Motorbytestråd, klistrad?
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Inlägg: 1833
- Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
- Ort: Kalix
- Kontakt:
Motorbytestråd, klistrad?
Tänker att det kanske vore en idé med en tråd, helst klistrad så den är lätt tillgänglig, där man kan lägga in information om hur man fick motor X att passa i bil Y. Till exempel kan jag då lägga in "för att få en Scania-V8 att passa i min Nissan micra fick jag montera motorkuddar från Lada Samara och bredda motorfästen från en Volvo Valp. Fläkten fick ersättas med en takfläkt från Jula medans bromsservot fick monteras i handskfacket i stället", så finns det lätt tillgängligt för den som söker... Så får vi kanske lite mindre trådar om hur man lägger motor X i bil Y, och eventuella förfrågningar kan läggas där i stället? Bra vore det tycker jag iaf.
Det är bara å börja med en tråd och underhålla den, t.ex så att första inlägget innehåller all info - eller hur du nu vill göra. Klistra den går att ordna.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Inlägg: 1833
- Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
- Ort: Kalix
- Kontakt:
- Gustav
- No turbo shit - Just real power!
- Inlägg: 1478
- Blev medlem: sön jun 27, 2004 10:40 am
- Ort: Överboda, Umeå
- Kontakt:
Kör hårt!
Jag lovar att bidra med mina erfarenheter från att montera b230 i 142 iaf...
Svarar gärna på frågor och ska försöka ta lite kort på installationen oxå!
På tal om motorbyten...
Att sätta en B23A med M45 i en VW LT31 är inte roligt... men det gick oxå
D24 i Lt31 som har bensin4:a orginal var ingen höjdare heller...
D24 i Range Rover gick ganska skapligt! hyffsat med plats.
Ford 3,0 med C3 i transit med std utväxling i bak blir en riktig rödljusräser!
Ford 2,8 i en Saab V4 blir oxå en rödljusräser, totalt livsfarlig dock.
Cheva 6,2 i Range Rover är bökigt... många saker som inte passar.
Cheva 350 i S10 pickis är sjukt trångt...
Jag lovar att bidra med mina erfarenheter från att montera b230 i 142 iaf...
Svarar gärna på frågor och ska försöka ta lite kort på installationen oxå!
På tal om motorbyten...
Att sätta en B23A med M45 i en VW LT31 är inte roligt... men det gick oxå
D24 i Lt31 som har bensin4:a orginal var ingen höjdare heller...
D24 i Range Rover gick ganska skapligt! hyffsat med plats.
Ford 3,0 med C3 i transit med std utväxling i bak blir en riktig rödljusräser!
Ford 2,8 i en Saab V4 blir oxå en rödljusräser, totalt livsfarlig dock.
Cheva 6,2 i Range Rover är bökigt... många saker som inte passar.
Cheva 350 i S10 pickis är sjukt trångt...
Gustav Sundberg