Honda MT/MB bästa trimcylindern?
- Knut Åge Busengdal
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 149
- Blev medlem: fre jan 13, 2006 10:55 am
- Ort: Hovdebygda, Norge
de ser ut som du starter i 2gear?(ser ut som du gearer opp et hakk, går ut ifra at du starter i netral/fri og har gear-rekkefølge 1-N-2-3-4-5-6?) vist eg ikke ser feil da? men vist det er 2gear du starter me, så hører eg opp til 6gear..
er foresten et fint prosjekt har fyldt me de en stund
Volvo 164 1971mod. B30A 145hk.
Volvo 164E 1974mod. B30E 175hk.
Volvo 164 1969mod. B30T 644hk.
Volvo 164E 1973mod. B6304F 204hk.
Volvo 164E 1974mod. B30E 175hk.
Volvo 164 1969mod. B30T 644hk.
Volvo 164E 1973mod. B6304F 204hk.
- Knut Åge Busengdal
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 149
- Blev medlem: fre jan 13, 2006 10:55 am
- Ort: Hovdebygda, Norge
ok, det forklarer altKadett4wd skrev:jag startar faktiskt på 1an.
det är fel växelkuliss i motorn.
det är till en NSR50 motor, de har växlarna 'upp och ned'
det hörs inte tyvärr men efter kurvan så lägger jag i sexan.
Volvo 164 1971mod. B30A 145hk.
Volvo 164E 1974mod. B30E 175hk.
Volvo 164 1969mod. B30T 644hk.
Volvo 164E 1973mod. B6304F 204hk.
Volvo 164E 1974mod. B30E 175hk.
Volvo 164 1969mod. B30T 644hk.
Volvo 164E 1973mod. B6304F 204hk.
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 87
- Blev medlem: mån feb 18, 2008 5:46 pm
- Ort: Brödhult
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
nu har jag öppnat upp överströmmarna mer ändå så nu är det samma duration på alla fem.
men vad som jag gjorde mest var att bredda spolportarna rejält hela vägen.
jag tyckte den var lite 'tam' i övre registret, den gick fint men det var ingen direkt riktig 'punsh'
jag ökade även arean på avgas utan att höja durationen.
nu när den kommer upp i register så kommer den mycket hårdare, och är fortfarande lika stark där nere.
det kom dock en annan ny liten bugg, antingen är det skit i tanken så soppan inte flödar som den ska, eller så är soppakran för liten.
den går bra 1an-halva 3an.. sen får man släppa ett tag för att gå på igen.
då dör den av på 4an igen. precis som soppatorsk men med full tank *S*
Är det vanligt fel att soppakran inte flödar nog mycket på MT när man trimmat ordentligt?
men vad som jag gjorde mest var att bredda spolportarna rejält hela vägen.
jag tyckte den var lite 'tam' i övre registret, den gick fint men det var ingen direkt riktig 'punsh'
jag ökade även arean på avgas utan att höja durationen.
nu när den kommer upp i register så kommer den mycket hårdare, och är fortfarande lika stark där nere.
det kom dock en annan ny liten bugg, antingen är det skit i tanken så soppan inte flödar som den ska, eller så är soppakran för liten.
den går bra 1an-halva 3an.. sen får man släppa ett tag för att gå på igen.
då dör den av på 4an igen. precis som soppatorsk men med full tank *S*
Är det vanligt fel att soppakran inte flödar nog mycket på MT när man trimmat ordentligt?
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1341
- Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
- Ort: Varberg
Låter ju som att den går bra!
Du har kollat avluftningen till tanken så att inte den är tät? Iofs så borde den inte "ta sig" igen efter en stund om det skulle bero på det.. Kanske bara är nästan tätt i avluftningen?
/David
Du har kollat avluftningen till tanken så att inte den är tät? Iofs så borde den inte "ta sig" igen efter en stund om det skulle bero på det.. Kanske bara är nästan tätt i avluftningen?
/David
Camaro Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;
Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;
Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085