Honda MT/MB bästa trimcylindern?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 231
- Blev medlem: tor sep 09, 2010 5:57 pm
- Ort: Skellefteå
- Kontakt:
Re: Honda MT/MB bästa trimcylindern?
Tycker att tre hundringar är för lite spel mellan kolv och cylle det blir ju ännu tajtare med nicasilet på plats. Har precis låtit borrat min cr80 cylle dom sa att det ska vara 5 hundringar för att det är så pass vass motor.
Har du måttet på mtx staken cc måttet och tappen skulle vara intressant och jämföra måttet mot cr80
Har du måttet på mtx staken cc måttet och tappen skulle vara intressant och jämföra måttet mot cr80
http://www.trottlarna.se" onclick="window.open(this.href);return false;
mb5 80cc byggd för banracing/dragracing bilder, info finns på hemsidan
Har flera moppar
mb5 80cc byggd för banracing/dragracing bilder, info finns på hemsidan
Har flera moppar
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Honda MT/MB bästa trimcylindern?
näe... då avslöjar jag juh portningen.Johnny skrev:Vill se bild på den spegelblanka ytan!
bra försök där
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Honda MT/MB bästa trimcylindern?
Det är inte färdigborrat, du kanske hade lite otur då du lästevodka skrev:Tycker att tre hundringar är för lite spel mellan kolv och cylle det blir ju ännu tajtare med nicasilet på plats. Har precis låtit borrat min cr80 cylle dom sa att det ska vara 5 hundringar för att det är så pass vass motor.
Har du måttet på mtx staken cc måttet och tappen skulle vara intressant och jämföra måttet mot cr80
men jag försökte skriva tidigare att den har bara borrats för att få i kolven så jag kan få nåt konkret att gå på då det ska portas. vis av tidigare erfarenheter då man försökt räkna på höjder fram och tillbaka så gör jag såhär.
Slutgiltiga borrningen gör nicasilbeläggningsfirman.
Därav jag ville ha så slät yta som möjligt så det inte ska vålla problem för dem.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Honda MT/MB bästa trimcylindern?
Men varför.... Skalla alla vara så hemliga me sina portningar för???Kadett4wd skrev:näe... då avslöjar jag juh portningen.Johnny skrev:Vill se bild på den spegelblanka ytan!
bra försök där
Och du bygger juh en herrejössesrova till motor, som ingen annan har i närheten av.
Menar det finns intd en chans i h-vete att nån kan porta likadant pga en bild, ja jo iof om man har ett sjujäkla till program på datorn som räknar ut vinklar och areor om man har ett givet mått på bilden nånstans.
Så litte bilder kan du juh släppa ut
Banrace: Rambygge Dbs Sport lättad, sänkt, 94% klar.. Dragrace 100m ~6.4 sek
Victoria Em-50 3-vxl: moddad Yamaha Dt-cylinder. (100m ca 6.4sek), Ny koppling skall tillverkas 100% klar.
Victoria Em-50 lc Metrakit 3-vxl: 23% klar saknar P-box. Samt bygger om insuget i blocket ordentligt.
Victoria Em-50 3-vxl slidmatad: 12% klar.
Kreidler 3-vxl: Schablonportad Van Veen cylinder: 5% klar.
Läsning om projekten. http://www.trottlarna.se
/// Lars Dahlgren 070-6922895
Victoria Em-50 3-vxl: moddad Yamaha Dt-cylinder. (100m ca 6.4sek), Ny koppling skall tillverkas 100% klar.
Victoria Em-50 lc Metrakit 3-vxl: 23% klar saknar P-box. Samt bygger om insuget i blocket ordentligt.
Victoria Em-50 3-vxl slidmatad: 12% klar.
Kreidler 3-vxl: Schablonportad Van Veen cylinder: 5% klar.
Läsning om projekten. http://www.trottlarna.se
/// Lars Dahlgren 070-6922895
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Honda MT/MB bästa trimcylindern?
Jag är inte hemlig alls.
Vill bara vänta med att publicera de bilderna.
Det är inget hokus pokus, bara mera en bekräftning på vad jag anser funkar, och då är denna proffesionellt portad nere i Holland.
Och.. jag har en cylinder till,, eller rättare sagt sitter på grabbens KX125,, och för att vara så gammal som den hojen är så gick den nå sjukt.
så... var tålmodiga, ,det kommer.
Men just nu är det grova mekaniska modifikationer jag koncentrerar mig på.
Vill bara vänta med att publicera de bilderna.
Det är inget hokus pokus, bara mera en bekräftning på vad jag anser funkar, och då är denna proffesionellt portad nere i Holland.
Och.. jag har en cylinder till,, eller rättare sagt sitter på grabbens KX125,, och för att vara så gammal som den hojen är så gick den nå sjukt.
så... var tålmodiga, ,det kommer.
Men just nu är det grova mekaniska modifikationer jag koncentrerar mig på.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Honda MT/MB bästa trimcylindern?
FREEBIE!!!
Lite spons från lokale mc firman.
Endast det bästa är gott nog - Honda original!
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- turbo uffe
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 348
- Blev medlem: fre okt 28, 2005 12:30 pm
- Ort: Västerås
Re: Honda MT/MB bästa trimcylindern?
Priset syns iaf........
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Honda MT/MB bästa trimcylindern?
hehe ja.. men gratis är gratis.. kosta iofs lite mera då det är ett gammalt pris på påsen.
119kr +moms var priset..
119kr +moms var priset..
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 231
- Blev medlem: tor sep 09, 2010 5:57 pm
- Ort: Skellefteå
- Kontakt:
Re: Honda MT/MB bästa trimcylindern?
Vadå otur läste alldeles rätt och du förstod felKadett4wd skrev:Det är inte färdigborrat, du kanske hade lite otur då du lästevodka skrev:Tycker att tre hundringar är för lite spel mellan kolv och cylle det blir ju ännu tajtare med nicasilet på plats. Har precis låtit borrat min cr80 cylle dom sa att det ska vara 5 hundringar för att det är så pass vass motor.
Har du måttet på mtx staken cc måttet och tappen skulle vara intressant och jämföra måttet mot cr80
men jag försökte skriva tidigare att den har bara borrats för att få i kolven så jag kan få nåt konkret att gå på då det ska portas. vis av tidigare erfarenheter då man försökt räkna på höjder fram och tillbaka så gör jag såhär.
Slutgiltiga borrningen gör nicasilbeläggningsfirman.
Därav jag ville ha så slät yta som möjligt så det inte ska vålla problem för dem.
Det är klokt att kolla tider och sånt innan du nicasilar om den det är ju lite väl sent då cyllen är klar. Vad är det för vev cr80? Har beställt en cr80 vev av vrm idag kostar lite mer 1350kr
http://www.trottlarna.se" onclick="window.open(this.href);return false;
mb5 80cc byggd för banracing/dragracing bilder, info finns på hemsidan
Har flera moppar
mb5 80cc byggd för banracing/dragracing bilder, info finns på hemsidan
Har flera moppar
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Honda MT/MB bästa trimcylindern?
nej,, det är en annan vev.. denna är en mt8 vev
Och du måste väl missförstått?.. för några 0.03mm spel blir det inte.
Jag har bara borrat så kolven går i, skulle jag köra nicasil nu så kommer jag inte inte ens få i kolven.
Lek med tanken beläggningen blir 0.1mm tjock.
då blir borret innan beläggningen 58.2.
Sen själva kolvspelet är juh i kolven, den är 57,95mm, mn jag vill ha nån hundring till i spel då det är en smidd kolv.
så om beläggningen är 0.1mm tjock blir slutgiltiga borret 58.23 om jag vill 0.08mm spel.
Och du måste väl missförstått?.. för några 0.03mm spel blir det inte.
Jag har bara borrat så kolven går i, skulle jag köra nicasil nu så kommer jag inte inte ens få i kolven.
Lek med tanken beläggningen blir 0.1mm tjock.
då blir borret innan beläggningen 58.2.
Sen själva kolvspelet är juh i kolven, den är 57,95mm, mn jag vill ha nån hundring till i spel då det är en smidd kolv.
så om beläggningen är 0.1mm tjock blir slutgiltiga borret 58.23 om jag vill 0.08mm spel.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 231
- Blev medlem: tor sep 09, 2010 5:57 pm
- Ort: Skellefteå
- Kontakt:
Re: Honda MT/MB bästa trimcylindern?
Om du läser tidigare inlägg så har jag skrivit just det, nog om detta är mer nyfiken på måttet på veven. Det finns mtx mbx mb8 vevar skulle vart intressant att ha dessa mått om dom passar cr80 80-82 för dom vevarna är billiga i tyskland. cr 80 har cc 91 tappen är 18x41. har köpt kolv i tyskland den kostar 250-260 kr med frakt det är från en mtx80
http://www.trottlarna.se" onclick="window.open(this.href);return false;
mb5 80cc byggd för banracing/dragracing bilder, info finns på hemsidan
Har flera moppar
mb5 80cc byggd för banracing/dragracing bilder, info finns på hemsidan
Har flera moppar
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Honda MT/MB bästa trimcylindern?
mt8 veven är flera millimeter större i diam än ett mt5 vevparti.
Och mitt CR80 vevparti jag har i 88cc motorn är lika i diam.
Men, det vattenkylda vevpartiet jag har i min 88cc har lika grova ramlagertappar på båda sidor.
Gamla luftkylda är lika som MT5.
MT8 vevpartiet har ett par storlekar större ramlager än MT5 tyvärr..
Mao det är inte på någe vis 'bolton' i en MT5 maskin.
Krävs massa maskinjobb.
fräsa ur alternativt göra helt nytt vevhus samt arborra upp för större lagerdiam.
Och mitt CR80 vevparti jag har i 88cc motorn är lika i diam.
Men, det vattenkylda vevpartiet jag har i min 88cc har lika grova ramlagertappar på båda sidor.
Gamla luftkylda är lika som MT5.
MT8 vevpartiet har ett par storlekar större ramlager än MT5 tyvärr..
Mao det är inte på någe vis 'bolton' i en MT5 maskin.
Krävs massa maskinjobb.
fräsa ur alternativt göra helt nytt vevhus samt arborra upp för större lagerdiam.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Honda MT/MB bästa trimcylindern?
satt å kika lite info på dagens 125or.
KTM kör Keihin PWK 39mm..
De är dessutom vassast av alla crossarna.
Aprilia körde upp till 42mm dellorto på sina GP racers
KTM kör Keihin PWK 39mm..
De är dessutom vassast av alla crossarna.
Aprilia körde upp till 42mm dellorto på sina GP racers
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Honda MT/MB bästa trimcylindern?
Kadett4wd, har aldrig sagt det innan, men du bygger ett skitcoolt maskineri. fortsätt så!:)
Skrotsamlare, och skrotletare!
I min ägo just nu :
Yz426.
Apollo 1956 (14 års moppen...).
Nån drac i delar....säljes...finns ej motor.
atv 110cc kina maskin...
säkert mer skit.
I min ägo just nu :
Yz426.
Apollo 1956 (14 års moppen...).
Nån drac i delar....säljes...finns ej motor.
atv 110cc kina maskin...
säkert mer skit.
Re: Honda MT/MB bästa trimcylindern?
Håller med föregående talare
Hoppas vi får se den i action i sommar !
/Magnus.
Hoppas vi får se den i action i sommar !
/Magnus.