Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: lör aug 24, 2019 9:59 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: tis jul 09, 2019 11:30 am 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: ons jan 05, 2011 4:13 pm
Inlägg: 40
Hej! Jag är på jakt efter ett program och lastcell till min gamla broms.

Vad har ni för tips och idéer? Någon på forumet som har något egenutvecklat program man kan köpa?

Bild

Mvh Erik


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jul 09, 2019 2:15 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jun 05, 2017 6:58 am
Inlägg: 142
Ort: Härnösand
Jag köpte hårdvara/mjukvara från Yourdyno.com till vår bänk. En trevlig norsk herre som ”byggt” sitt eget program från grunden. Finns för både med och utan broms.

Han har även ett forum där man kan diskutera problem och ev. uppdateringar i mjukvaran med jättebra support.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

_________________
/Thomas Sörensen


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jul 09, 2019 11:52 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön maj 22, 2005 11:11 pm
Inlägg: 1628
Ort: Skelleftehamn
Inte för att vara negativ men ... jag tycker att din fastsättning av lastcellen är under all kritik.
Försök triangulära fastsättningen bättre. Mycket av kraften till din lastcell hamnar i böjning av dina vinkeljärn.
Det hade räckt att du försökt få lastcellen närmre centrum av kraften så att säga. så slipper du bygga kraftigare fastsättningar.

_________________
Turboladdare är för folk som inte kan bygga motorer /Keith Duckworth


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons jul 10, 2019 10:21 am 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: ons jan 05, 2011 4:13 pm
Inlägg: 40
Jag har inte byggt något på denna så det är lugnt Big Al :D
Jag har köpt den såhär, nu ska jag montera elektriska grejer.

Yourdyno.com hade fina grejer till bra priser.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons jul 10, 2019 2:50 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön maj 22, 2005 11:11 pm
Inlägg: 1628
Ort: Skelleftehamn
Ahh dåså :thumbright:

_________________
Turboladdare är för folk som inte kan bygga motorer /Keith Duckworth


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jul 13, 2019 10:09 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 9437
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Sen kan man ju tänka genom och fråga sig själv om det verkligen är så farligt.

10kg tryck på 1 meter lång arm är 98Nm

Givetvis ska det vara bra grejer, men ha i åtanke,, säg du drar en hjulbult med 120Nm med ett ca 600mm långt momentskaft, det är väldigt lite kraft man behöver för att få 'klicket' ;)

_________________
///AMG
Sökes: V-force reedventil till kx500


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jul 14, 2019 3:06 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20826
Ort: Tomterna/sävar
om man vill hålla det enkelt och billigt så fungerar hydralisk last cell + en fin map censor bra också och håller kalibreringen bra (bättre än billiga kina lastceller och omvandlare skulle jag tro i många fall. har varit med och installerat en sån i en gammal stuska bänk med performenctrend grejor.

jag har ett begagnat datamite 4 med 10 avgastemar + pro programvara mm till salu om jag får ett skapligt bud. den har borta ett par 0-5v ingångar efter ett åsk nedslag men fungerar perfekt i övrigt.

mvh jens

_________________
True metal people wanna rock not pose!

Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jul 14, 2019 5:12 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön maj 22, 2005 11:11 pm
Inlägg: 1628
Ort: Skelleftehamn
På mitt jobb har det "spårat ur" och det används nästan enbart "Bofors" lastceller för att "få bort" en felkälla, dvs kraft i fel riktning.
Vi provbelastar med jämna mellanrum med kalibrerings vikter för att bland annat kunna se inspänning av kraft i konstruktionen.

https://www.youtube.com/watch?v=Q3MaJEagqEI för er som inte vet vad en bofors lastcell är :)

_________________
Turboladdare är för folk som inte kan bygga motorer /Keith Duckworth


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jul 14, 2019 8:43 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: ons jan 05, 2011 4:13 pm
Inlägg: 40
Har sett lite olika lösningar för att kalibrera lastcellen i bänken.
Lättaste måste väl vara att göra som ett litet hyllplan mitt över lastcellen som man kan ställa vikter på? Typ göra armen plan precis över lastcellen.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör aug 10, 2019 5:45 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Inlägg: 1601
Ort: Salbohed
hur aktuellt är detta än?
har en yourdyno styrning över du kan köpa isf

_________________
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010