Norrcupen 2012 Åmsele Poängställning+kvaltider uppdaterat!
Norrcupen 2012 Åmsele Poängställning+kvaltider uppdaterat!
Poängställning 19/5 och 16/6 och 24/7
Deltävling 1:
50cc
Andreas s...... 4p...3p...3p
Tobbe o...... 3p...2p...2p
Christer L...... 1p
Pontus L...... 1p
70cc
Magnus w...... 4p...1p...5p
Andreas k...... 2p...4p...4p
Andreas s...... 5p...1p...2p
Tobbe O.................5p...2p
Rickard j...... 1p...2p
Jocke h...... 1p.........1p
Rolf S...........................1p
80cc
Tobbe o...... 5p...5p...6p
Patrik j...... 1p...4p...3p
Andreas s...... 2p...1p...5p
Lars w...... 4p...2p...1p
Roger "lolle" 1p...2p...1p
Andreas k...... 1p........2p
Christer L...... .......1p...2p
Styrbjörn .... .......1p
Rickard J.......................1p
Glenn M........................1p
Magnus W.....................1p
Pro mod
Jocke H...... 4p...1p...4p
Magnus w...... 3p...3p...1p
Lars J...... 1p.........1p
Jimmy G..... ........4p
Kenneth E....................3p
Open challenge
Roger "lolle"...... 2p...2p...3p
Magnus w...... 3p...3p
Teflon Mats....................4p
Jens G..........................1p
Jonas E........................1p
/LHD
Deltävling 1:
50cc
Andreas s...... 4p...3p...3p
Tobbe o...... 3p...2p...2p
Christer L...... 1p
Pontus L...... 1p
70cc
Magnus w...... 4p...1p...5p
Andreas k...... 2p...4p...4p
Andreas s...... 5p...1p...2p
Tobbe O.................5p...2p
Rickard j...... 1p...2p
Jocke h...... 1p.........1p
Rolf S...........................1p
80cc
Tobbe o...... 5p...5p...6p
Patrik j...... 1p...4p...3p
Andreas s...... 2p...1p...5p
Lars w...... 4p...2p...1p
Roger "lolle" 1p...2p...1p
Andreas k...... 1p........2p
Christer L...... .......1p...2p
Styrbjörn .... .......1p
Rickard J.......................1p
Glenn M........................1p
Magnus W.....................1p
Pro mod
Jocke H...... 4p...1p...4p
Magnus w...... 3p...3p...1p
Lars J...... 1p.........1p
Jimmy G..... ........4p
Kenneth E....................3p
Open challenge
Roger "lolle"...... 2p...2p...3p
Magnus w...... 3p...3p
Teflon Mats....................4p
Jens G..........................1p
Jonas E........................1p
/LHD
Senast redigerad av Magnus.w den ons aug 08, 2012 11:45 am, redigerad totalt 8 gång.
Re: Norrcupen 2012 Åmsele Poängställning+kvaltider
Här kommer kvaltiderna.
50cc
Tobbe O. Yamaha fs1....11,46
Andreas S. Puch maxi/casal....11,04
Pontus L. zündapp ks....14,80
Christer L. Sachs....14,62
70cc
Magnus W. zündapp ks....11,83
Andreas K. Mustang....11,25
Andreas S. Puch maxi/Casal....12,68
Rickard J. Honda/mb....12,74
Jocke H. Mamba....11,37
80cc
Andreas S. Puch maxi....10,85
Tobbe O. zündapp cs/yz....10,20
Lolle zündapp ks....11,75
Patrik J. Honda mb/cr....11,76
Andreas k. zündapp ks....11,89
Lars w. Honda mb/cr....10,95
Pro mod
Magnus w. Cresent/rm....10,23
Jocke H. Honda mb/cr....10,39
Lars j. Puch....11,19
Open challenge
Lolle Suzuki k88....10,31
Magnus w. Cresent/rm....10,21
/LHD
50cc
Tobbe O. Yamaha fs1....11,46
Andreas S. Puch maxi/casal....11,04
Pontus L. zündapp ks....14,80
Christer L. Sachs....14,62
70cc
Magnus W. zündapp ks....11,83
Andreas K. Mustang....11,25
Andreas S. Puch maxi/Casal....12,68
Rickard J. Honda/mb....12,74
Jocke H. Mamba....11,37
80cc
Andreas S. Puch maxi....10,85
Tobbe O. zündapp cs/yz....10,20
Lolle zündapp ks....11,75
Patrik J. Honda mb/cr....11,76
Andreas k. zündapp ks....11,89
Lars w. Honda mb/cr....10,95
Pro mod
Magnus w. Cresent/rm....10,23
Jocke H. Honda mb/cr....10,39
Lars j. Puch....11,19
Open challenge
Lolle Suzuki k88....10,31
Magnus w. Cresent/rm....10,21
/LHD
http://www.youtube.com/watch?v=FL5iaoMr ... re=g-all-u" onclick="window.open(this.href);return false;
där finns Mats A's film från racet!
där finns Mats A's film från racet!

bra film mats 

Re: Norrcupen 2012 Åmsele Poängställning+kvaltider uppdate
Kvaltider kommer åxå !
/Magnus.
/Magnus.
mats film från rejjset
http://www.youtube.com/watch?v=ZGEvKp-R ... ature=plcp" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=ZGEvKp-R ... ature=plcp" onclick="window.open(this.href);return false;
- Holländaren
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Vad är det för maskin som kör 4:18 in i filmen? Hörs dåligt om det är 1 eller 2 växlat automat?
Har en 1 vxl nämligen som jag funderar på köra i Lycksele o hade tänkt få veta hur pass chanslös man blir

Hade tänkt från början att bygga en pipa till den, men vet inte om jag törs nu när jag har kört den.. Man blir redan livrädd innan den slutar dra

Har en 1 vxl nämligen som jag funderar på köra i Lycksele o hade tänkt få veta hur pass chanslös man blir

Hade tänkt från början att bygga en pipa till den, men vet inte om jag törs nu när jag har kört den.. Man blir redan livrädd innan den slutar dra

det är en puch maxi med en metrakit 75cc.tror dom körde runt 10.9 på 201m 

Ser fin ut, helsvetsa motor fästena å skaffa en annan framgaffel så blir det där kanon ska du se! =)
- Holländaren
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Ja men då så, då är det kanske inte helt hopplös att dyka upp med den 
Tanken var väl inte riktig att den skulle bli nån räser utan det var mer tänkt att lite snabb bygga en rolig cruisingmoppe.. Slängde ihop den från ingenting på 1½ vecka. Men det kan ju vara kul å vara med iaf. Cyllen är en 75cc Gila med tillhörande topp, helt oportat än så länge förutom att jag har matchportat spolkanalerna i blocket. Det finns nog en hel del å göra på cyllen, bara få bort all gjutskägg skulle säkert ge en häst till
Annars en 21mm PHBG på hemmagjort insug, HPI tändning, och en sigarr med lite grövre böj. Lite tändjustering så är den väl hyfsat raceklar, just nu är det varvstopp strax över 10000, det tar som tvärstopp där.
Är det nån som vet hur lång bromssträcka kommer det finnas där i Lse? För dom här bromsar är ju från 1955 och dom är kanske inte riktig gjorda för att köra fort med
Finns ägaren till Maxin här på forumet förresten? Man kanske kan få lite kopplingstips för vi lär köra med samma grejer.

Tanken var väl inte riktig att den skulle bli nån räser utan det var mer tänkt att lite snabb bygga en rolig cruisingmoppe.. Slängde ihop den från ingenting på 1½ vecka. Men det kan ju vara kul å vara med iaf. Cyllen är en 75cc Gila med tillhörande topp, helt oportat än så länge förutom att jag har matchportat spolkanalerna i blocket. Det finns nog en hel del å göra på cyllen, bara få bort all gjutskägg skulle säkert ge en häst till

Är det nån som vet hur lång bromssträcka kommer det finnas där i Lse? För dom här bromsar är ju från 1955 och dom är kanske inte riktig gjorda för att köra fort med

Finns ägaren till Maxin här på forumet förresten? Man kanske kan få lite kopplingstips för vi lär köra med samma grejer.
Hej.
Jag är inte ägaren till maxin men jag har pillat en del med dom förut, bla en med samma cylinder som du.
Har du 2 eller 3 backar i kopplingen?
På min så lättade jag backarna i slungkopplingen för att få högre tillslagsvarv, sen tog jag en dragvåg och kollade respektive back, sen justerar man fjädrarna individuellt. På så vis kan du få alla backar att slå till samtidigt. Finns ju också rena racekopplingar till maxi med betydligt större ingrepp av lameller.
//Lars
Jag är inte ägaren till maxin men jag har pillat en del med dom förut, bla en med samma cylinder som du.
Har du 2 eller 3 backar i kopplingen?
På min så lättade jag backarna i slungkopplingen för att få högre tillslagsvarv, sen tog jag en dragvåg och kollade respektive back, sen justerar man fjädrarna individuellt. På så vis kan du få alla backar att slå till samtidigt. Finns ju också rena racekopplingar till maxi med betydligt större ingrepp av lameller.
//Lars
- Holländaren
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Det är 3 backar i kopplingen, sen har jag några styvare fjädrar (ljusblåa) i den som är skruvad nästan i botten, men tycker ändå att inslagsvarvet hade fått vara lite högre. Nu har jag ingen varvräknare men gissningsvis så ligger inslagsvarvet på 4-5000 nu, mätt med öronmått alltså så det kan lika gärna vara 3 eller 6000 
Hur har du lättat dina backar? Är det bara borra eller ska man fila? Det är ju som 3 plattor i varje, ingen risk för att dom börjar släppa från varandra?
Jag har sett att det finns riktiga race kopplingar men det känndes som att man hade kostat på motorn nog mycket nu egentligen så helst vill jag klara mig med det jag har. Kopplingen är helt ny annars, tror jag köpte den från Puchverkstan och fjädrarna från Treatland.

Hur har du lättat dina backar? Är det bara borra eller ska man fila? Det är ju som 3 plattor i varje, ingen risk för att dom börjar släppa från varandra?
Jag har sett att det finns riktiga race kopplingar men det känndes som att man hade kostat på motorn nog mycket nu egentligen så helst vill jag klara mig med det jag har. Kopplingen är helt ny annars, tror jag köpte den från Puchverkstan och fjädrarna från Treatland.
Jag använde borrmaskin och vinkelslip. Funka bara fint. Om du får bra med effekt så måste du svarva en ring och bulta fast i tapparna som backarna sitter på. Dom vrider sig annars.
- Holländaren
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Ok, ja jag får testa..
Exakt såhär ser min ut:

Ser ju nu att jag har fått fel koppling för jag beställde en annan, var nog därför den där lilla ringen för kicken saknades.
Men frågan är.. Törs man knacka ut den där pinnen som sitter längst bort från fjädern och borra upp hålet som blir kvar? Har läst nånstans att det ska gå bra men det skadar aldrig med fler åsikter.. Tänkte att ju längre ut man kommer desto mindre behöver man borra och det där hålet satt som ganska bra till
Exakt såhär ser min ut:

Ser ju nu att jag har fått fel koppling för jag beställde en annan, var nog därför den där lilla ringen för kicken saknades.
Men frågan är.. Törs man knacka ut den där pinnen som sitter längst bort från fjädern och borra upp hålet som blir kvar? Har läst nånstans att det ska gå bra men det skadar aldrig med fler åsikter.. Tänkte att ju längre ut man kommer desto mindre behöver man borra och det där hålet satt som ganska bra till

skoog körde 164km/h på top speeden med z-dapp bromsar och hann få stopp så det är nog lungt