historisk Rally B20 dynas i sävar
Postat: tor mar 24, 2016 8:57 pm
Hej jag har kollat med ägaren Anton Matsson och det gick bra att lägga upp lite grund data på en B20 som är byggd enligt historiska rally reglementet till en 142.
i grova drag betyder det att man inte få ha över 2 liter eller borra mer än över dim och att grejorna skulle ha varit tilgängliga på den tid som bilen är från som jag förstår det?
det sitter en topp som är filad med större ventiler, mera kompa, brytar lös B20E fördelare och extraktor, snäll gammal kam med ca 258 grader dur vid 1.25mm och ca 8.6mm lyft, weber 45:or 40mm mm halsring F16.
den gick rätt bra efter 2 dagars dyno körning och tester med olika kombinationer.
men bilens avgasystem tappade vi lite för mycket mot dyno avgasröret men ska uppdateras.
va häftigt tryck på kompa mätaren hela 16 bar men den spikade inte och gick bäst med ganska lite för tändning.
pik effekt med dyno avgasröret var 178-180 hk som bäst vid 6400rpm och vridet va hela 218-220nm och kom väldigt tidigt. väldigt bra på 2 liter nästan 110nm/liter
film fins på face boken https://www.facebook.com/anton.mattsson ... 901723727/
i grova drag betyder det att man inte få ha över 2 liter eller borra mer än över dim och att grejorna skulle ha varit tilgängliga på den tid som bilen är från som jag förstår det?
det sitter en topp som är filad med större ventiler, mera kompa, brytar lös B20E fördelare och extraktor, snäll gammal kam med ca 258 grader dur vid 1.25mm och ca 8.6mm lyft, weber 45:or 40mm mm halsring F16.
den gick rätt bra efter 2 dagars dyno körning och tester med olika kombinationer.
men bilens avgasystem tappade vi lite för mycket mot dyno avgasröret men ska uppdateras.
va häftigt tryck på kompa mätaren hela 16 bar men den spikade inte och gick bäst med ganska lite för tändning.
pik effekt med dyno avgasröret var 178-180 hk som bäst vid 6400rpm och vridet va hela 218-220nm och kom väldigt tidigt. väldigt bra på 2 liter nästan 110nm/liter
film fins på face boken https://www.facebook.com/anton.mattsson ... 901723727/