Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tor aug 24, 2017 11:25 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 408 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 24, 25, 26, 27, 28
Författare Meddelande
InläggPostat: sön feb 19, 2017 9:39 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis feb 22, 2011 8:31 pm
Inlägg: 228
Ort: Norrköping
Erland Cox skrev:
Det verkar svårt att ändra kurvan men luft och huvud.
Mera luft så går den magrare överallt och den är redan uppe på 13,9.
Mera huvud tar inte F11, då måste jag upp till F#, likadant fast 7,5mm istället för 8mm.
jag funderar på att ta ett F2 som är som ett F3 minus 4 hål och borra det djupare och lägga de 4 hålen längst ner, så långt det går för att se vad som händer.
Den går bra mellan 2000-3000 sen börjar den gå fett, värst vid 3700, sen magert till 6000, sen fett igen.
Kamjustering och avgasgrenrör har otroligt stor påverkan på kurvan.
150mm kortare steg 3 rör tar bort mycket av fetningen på topp men fetar på duktigt runt 3700.
Jag tjänar 5 hästar runt max vrid och max effekt men tappar 10 runt 3700 varv och tappar tid på banan.
Jag tror det är pulser som gör att spridaren drar dubbelt runt 3700 och effektiviteten som sjunker över max effekt.
Jag har funderat på en tyngre vikt på accpumpen så att den inte funkar som högfartsmunstycke.
Bra läsning om Weberförgasare: http://www.performanceoriented.com/perf ... -tuning-2/
Står mycket bra på hans sida.
Graferna brukar se bättre ut men detta är bara några av testerna.

Erland



Hur går det med förgasarna?

_________________
Patrik Dahlström


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön feb 19, 2017 9:32 pm 
Offline
Topplocks-guru

Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Inlägg: 5453
Ort: Lund
Min bil står ute och grabbens står i bromsbänken.
Min går ju bra åtminstone i bänken så jag får se hur den funkar på bana när det blir dags.
Men nån rak lambdakurva har den inte men en sån funkar nog bara med 120 graders lobseparation och 0 i TDC lyft.
Jag vet att Jens kör så men sen tidigare erfarenhet får man inte max effekt på det viset.
Motorn kommer att spola igenom mer eller mindre och det lurar lambdan.

Eröand


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons feb 22, 2017 7:41 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 8767
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika
http://www.hotrod.com/articles/camshaft ... 57802279=1

_________________
///AMG
Nån som har ett gammalt lumention tändsystem liggande för en bra peng?


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 408 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 24, 25, 26, 27, 28

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010