Köp och sälj

Ge förslag på saker som kan förbättra forumet
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende
Inlägg: 655
Blev medlem: tis mar 14, 2006 2:35 pm
Ort: Öjebyn

Köp och sälj

Inlägg av j0jje »

Tycker det är förvirrande med köp och sälj under samma vore mycket bättre med en enskild köp o sälj del! Eller är det bara jag som tycker det?
Användarvisningsbild
Richard
Forumsberoende
Inlägg: 3694
Blev medlem: sön jun 13, 2004 7:46 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av Richard »

Om folk bara var mer noga med att sätta Köpes eller Säljes i rubriken så skulle det funka perfekt.
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

Kanske skulle ha skrivit in i reglerna att det ska stå Köpes/Säljes före rubriken annars blir den låst direkt?
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Jag tror det blir bättre i längden om vi delar på det och skapar ett Köpes och ett Säljes.
Folk har en tendens att ignorera viktig information.. ;)
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
max
För mycket laddtryck
Inlägg: 129
Blev medlem: fre nov 17, 2006 1:08 am
Ort: Enköping

Inlägg av max »

du har helt rätt mattias!
142t
Användarvisningsbild
Foffe
För mycket laddtryck
Inlägg: 374
Blev medlem: ons apr 20, 2005 2:05 pm
Ort: Näsåker

Inlägg av Foffe »

Kikar man på andra annons-ställen såsom tex nitroz och ibland även blocket så ha ja upptäckt en tendens att folk struntar i köpes
så till den milda grad att folk som verkligen söker saker till slut lägger ut annonser i säljes delen som köpes annonser bara för att folk ska se vad dom söker.

Nu har vi moderatorer som kan sköta sånna felsteg. Men tror ni verkligen att en köpes-sida för sej kommer fungera bra? Man besöker ju inte den delen
om man tänker "jag har en sportratt ja vill bli av med. undrar om det finns nån köpes annons på en sådan"
NEJ köpes annonserna är mer som bort-tappad katt annons. Man söker en specefik bildel och hoppas att nån ska få syn på denna annons å tänka "men har inte jag en såndär i garaget?"
Bild
Användarvisningsbild
Hanky
För mycket laddtryck
Inlägg: 422
Blev medlem: tor dec 18, 2003 10:31 am
Ort: Vagnhärad

Inlägg av Hanky »

Man kan ju låsa alla köp/säljes trådar som inte det finns någon bostadsort skrivet?
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Ersviken »

Hanky skrev:Man kan ju låsa alla köp/säljes trådar som inte det finns någon bostadsort skrivet?
känns lite som paragrafrytteriet de har på tpc och liknande forum då enligt mig iaf, att låsa trådar hit och dit om folk glömmer skriva in saker (dock skulle det ju underlätta om alla la till sin bostadsort vid registreringen)
Dessutom blir det betydligt mer (onödigt?) jobb för moderatorerna.
är ju liks bevisligen lättare att sälja/köpa sina grejjer om man anger rätt kontaktuppgifter så det är väl upp till den som annonserar att avgöra hur "seriös" annonsen ska vara. men detta är ju som sagt enbart min åsikt.
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Ersviken skrev:är ju liks bevisligen lättare att sälja/köpa sina grejjer om man anger rätt kontaktuppgifter så det är väl upp till den som annonserar att avgöra hur "seriös" annonsen ska vara. men detta är ju som sagt enbart min åsikt.
Jag tycker precis som föregående talare.. man ska akta sig för adminstration (eller hur Christer! :) ) så jag låter det vara vilda västern hellre än att jag lägger tid på något sånt.

Nu är det iaf mindre förvirrande än med en mix av köp+sälj som det var förut.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Skriv svar