Honda MT/MB bästa trimcylindern?

Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10191
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

http://www.youtube.com/watch?v=oBc9oTNyDzc

man hörde visst bara till 5ans växel.
Användarvisningsbild
Knut Åge Busengdal
För mycket laddtryck
Inlägg: 149
Blev medlem: fre jan 13, 2006 10:55 am
Ort: Hovdebygda, Norge

Inlägg av Knut Åge Busengdal »

Kadett4wd skrev:http://www.youtube.com/watch?v=oBc9oTNyDzc

man hörde visst bara till 5ans växel.
de ser ut som du starter i 2gear?(ser ut som du gearer opp et hakk, går ut ifra at du starter i netral/fri og har gear-rekkefølge 1-N-2-3-4-5-6?) vist eg ikke ser feil da? :doh: men vist det er 2gear du starter me, så hører eg opp til 6gear.. :)

er foresten et fint prosjekt 8) har fyldt me de en stund :thumbright:
Volvo 164 1971mod. B30A 145hk.
Volvo 164E 1974mod. B30E 175hk.
Volvo 164 1969mod. B30T 644hk.
Volvo 164E 1973mod. B6304F 204hk.
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10191
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

jag startar faktiskt på 1an.

det är fel växelkuliss i motorn.
det är till en NSR50 motor, de har växlarna 'upp och ned'

det hörs inte tyvärr men efter kurvan så lägger jag i sexan.
Användarvisningsbild
Johnny
Forumsberoende
Inlägg: 627
Blev medlem: sön jun 11, 2006 10:56 am
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Johnny »

Frän moped, men du borde ha störtkruka på dig! :thumbright:
Användarvisningsbild
Knut Åge Busengdal
För mycket laddtryck
Inlägg: 149
Blev medlem: fre jan 13, 2006 10:55 am
Ort: Hovdebygda, Norge

Inlägg av Knut Åge Busengdal »

Kadett4wd skrev:jag startar faktiskt på 1an.

det är fel växelkuliss i motorn.
det är till en NSR50 motor, de har växlarna 'upp och ned'

det hörs inte tyvärr men efter kurvan så lägger jag i sexan.
ok, det forklarer alt :)
Volvo 164 1971mod. B30A 145hk.
Volvo 164E 1974mod. B30E 175hk.
Volvo 164 1969mod. B30T 644hk.
Volvo 164E 1973mod. B6304F 204hk.
2takt_nicke
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 87
Blev medlem: mån feb 18, 2008 5:46 pm
Ort: Brödhult

Inlägg av 2takt_nicke »

Kadett har du varvstopp på moppen :hihi:
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10191
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

hehe.. nää.. det är en tändmiss du hör på ettan.
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10191
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

nu har jag öppnat upp överströmmarna mer ändå så nu är det samma duration på alla fem.
men vad som jag gjorde mest var att bredda spolportarna rejält hela vägen.

jag tyckte den var lite 'tam' i övre registret, den gick fint men det var ingen direkt riktig 'punsh'
jag ökade även arean på avgas utan att höja durationen.

nu när den kommer upp i register så kommer den mycket hårdare, och är fortfarande lika stark där nere.

det kom dock en annan ny liten bugg, antingen är det skit i tanken så soppan inte flödar som den ska, eller så är soppakran för liten.
den går bra 1an-halva 3an.. sen får man släppa ett tag för att gå på igen.
då dör den av på 4an igen. precis som soppatorsk men med full tank *S*

Är det vanligt fel att soppakran inte flödar nog mycket på MT när man trimmat ordentligt?
David Herbertsson
Forumsberoende
Inlägg: 1341
Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
Ort: Varberg

Inlägg av David Herbertsson »

Låter ju som att den går bra! :thumbright:
Du har kollat avluftningen till tanken så att inte den är tät? Iofs så borde den inte "ta sig" igen efter en stund om det skulle bero på det.. Kanske bara är nästan tätt i avluftningen?

/David
Camaro Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;

Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10191
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

jo den går fint.
den vinkar med framhjulen på ettan med mig på när den kommer på varven. 8)

ska kolla det där med luftningen, det har jag inte alls tänkt på, tack för tipset :)
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10191
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

tog tyvärr aldrig nån bild på portningen nu. men det är 'öppet' nästan hela varvet runt förutom små 'pinnar' mellan kanalerna som håller in ringarna.
det är lite bredare just där ringgapen är såklart. bredvid boostporten.
Användarvisningsbild
anglia-61
Forumsberoende
Inlägg: 682
Blev medlem: tis jul 15, 2008 9:13 am
Ort: Hbg.

Inlägg av anglia-61 »

Hejsan!
Byt kran, hade själv samma bekymmer på min Zündapp så nu kör jag med en 3/8 kulventil. Det var redan med 160 i huvudmunstycke, nu tror jag att det är 240 som sitter i. Provade först att porta orginal kranen men det gjorde ingen större nytta.

Mvh. Krille.
G-son
Forumsberoende
Inlägg: 750
Blev medlem: lör nov 01, 2008 12:13 pm
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Kranen på min MB5 behövde borras ur när jag hade samma typ av trim som du, så det är rätt troligt att den är boven i dramat.
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10191
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

mm som jag misstänkte,
jag har för mig jag läste det på moppenet att kran behövde ses över då det närmar sig typ mittemellan 10 och 20 hk ;)
Rod02
För mycket laddtryck
Inlägg: 189
Blev medlem: tor dec 28, 2006 6:30 pm

Inlägg av Rod02 »

Montera grooov slang :lol:
Skriv svar