Dubbelrulle Dynoprojekt - NoControl.se
- Johnny Borg
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 285
- Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:20 am
Re: Dubbelrulle Dynoprojekt - NoControl.se
Blev en ny fläkt också.
Med en liten frekvensare också.
Fick bygga om fotramen så jag kunde rotera den tillräckligt.
Byggde även nätkontruktionen idag.
Den är även anpassad så man kan använda nått filter om de skulle önskas.
Graf från helgens körning
Med en liten frekvensare också.
Fick bygga om fotramen så jag kunde rotera den tillräckligt.
Byggde även nätkontruktionen idag.
Den är även anpassad så man kan använda nått filter om de skulle önskas.
Graf från helgens körning
Johnny Borg
0762330358
____________________________
Volvo 142 DCT Hel rörram, 2018 - nu
60 ft : 1,45
201 m : 6,19, 184 km/h
____________________________
Volvo 740 Halfback, 2010-2016
60 ft : 1.35
201 m: 6.37, 177 km/h
402 m: 9.87, 231 km/h
0762330358
____________________________
Volvo 142 DCT Hel rörram, 2018 - nu
60 ft : 1,45
201 m : 6,19, 184 km/h
____________________________
Volvo 740 Halfback, 2010-2016
60 ft : 1.35
201 m: 6.37, 177 km/h
402 m: 9.87, 231 km/h
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Dubbelrulle Dynoprojekt - NoControl.se
bra jobbat! be nån filma lite sen så vi får va med lite då det bromsas
performanc trend program och styrning?
performanc trend program och styrning?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Johnny Borg
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 285
- Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:20 am
Re: Dubbelrulle Dynoprojekt - NoControl.se
Tackar.Jens Gustavsson skrev:bra jobbat! be nån filma lite sen så vi får va med lite då det bromsas
performanc trend program och styrning?
Kör med Performace trends USB 4.
Styrningen är just nu endast potentiometer men såg att Performence Trends hade ett dyno controller kit som passa med mitt nuvarande system.
Kanske nån här som har använt denna?
http://performancetrends.com/Dynamomete ... ollers.htm
De finns självklart lite filmer
Senast redigerad av Johnny Borg den fre apr 14, 2017 12:04 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Johnny Borg
0762330358
____________________________
Volvo 142 DCT Hel rörram, 2018 - nu
60 ft : 1,45
201 m : 6,19, 184 km/h
____________________________
Volvo 740 Halfback, 2010-2016
60 ft : 1.35
201 m: 6.37, 177 km/h
402 m: 9.87, 231 km/h
0762330358
____________________________
Volvo 142 DCT Hel rörram, 2018 - nu
60 ft : 1,45
201 m : 6,19, 184 km/h
____________________________
Volvo 740 Halfback, 2010-2016
60 ft : 1.35
201 m: 6.37, 177 km/h
402 m: 9.87, 231 km/h
- Johnny Borg
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 285
- Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:20 am
Re: Dubbelrulle Dynoprojekt - NoControl.se
Igår körde ja ytterligare en Sierra pinto turbo som stått utanför garaget ett bra tag.
Utrustad med de vanliga budget konceptet
Cossie kolvar o stakar
S200
MS med TFI tändsystem som har större magnetfält än CDI
BF95
Bygge för dryga 25k som rullat i många år.
https://www.youtube.com/watch?v=KLXHBbXBQfU
Så här såg de ut direkt från gatan.
Mekanisk laddtrycksreglering. Därav lite skillnad i reporna.
Efter lite kamjustering och snällare tändning på vridmax och höjd mot varvstopp så trollades 56nm fram.
Och ett bredare register speciellt.
Har även bild på graferna när dom är pålagda på varandra men den bilden ville inte synka just nu.
Så blir lite dumt för ögat med autoscale.
Utrustad med de vanliga budget konceptet
Cossie kolvar o stakar
S200
MS med TFI tändsystem som har större magnetfält än CDI
BF95
Bygge för dryga 25k som rullat i många år.
https://www.youtube.com/watch?v=KLXHBbXBQfU
Så här såg de ut direkt från gatan.
Mekanisk laddtrycksreglering. Därav lite skillnad i reporna.
Efter lite kamjustering och snällare tändning på vridmax och höjd mot varvstopp så trollades 56nm fram.
Och ett bredare register speciellt.
Har även bild på graferna när dom är pålagda på varandra men den bilden ville inte synka just nu.
Så blir lite dumt för ögat med autoscale.
Johnny Borg
0762330358
____________________________
Volvo 142 DCT Hel rörram, 2018 - nu
60 ft : 1,45
201 m : 6,19, 184 km/h
____________________________
Volvo 740 Halfback, 2010-2016
60 ft : 1.35
201 m: 6.37, 177 km/h
402 m: 9.87, 231 km/h
0762330358
____________________________
Volvo 142 DCT Hel rörram, 2018 - nu
60 ft : 1,45
201 m : 6,19, 184 km/h
____________________________
Volvo 740 Halfback, 2010-2016
60 ft : 1.35
201 m: 6.37, 177 km/h
402 m: 9.87, 231 km/h
- Johnny Borg
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 285
- Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:20 am
Re: Dubbelrulle Dynoprojekt - NoControl.se
Håller fortfarande på med o få bänken att stämma mot vad som är Thru NM/HP.
Men kan nån förklara hur kalibrerings metoden ska gå till?
Får inte riktigt till de bra
Utrustningen ser ut så här:
Länkade Dubbelrullar
Magnetbroms styrd med potentiometer
Dragande Lastcell kopplad till styrenheten
Men kan nån förklara hur kalibrerings metoden ska gå till?
Får inte riktigt till de bra
Utrustningen ser ut så här:
Länkade Dubbelrullar
Magnetbroms styrd med potentiometer
Dragande Lastcell kopplad till styrenheten
Johnny Borg
0762330358
____________________________
Volvo 142 DCT Hel rörram, 2018 - nu
60 ft : 1,45
201 m : 6,19, 184 km/h
____________________________
Volvo 740 Halfback, 2010-2016
60 ft : 1.35
201 m: 6.37, 177 km/h
402 m: 9.87, 231 km/h
0762330358
____________________________
Volvo 142 DCT Hel rörram, 2018 - nu
60 ft : 1,45
201 m : 6,19, 184 km/h
____________________________
Volvo 740 Halfback, 2010-2016
60 ft : 1.35
201 m: 6.37, 177 km/h
402 m: 9.87, 231 km/h
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 594
- Blev medlem: mån feb 20, 2006 11:46 pm
- Ort: Lapua Finland
- Kontakt:
Re: Dubbelrulle Dynoprojekt - NoControl.se
Dynomet och Bosch eddy current bänkar kalibrerar de så att bara köra nån bil på rullarna, precis som det görs på inertiabänkar också.Johnny Borg skrev:Håller fortfarande på med o få bänken att stämma mot vad som är Thru NM/HP.
Men kan nån förklara hur kalibrerings metoden ska gå till?
- Johnny Borg
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 285
- Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:20 am
Re: Dubbelrulle Dynoprojekt - NoControl.se
Blev lite mer körningar i helgen.
Första stela axeln i bänken faktiskt.
Och måste säga att de väldigt mycket enklare att spänna och få bra fäste.
De är väl dags att täcka in bromsen också så
Och ett par fina hjulbockar
Sidor kommer imorn
Första stela axeln i bänken faktiskt.
Och måste säga att de väldigt mycket enklare att spänna och få bra fäste.
De är väl dags att täcka in bromsen också så
Och ett par fina hjulbockar
Sidor kommer imorn
Johnny Borg
0762330358
____________________________
Volvo 142 DCT Hel rörram, 2018 - nu
60 ft : 1,45
201 m : 6,19, 184 km/h
____________________________
Volvo 740 Halfback, 2010-2016
60 ft : 1.35
201 m: 6.37, 177 km/h
402 m: 9.87, 231 km/h
0762330358
____________________________
Volvo 142 DCT Hel rörram, 2018 - nu
60 ft : 1,45
201 m : 6,19, 184 km/h
____________________________
Volvo 740 Halfback, 2010-2016
60 ft : 1.35
201 m: 6.37, 177 km/h
402 m: 9.87, 231 km/h
- Johnny Borg
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 285
- Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:20 am
Re: Dubbelrulle Dynoprojekt - NoControl.se
Lite fortsättning från gårdagens bygge då
Egentligen skulle man ju haft plåt med nätmönster men fick inte tag på nått sånt så får duga med slät plåt.
Under morgondagen så kommer kanske denna överdel att tillverkas
Egentligen skulle man ju haft plåt med nätmönster men fick inte tag på nått sånt så får duga med slät plåt.
Under morgondagen så kommer kanske denna överdel att tillverkas
Johnny Borg
0762330358
____________________________
Volvo 142 DCT Hel rörram, 2018 - nu
60 ft : 1,45
201 m : 6,19, 184 km/h
____________________________
Volvo 740 Halfback, 2010-2016
60 ft : 1.35
201 m: 6.37, 177 km/h
402 m: 9.87, 231 km/h
0762330358
____________________________
Volvo 142 DCT Hel rörram, 2018 - nu
60 ft : 1,45
201 m : 6,19, 184 km/h
____________________________
Volvo 740 Halfback, 2010-2016
60 ft : 1.35
201 m: 6.37, 177 km/h
402 m: 9.87, 231 km/h
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Dubbelrulle Dynoprojekt - NoControl.se
Funderade lite.
Om du exempelvis kör performancetrends datasystem så kan man addera bänkens mått som 'motorns inertia' och sedan låta systemet läsa lastcellen.
Måste nog kalibreras mot en annan bänk, för att systemet tror ju rullen varvar lika som motorn då.
Krångligt men kanske en möjlighet.
Om du exempelvis kör performancetrends datasystem så kan man addera bänkens mått som 'motorns inertia' och sedan låta systemet läsa lastcellen.
Måste nog kalibreras mot en annan bänk, för att systemet tror ju rullen varvar lika som motorn då.
Krångligt men kanske en möjlighet.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Johnny Borg
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 285
- Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:20 am
Re: Dubbelrulle Dynoprojekt - NoControl.se
Hmm, ja de är ju en möjlighet som sagt.Kadett4wd skrev:Funderade lite.
Om du exempelvis kör performancetrends datasystem så kan man addera bänkens mått som 'motorns inertia' och sedan låta systemet läsa lastcellen.
Måste nog kalibreras mot en annan bänk, för att systemet tror ju rullen varvar lika som motorn då.
Krångligt men kanske en möjlighet.
Fick hem en 10 varvs potentiometer igår så jag kan justera bromsen finare så nu kanske de kan gå att kalibrerar lite lättare.
Förr var de 270graders med steg och 1 steg var 150nm så väldigt svårt att kalibrera mot lastcellen också.
Johnny Borg
0762330358
____________________________
Volvo 142 DCT Hel rörram, 2018 - nu
60 ft : 1,45
201 m : 6,19, 184 km/h
____________________________
Volvo 740 Halfback, 2010-2016
60 ft : 1.35
201 m: 6.37, 177 km/h
402 m: 9.87, 231 km/h
0762330358
____________________________
Volvo 142 DCT Hel rörram, 2018 - nu
60 ft : 1,45
201 m : 6,19, 184 km/h
____________________________
Volvo 740 Halfback, 2010-2016
60 ft : 1.35
201 m: 6.37, 177 km/h
402 m: 9.87, 231 km/h
- Johnny Borg
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 285
- Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:20 am
Re: Dubbelrulle Dynoprojekt - NoControl.se
Johnny Borg
0762330358
____________________________
Volvo 142 DCT Hel rörram, 2018 - nu
60 ft : 1,45
201 m : 6,19, 184 km/h
____________________________
Volvo 740 Halfback, 2010-2016
60 ft : 1.35
201 m: 6.37, 177 km/h
402 m: 9.87, 231 km/h
0762330358
____________________________
Volvo 142 DCT Hel rörram, 2018 - nu
60 ft : 1,45
201 m : 6,19, 184 km/h
____________________________
Volvo 740 Halfback, 2010-2016
60 ft : 1.35
201 m: 6.37, 177 km/h
402 m: 9.87, 231 km/h
- dundersmurfen
- Forumsberoende
- Inlägg: 1496
- Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
- Ort: BjörnL Uddevalla
Re: Dubbelrulle Dynoprojekt - NoControl.se
Vad kostar dom här performancetrends boxar och program med bromsstyrning?
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Dubbelrulle Dynoprojekt - NoControl.se
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
- Ort: Flisa, norge