och bil som motorn sitter i om man googlar lite.
Re: zebbe och rolands B230 drifting motor (640nm 515hk)
Stämmer. 2JZ-GTE original är 440cc. Jag vet inte vad original 2JZ-GE har för spridare.
//Pacman
(Patrik Ståhl)
(Patrik Ståhl)
Re: zebbe och rolands B230 drifting motor (640nm 515hk)
Fann mig själv i denna tråden än en gång och nu fastnade jag på samma sak som Jarmo. Jag löste dock problemet genom att tänka psi.Jarmo Y skrev:Varför ser jag att trycket är över 2 bar på diagrammet eller förstår jag fel på skalan?
//MartinL
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: zebbe och rolands B230 drifting motor (640nm 515hk)
blåa kurvan på laddtrycket ligger en bit under 320 linjen och det är total tryck alltså 300= 2 bar laddtryck.
frän motor som ska köras i umeå open nästa helg såg jag. har fungerat bra vad jag vet men har ätit upp några M90 tills det monterades en bmw låda
mvh jens
frän motor som ska köras i umeå open nästa helg såg jag. har fungerat bra vad jag vet men har ätit upp några M90 tills det monterades en bmw låda
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: zebbe och rolands B230 drifting motor (640nm 515hk)
Jens Gustavsson skrev:kurvan på laddtrycket ligger en bit under 320 linjen och det är total tryck alltså 300= 2 bar laddtryck.
mvh jens
//MartinL
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: zebbe och rolands B230 drifting motor (640nm 515hk)
fick fundera lite själv också men vi kör apsolut tryck kpa för att det blir lättare att mappa då med samma siffror som i motor styrnigen men man snackar ju oftast i laddtryck i bar då man inte är fullt metrisk här ute på landet.
mvh jens
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: zebbe och rolands B230 drifting motor (640nm 515hk)
Hur får man en sånhär 500-700hk B230 motor att hålla på riktigt ute på driftingbanan??
I drifting hör man ofta folk smattra varvstopp genom hela långa kurvor och det låter ju så jävla härligt men kan tänka mig att det blir både varmt och ordentligt våldsamma grejer händer i burkarna.
I drifting hör man ofta folk smattra varvstopp genom hela långa kurvor och det låter ju så jävla härligt men kan tänka mig att det blir både varmt och ordentligt våldsamma grejer händer i burkarna.
Kulan
V70R AWD -00
244 GL -82
744 TIC-88
V70R AWD -00
244 GL -82
744 TIC-88
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: zebbe och rolands B230 drifting motor (640nm 515hk)
det ska nog gå rätt bra men att köra på en elak varvstopp länge håller ingen motor för men det är inte motorn fel då den går sönder då
det handlar mycket om att tempraturerna under vissa gränser på vatten, olja, bränsle på sånna motorer samt ha en bra mappning på bränsle, tändning, laddtrycks styrning, varvstoppar mm. sen logga och analysera efter var tävlig. och ställa in alla säkerhets funktioner i motorstyrnigen.
jo höll på glömma ett bra oljesystem (tråg framförallt) är mycket viktigt med.
hjälper gärna till om nån är seriöst intresserad att köra en sån motor och som är intresserad själv att jobba med den.
mvh jens
det handlar mycket om att tempraturerna under vissa gränser på vatten, olja, bränsle på sånna motorer samt ha en bra mappning på bränsle, tändning, laddtrycks styrning, varvstoppar mm. sen logga och analysera efter var tävlig. och ställa in alla säkerhets funktioner i motorstyrnigen.
jo höll på glömma ett bra oljesystem (tråg framförallt) är mycket viktigt med.
hjälper gärna till om nån är seriöst intresserad att köra en sån motor och som är intresserad själv att jobba med den.
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: zebbe och rolands B230 drifting motor (640nm 515hk)
Tackar för mycket bra svar. Jag måste säga att det vore extremt roligt att ha en sån. Är sugen som fan
Kulan
V70R AWD -00
244 GL -82
744 TIC-88
V70R AWD -00
244 GL -82
744 TIC-88