Honda MT/MB bästa trimcylindern?
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
ja precis.
jag har juh inte bestyckat klart på långa vägar.
ville juh börja från fett och gå nedåt.
så om jag tjoffar i lite mindre munstycke nu så kanske den helt enkelt går som den ska.
men Fottas MC måste juh börja ha söndagsöppet juh
men det känns som om det finns potens i bitarna än så länge.
kompet blir bättre och bättre allteftersom den får gå lite också.
den har 14.5kg i tryck nu utan extra olja i cylindern.
jag har juh inte bestyckat klart på långa vägar.
ville juh börja från fett och gå nedåt.
så om jag tjoffar i lite mindre munstycke nu så kanske den helt enkelt går som den ska.
men Fottas MC måste juh börja ha söndagsöppet juh
men det känns som om det finns potens i bitarna än så länge.
kompet blir bättre och bättre allteftersom den får gå lite också.
den har 14.5kg i tryck nu utan extra olja i cylindern.
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 87
- Blev medlem: mån feb 18, 2008 5:46 pm
- Ort: Brödhult
HPI tändningen kan du bland annat köpa från 50cc.nl
Värt att tänka på dock är väl att ljuspolen man kan köpa till bara lämnar 12-15W om jag inte minns fel, inte så mycket att hänga i granen kanske...
Skulle kanske kunna försörja en framlykta med lite tur, resten får du nog dra från batteri antar jag.
När jag började varva bortåt 13000 ville inte standardtändningen hänga med längre.
Kolla om du kan få den att gå med högre förtändning om du inte provat det, standard har motorn väldigt blygsam förtändning...
Värt att tänka på dock är väl att ljuspolen man kan köpa till bara lämnar 12-15W om jag inte minns fel, inte så mycket att hänga i granen kanske...
Skulle kanske kunna försörja en framlykta med lite tur, resten får du nog dra från batteri antar jag.
När jag började varva bortåt 13000 ville inte standardtändningen hänga med längre.
Kolla om du kan få den att gå med högre förtändning om du inte provat det, standard har motorn väldigt blygsam förtändning...
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
teflon mats kör en programerbar HPI på sin pro monkey, fungerar bra men som sakt den håller bara nå diåd lamper vid liv.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
ahh, ska kolla upp tändning ändå, finns juh dioder å sätta bak. sen kan man juh ha en 15W fram kanske.MadHenrik skrev:HPI tändningen kan du bland annat köpa från 50cc.nl
Värt att tänka på dock är väl att ljuspolen man kan köpa till bara lämnar 12-15W om jag inte minns fel, inte så mycket att hänga i granen kanske...
Skulle kanske kunna försörja en framlykta med lite tur, resten får du nog dra från batteri antar jag.
När jag började varva bortåt 13000 ville inte standardtändningen hänga med längre.
Kolla om du kan få den att gå med högre förtändning om du inte provat det, standard har motorn väldigt blygsam förtändning...
tändningen är påställd lite lite bara. är lite feg på den när jag har sånt komp.
kan man vrida den i botten utan att det ska bli tok för mycket?
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
idag har jag filat tändplattan 3mm och vridit ända dit.
knackade även ihop gapet på stiftet till 0.4mm
samt gick ned i munstycke något igen.
Nu börjar det bli riktigt ryt i moppen.
Högvarvspoffarna är nu typiska 2takts 'motningar' då de är långt över sitt register.
nu är det dock lite bestyckning kvar att göra på lågfartsregistret, den vill inte gå på tomgång utom att choken är uppdragen några millimeter.
Kunde inte provköra idag då jag måste sätta dit längre kedja, svingen är lite längre.
Jag tänkte även gå upp i drevstorlekar både fram och bak för att få frigång på kedjan vid svinglagret.
knackade även ihop gapet på stiftet till 0.4mm
samt gick ned i munstycke något igen.
Nu börjar det bli riktigt ryt i moppen.
Högvarvspoffarna är nu typiska 2takts 'motningar' då de är långt över sitt register.
nu är det dock lite bestyckning kvar att göra på lågfartsregistret, den vill inte gå på tomgång utom att choken är uppdragen några millimeter.
Kunde inte provköra idag då jag måste sätta dit längre kedja, svingen är lite längre.
Jag tänkte även gå upp i drevstorlekar både fram och bak för att få frigång på kedjan vid svinglagret.
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
http://www.youtube.com/watch?v=mvmsVD87xSI
bestyckad lite lite fett än.
men har testat lite toppfart å lite bakhjulsåka, funkar att snärta upp den på gasen.
Toppfart enligt cykeldator med 15/47 drevning = 89km/h den bluddrar på slutet. så där finns nån km/h till att tuna fram innan man drevar upp till 16/47 eller 17/47, kanske kommer ca 105 blås då.
om jag nu kalibrerade cykeldatorn rätt till 100% vill säga
bestyckad lite lite fett än.
men har testat lite toppfart å lite bakhjulsåka, funkar att snärta upp den på gasen.
Toppfart enligt cykeldator med 15/47 drevning = 89km/h den bluddrar på slutet. så där finns nån km/h till att tuna fram innan man drevar upp till 16/47 eller 17/47, kanske kommer ca 105 blås då.
om jag nu kalibrerade cykeldatorn rätt till 100% vill säga
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 201
- Blev medlem: ons apr 19, 2006 2:17 pm
- Ort: Sthm
Ska inte va massa förtändning på vassa två taktare, min dappe går bäst på 1mm föd samt att den har en högvarvsretard som sänker till runt 0mm föd över ca 11000rpm, en sur standard moppe kan kännas lite starkare med massa förtändning men är det lite hugg i bitarna blir det mest härdsmälta som resultat.........
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
nu är den korrekt bestyckad. gyllenbrunt o fint
Fick även upp lite go temp i pipan också.(färgen brann sönder på headern,ej värmebeständig färg)
samt den dregglar lite lite svart klägg ur slutröret.
tändningen visar inga som helst tecken på att stå för högt, inga antydningar alls på stiftet till spikningar.
Stiftet blev ett BR8HS, skulle väl kanske må bäst med en 9a, men grabben puttrar juh också i ca 50km/h när han ska ragga flickor
cykeldatorn visar 96km/h,film på en repa 1an till 6an kommer imorrn.(fortfarande 'starkdrevad')
har även byggt en större ljuddämpare så den ska gå lite tyst och mysigt på lägre varv vid cruising. det gjorde att jag fick korta stingern några cm.
Fick även upp lite go temp i pipan också.(färgen brann sönder på headern,ej värmebeständig färg)
samt den dregglar lite lite svart klägg ur slutröret.
tändningen visar inga som helst tecken på att stå för högt, inga antydningar alls på stiftet till spikningar.
Stiftet blev ett BR8HS, skulle väl kanske må bäst med en 9a, men grabben puttrar juh också i ca 50km/h när han ska ragga flickor
cykeldatorn visar 96km/h,film på en repa 1an till 6an kommer imorrn.(fortfarande 'starkdrevad')
har även byggt en större ljuddämpare så den ska gå lite tyst och mysigt på lägre varv vid cruising. det gjorde att jag fick korta stingern några cm.