Sida 1 av 1
t-kam vs a-kam vs k-kam
Postat: mån jun 26, 2017 8:35 pm
av DreRacing@
testade dessa kammar på en volvo 940, 16t turbo 7ans vinklat avgashus.
Här är a-kam vs k-kam, rakt av byte. lila är kammen i "noll" grön är den retarderad lite, och gul retarderad lite till.
t-kam vs a-kam rakt av
före och efter kl-racing intercooler modellanpassat AC (a-kam)
Re: t-kam vs a-kam vs k-kam
Postat: mån jun 26, 2017 9:29 pm
av Steve
Kan bara se en bild
Re: t-kam vs a-kam vs k-kam
Postat: mån jun 26, 2017 10:03 pm
av DreRacing@
fixad
Re: t-kam vs a-kam vs k-kam
Postat: tis jun 27, 2017 10:00 am
av mauser240
Coolt! Vad kör du för laddtryck?
Re: t-kam vs a-kam vs k-kam
Postat: tis jun 27, 2017 10:04 am
av DreRacing@
dom kurvorna där är 1.3 bar. skruvat upp til 1.5 men då började mr.16t att surga
Re: t-kam vs a-kam vs k-kam
Postat: tis jun 27, 2017 10:49 am
av mauser240
Och effekten är i motor-kilowatt?
Släng gärna upp lite mer specs på bilen! Alltid kul med teoretiska referenser
Re: t-kam vs a-kam vs k-kam
Postat: tis jun 27, 2017 4:04 pm
av DreRacing@
det är hjul kilowatt. inga specs på bilen, bara original b230fk och 16t. dre-ecu motorstyrning. siemens deka 630 spridare.
bara för att visa vad mindre sen den är med k-kam
Re: t-kam vs a-kam vs k-kam
Postat: tor jun 29, 2017 8:05 am
av MVA-Productions
Hur många grader backade du k-kammen på respektive kurva?
Re: t-kam vs a-kam vs k-kam
Postat: tor jun 29, 2017 10:59 am
av J.Eklund
Intressant.
Hade gärna sett en jämförelse mellan T kam och V kam också.
Re: t-kam vs a-kam vs k-kam
Postat: tor jun 29, 2017 6:18 pm
av DreRacing@
MVA-Productions skrev:Hur många grader backade du k-kammen på respektive kurva?
det vet jag faktisk inte då vi inte har nogon gradering på drevet. men skulle gissa den är 4 vevaxelgrader retarderat på den bästa
Re: t-kam vs a-kam vs k-kam
Postat: fre aug 04, 2017 11:22 am
av Jonas Stenseth
Var ikke mye senere enn a-kammen nei. Kan knapt være merkbart? Det føles kanskje sånn ettersom k-kammen trykker til mer på topp.
Sent fra min LG-H850 via Tapatalk
Re: t-kam vs a-kam vs k-kam
Postat: sön aug 06, 2017 7:18 am
av DreRacing@
Den har jo noe mer moment før 2800rpm man sikkert vil merke, men fra der tar jo k-kammen over. det er vel ingen som ligger på under 2800rpm nesten uansett.
så k-kam alla dagar i veckan vil jeg si da, det er jo ingen "kvasskam" det heller, sitter jo originalt.
Re: t-kam vs a-kam vs k-kam
Postat: sön aug 06, 2017 9:27 am
av Sten
DreRacing@ skrev:det är hjul kilowatt. inga specs på bilen, bara original b230fk och 16t. dre-ecu motorstyrning. siemens deka 630 spridare.
bara för att visa vad mindre sen den är med k-kam
Intressant! Vad menas med Dre-ecu?
Re: t-kam vs a-kam vs k-kam
Postat: sön aug 06, 2017 9:22 pm
av Skarholen
Det er datasprut, styrdator. Laget av DreRacing altså trådstarteren.