16V turbo dyno
Postat: tis apr 04, 2017 6:35 pm
Tänkte visa bromspapper ifrån mappningen.
638hk/624nm på hjulen
Omräknat till motorhästar 733hk/717mm
1,9bar laddtryck
Sen började turbon få det rätt svettigt.
Max varv 8000 stämmer inte helt på pappret då det är lite slir i rullarna.
Vi rampade upp laddtrycket för att få ner vridet lite.
Motorspec
B230fk block
Original vev
H profil stakar
Stödgördel med 12:9 bultar
Wiseco 8,5:1 kolvar
Cooperring toppackning med 12:9 bultar
16v Portad topp av Erland Cox
Mekaniska tryckare
11,7mm på kammarna
Egetbyggt plenum
Hx52 64in/70ut 16 avgashus
Bosch 2200 spridare
Vems styrsystem
638hk/624nm på hjulen
Omräknat till motorhästar 733hk/717mm
1,9bar laddtryck
Sen började turbon få det rätt svettigt.
Max varv 8000 stämmer inte helt på pappret då det är lite slir i rullarna.
Vi rampade upp laddtrycket för att få ner vridet lite.
Motorspec
B230fk block
Original vev
H profil stakar
Stödgördel med 12:9 bultar
Wiseco 8,5:1 kolvar
Cooperring toppackning med 12:9 bultar
16v Portad topp av Erland Cox
Mekaniska tryckare
11,7mm på kammarna
Egetbyggt plenum
Hx52 64in/70ut 16 avgashus
Bosch 2200 spridare
Vems styrsystem