Motorbytestråd, klistrad?

Ge förslag på saker som kan förbättra forumet
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Inlägg: 1833
Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
Ort: Kalix
Kontakt:

Motorbytestråd, klistrad?

Inlägg av Cpt Tuttle »

Tänker att det kanske vore en idé med en tråd, helst klistrad så den är lätt tillgänglig, där man kan lägga in information om hur man fick motor X att passa i bil Y. Till exempel kan jag då lägga in "för att få en Scania-V8 att passa i min Nissan micra fick jag montera motorkuddar från Lada Samara och bredda motorfästen från en Volvo Valp. Fläkten fick ersättas med en takfläkt från Jula medans bromsservot fick monteras i handskfacket i stället", så finns det lätt tillgängligt för den som söker... Så får vi kanske lite mindre trådar om hur man lägger motor X i bil Y, och eventuella förfrågningar kan läggas där i stället? Bra vore det tycker jag iaf. :thumbright:
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

tycker också att det låter som en bra ide!
dock måste man även använda insug från fiat punto för att få igen huven på Micran :hihi:
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Det är bara å börja med en tråd och underhålla den, t.ex så att första inlägget innehåller all info - eller hur du nu vill göra. Klistra den går att ordna.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
ll ll
Lite mer laddtryck
Inlägg: 30
Blev medlem: fre nov 30, 2007 6:25 pm

Inlägg av ll ll »

Lät ju som en bra idée :thumbright:
/ Jonas Sköld
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Inlägg: 1833
Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
Ort: Kalix
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

mattias skrev:Det är bara å börja med en tråd och underhålla den, t.ex så att första inlägget innehåller all info - eller hur du nu vill göra. Klistra den går att ordna.
Så då stryper du mig iaf. inte om jag lägger upp en sådan? :lol:
Användarvisningsbild
feffe
För mycket laddtryck
Inlägg: 235
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:48 am
Ort: Nyköping (aspa)

Inlägg av feffe »

:thumbright: skulle reda ut några frågetecken
"Går du i någon annans fotspår så kommer du aldrig först"
Användarvisningsbild
Gustav
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1478
Blev medlem: sön jun 27, 2004 10:40 am
Ort: Överboda, Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gustav »

Kör hårt!
Jag lovar att bidra med mina erfarenheter från att montera b230 i 142 iaf...
Svarar gärna på frågor och ska försöka ta lite kort på installationen oxå!


På tal om motorbyten...
Att sätta en B23A med M45 i en VW LT31 är inte roligt... men det gick oxå ;)
D24 i Lt31 som har bensin4:a orginal var ingen höjdare heller... :-|
D24 i Range Rover gick ganska skapligt! hyffsat med plats.
Ford 3,0 med C3 i transit med std utväxling i bak blir en riktig rödljusräser!
Ford 2,8 i en Saab V4 blir oxå en rödljusräser, totalt livsfarlig dock.
Cheva 6,2 i Range Rover är bökigt... många saker som inte passar.
Cheva 350 i S10 pickis är sjukt trångt...
Gustav Sundberg
Skriv svar