Filmer & Bilder

Ge förslag på saker som kan förbättra forumet
Användarvisningsbild
Herman
Forumsberoende
Inlägg: 507
Blev medlem: sön jan 06, 2008 8:08 pm
Ort: Finnerödja

Filmer & Bilder

Inlägg av Herman »

Hej

Saknar en avdelning/underavdelning för diskussioner om Filmer/Bilder, lite mer tekniskt hur de görs. Vad för utrustning, redigeringsprogram, filtyper som ligger bakom en film/bild.

Har ju varit lite diskussioner åt det hållet ibland i "Filmer & Bilder". Verkar som rätt många håller på med detta här på forumet, skulle vara kul att höra av de lite mer erfarna för tips mm.

Skulle det kunna vara nått?

M.v.h David
Användarvisningsbild
TheDagger
För mycket laddtryck
Inlägg: 403
Blev medlem: lör jun 24, 2006 7:42 am
Ort: V.Torup, Skåne

Inlägg av TheDagger »

Typ hur man fäster kamera bra i bilen osv? Ja det är klart intressant :)
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Re: Filmer & Bilder

Inlägg av Mattias J »

Herman skrev:Hej

Saknar en avdelning/underavdelning för diskussioner om Filmer/Bilder, lite mer tekniskt hur de görs. Vad för utrustning, redigeringsprogram, filtyper som ligger bakom en film/bild.

Har ju varit lite diskussioner åt det hållet ibland i "Filmer & Bilder". Verkar som rätt många håller på med detta här på forumet, skulle vara kul att höra av de lite mer erfarna för tips mm.

Skulle det kunna vara nått?

M.v.h David
går att inte skapa underavdlningar till allt,, därför finns övrigt, antingen gör man en sticky med tips och trix i foto och film eller i övrigt , där är inte tillräckligt med material för att det skall kunna bli en ny underavdelning.

det får inte sluta som zatzy eller rejsa och dylikt, att man får ett epelesi anfall var gång man går in där, samt kommer det sluta med att man kommer få ha *faddrar* här (typ som i skolan) så fort det kommer nytt folk,, dom kommer vela rundor över vart dom ska posta , till slut så hamnar rubriken *mitt Marsvin har förstoppning* i den avancerade motorteknik delen..

känner väl igen detta från andra forum :doh:







Mvh Matte
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Användarvisningsbild
Herman
Forumsberoende
Inlägg: 507
Blev medlem: sön jan 06, 2008 8:08 pm
Ort: Finnerödja

Inlägg av Herman »

Jaja, det var bara en tanke.

Håller själv på att exprimentera med en billig extern kamera för att få lite goa vinklar med den fäst på utsidan bilen.

Är på g att köpa lite bättre/seriösare grejor och skulle vilja ha lite tips om kameror, lämpliga stativ, mm. Känns som den kunskapen finns på forumet, men jag får väl helt enkelt skapa en tråd om det.

mvh
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Inlägg av Mattias J »

Herman skrev:Jaja, det var bara en tanke.

Håller själv på att exprimentera med en billig extern kamera för att få lite goa vinklar med den fäst på utsidan bilen.

Är på g att köpa lite bättre/seriösare grejor och skulle vilja ha lite tips om kameror, lämpliga stativ, mm. Känns som den kunskapen finns på forumet, men jag får väl helt enkelt skapa en tråd om det.

mvh

ja jag är ingen moderator så jag har inget att säga till om :) ,, bara yttrade mig lite...

annars får du höra med admin eller moderatorerna,,, :thumbright:
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Användarvisningsbild
polymoog
Forumsberoende
Inlägg: 760
Blev medlem: sön aug 06, 2006 10:52 am
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Inlägg av polymoog »

Jag frågade Mattias (moderator) om det här för ett tag sedan men han sa ju samma sak, egentligen så finns det inte nog med material/relevans för att skapa en egen avdelning, men Herman, lägg in en fråga under "Bilder & Filmer" så ser du om någon kan ge ett svar, så har andra gjort när dem t.ex. funderar över ett eventuellt köp :thumbright:
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

Ja, det är ju inte så många trådar som postas varje dag i Filmer/Bilder så det är bara att skriva in övriga fotofrågor där också utan att det blir grötigt..
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Skriv svar