Bostadsort i profil

Ge förslag på saker som kan förbättra forumet
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Bostadsort i profil

Inlägg av Blom »

Har upptäckt att det är många som inte skriver in sin bostadsort i sin profil (vilket jag tycker är tråkigt)

Detta underlättar ju en hel del, speciellt i köp och sälj avdelningarna men även i andra sammanhang.
Tex. kan man då få reda på om grannen också bygger nått fränt eller har samma bekymmer som du, vilket gör att man kan slå sina huvuden ihop och kanske komma på en lösning på problemet..
Eller bara dricka öl och prata motor..
Helt enkelt träffa likasinnade på orten.

Går det inte på nått vis att göra det obligatoriskt att skriva in bostadsort för att regga sig???

Detta är bara en tanke från min sida men eftersom det står att man ska göra det i "läs det här innan du registrerar dig" tråden så finns det ju uppenbarligen fler än jag som tycker det ät en bra idé..
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Jag önskar att det fanns en funktion som gör att man kan tvinga folk att skriva något, men det gör det inte - åtminstone orkar jag inte leta efter en modifikation till forumets programvara som gör det.

Alla kan väl ta till sig som läser den här tråden och fylla i det i sin profil.

Det finns ju en aspekt på det hela som alla inte tänker på också, det är ju att det är rätt så enkelt att lista ut vem som bor vad och tydligen finns det många som inte kan hålla reda på vad som är ditt och mitt. Objuden påhälsning i garaget är inte så kul. Men istället för att skriva i vilken byhåla man bor på kan man väl skriva närmaste största stad istället.

En annan sak är de namn som en del väljer att registrerar sig med, mer eller mindre unika. En del gånger har jag inget emot det, men det finns lite väl många "turbo142" och "volvo740tic" för att man verkligen ska veta vem det egentligen är - framför allt när dom inte skriver vart dom bor heller. :lol:
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Skriv svar