8v rödblockare i Dynon.
8v rödblockare i Dynon.
Körde TBM:s Volvo idag. Mycket trevlig dag
Resultatet blev 747hk och 914nm vid 2.6 bar.
ECU Master Motorstyrning från oss
2400cc spridare
E85
HX50MFS billet kompressorhjul stora avgas.
Full pulssplitat grenrör.
48mm WG
STS 269 lyft 12,2 / 306
40/48mm ventiler
Jens G topp.
96,30x86mm.Balanserat och viktad.
Skärringspackning.
Resultatet blev 747hk och 914nm vid 2.6 bar.
ECU Master Motorstyrning från oss
2400cc spridare
E85
HX50MFS billet kompressorhjul stora avgas.
Full pulssplitat grenrör.
48mm WG
STS 269 lyft 12,2 / 306
40/48mm ventiler
Jens G topp.
96,30x86mm.Balanserat och viktad.
Skärringspackning.
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: 8v rödblockare i Dynon.
mycket bra jobbat!
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: 8v rödblockare i Dynon.
Tack Jens.
Det vart tvärstopp där, hade varit trevligt att sett 780hk
Det vart tvärstopp där, hade varit trevligt att sett 780hk
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Re: 8v rödblockare i Dynon.
Trivsamt vrid.
Var det rak laddtrycks-kurva ?
Var det rak laddtrycks-kurva ?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: 8v rödblockare i Dynon.
börja bunkra drivline grejor
dana 60 är en stark bak axel
mvh jens
dana 60 är en stark bak axel
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: 8v rödblockare i Dynon.
Från 4500-4800 till 7500 är där 2.6 barmattias skrev:Trivsamt vrid.
Var det rak laddtrycks-kurva ?
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 594
- Blev medlem: mån feb 20, 2006 11:46 pm
- Ort: Lapua Finland
- Kontakt:
Re: 8v rödblockare i Dynon.
Behövs väl inte en dana 60, en polarens challenger 470 cid dubbla turbos, har en mopar 8 3/4", har kört 7,94/ 273 1/4 mile och axeln hållerJens Gustavsson skrev:börja bunkra drivline grejor
dana 60 är en stark bak axel
mvh jens
väldigt bra effektkurvor volvomotor har och bara 8 valve.
Re: 8v rödblockare i Dynon.
Har challengern automat eller manuell låda ?Jarmo Y skrev:Behövs väl inte en dana 60, en polarens challenger 470 cid dubbla turbos, har en mopar 8 3/4", har kört 7,94/ 273 1/4 mile och axeln hållerJens Gustavsson skrev:börja bunkra drivline grejor
dana 60 är en stark bak axel
mvh jens
väldigt bra effektkurvor volvomotor har och bara 8 valve.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 594
- Blev medlem: mån feb 20, 2006 11:46 pm
- Ort: Lapua Finland
- Kontakt:
Re: 8v rödblockare i Dynon.
Powerglide och transbrake.
Re: 8v rödblockare i Dynon.
ja tror den hade haft tufft om den vart en manuell bil..
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: 8v rödblockare i Dynon.
8 3/4 är en ok axel men den behöver stål överfall, förstärkt hus, 35 spline axlar som tillbehör och det har dana 60 standard sen om man ska köra dragrace med 8 3/4 så fins det inga Pro geers så man får hålla på och avhärda utväxligarna själv och det är ju jobbigt. stora fördelen är att en 8 3/4 är samma vikt som en volvo axel
mvh jens
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 594
- Blev medlem: mån feb 20, 2006 11:46 pm
- Ort: Lapua Finland
- Kontakt:
Re: 8v rödblockare i Dynon.
Ersviken skrev:ja tror den hade haft tufft om den vart en manuell bil..
Transbrake är inte heller nån bakaxelvänlig. Bilen väger ca. 1500 kg.
Dana 60 väger 130 kg om jag minns rätt, ganska mycket till en volvo.
En manuell twinturbo 7.7 liters bil, 2 bar övertryck, kunde rita svarta ränder på banan hela vägen ut, då räcker ännu mindre bakaxel.
Challenger ägare har en annan bil också, twinturbo (2 x hx55) Hemi med pg automat, som är mycket mycket effektivare, motive gear 8 3/4" där också
470 cid har bara mopar stage 6 toppar, 2.14"/ 1.81" ventiler, har ingen chans mot alum. hemitoppar men än så länge 8 3/4 håller bra efter hemi.
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Re: 8v rödblockare i Dynon.
Det finns visst Pro Gear till 8 3/4. Här till exempel:
http://www.moserengineering.com/gears/m ... r-993.html
http://www.moserengineering.com/gears/m ... r-993.html
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: 8v rödblockare i Dynon.
ok det fans inte för ett par tre år sen vad jag vet.
mvh jens
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 594
- Blev medlem: mån feb 20, 2006 11:46 pm
- Ort: Lapua Finland
- Kontakt:
Re: 8v rödblockare i Dynon.
Motive gear.com har starka grejor. Jag hade redan på 90-talet en Richmond pro gear 5.13 till en 8 3/4", 489 klump.