Sida 2 av 2

Postat: sön maj 01, 2016 7:04 pm
av Big Al
-

Re: Shenck virvelströms-broms. Sidoprojekt.

Postat: sön maj 01, 2016 8:08 pm
av *L.R*
Mättar har jag väl reglermån via att ändra spänningen?

Jag kommer väl med dc åka i hysteresloopar? Då kanske jag behöver negativa spänningar?

Men det blir väl anorlunda om jag swichar, då kolapsar väl fältet?

ja ska man swicha en sån induktans så är nog en frihjulsdiod nödvändigt. Om man inte har ett drivsteg som klara väldigt hög spänning.

Re: Shenck virvelströms-broms. Sidoprojekt.

Postat: mån maj 02, 2016 1:03 pm
av OttoB
Moi

Här är del av elschema från W260. Enkelt slutsteg kan man säga.

Bild

Röd/gul till spolen.

Re: Shenck virvelströms-broms. Sidoprojekt.

Postat: tis maj 03, 2016 4:03 pm
av *L.R*
Otto_ Har du en bild på hela schemat?

Tror jag kommer köra en likritkarbrygga och sedan en två H-bryggor, en till varje motor.
Verkade inte vara så jäkla dyrt att köpa lite maffiga igbter.

Re: Shenck virvelströms-broms. Sidoprojekt.

Postat: tis maj 03, 2016 8:46 pm
av OttoB
L.R
Jå visst. Har olika schemor att scanna, pm mig ditt email.

mvh Otto

Re: Shenck virvelströms-broms. Sidoprojekt.

Postat: sön sep 04, 2016 10:10 pm
av OttoB
Doktorn skrev:Bild
Vi har testad styrenhet från Sportdevices (bara den där likriktare med kontroll enhet) kontrollet 0-5 VDC kommer från Labview program och nu justeras PID paremeter till momentbarerad bromsning. Funkar bra, men ärligt talat vi har varit fega. Bromsen Schenk W450 klarar 2300Nm och maxvarvet ligger i 5500 rpm. Nu ligger vi i 200 Nm @1500 rpm. Motorn är 4.4 liter turbodiesel fyra, finsk Agco, och motorns styrsystem är byggt på Labview moduler och program.

Bromsen vaknar när kontrollsignal stiger över 0.7 V och därefter moment vs. kontrolsignal är ganska lineär.