Honda MT/MB bästa trimcylindern?
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10189
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
idag har jag tagit ur filtret som sitter i tanken.. det var fullt med makurja..
och borrade även ur kranen lite.
det vart lite bättre, men inte bra..
men det börjar kännas det är bra orr i moppen. inga som helst problem att vifta med framhjulet på 2an nu
ska kolla om det blir bättre med fulltank.
den tvärdör så fort jag får upp hjulet i luften *S*
och borrade även ur kranen lite.
det vart lite bättre, men inte bra..
men det börjar kännas det är bra orr i moppen. inga som helst problem att vifta med framhjulet på 2an nu
ska kolla om det blir bättre med fulltank.
den tvärdör så fort jag får upp hjulet i luften *S*
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 87
- Blev medlem: mån feb 18, 2008 5:46 pm
- Ort: Brödhult
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10189
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
hehe,, kul du frågar..
den har faktiskt rasat i helgen... men inget allvarligt.
på nåt vis så har höger packbox till vevpartiet gett upp.
så den yttre av de här stålfjädrarna hade lossnat och klämts så packboxen trycktes mot vevpartiet.
motorn vart att gå lite trögt kan man lätt påstå.
rev isär idag och fann fullt med 'gummidamm' i vevhuset.
så jag byter lite lager o packboxar, sen e det full sprätt igen.
konstigt ras minsann..
den har faktiskt rasat i helgen... men inget allvarligt.
på nåt vis så har höger packbox till vevpartiet gett upp.
så den yttre av de här stålfjädrarna hade lossnat och klämts så packboxen trycktes mot vevpartiet.
motorn vart att gå lite trögt kan man lätt påstå.
rev isär idag och fann fullt med 'gummidamm' i vevhuset.
så jag byter lite lager o packboxar, sen e det full sprätt igen.
konstigt ras minsann..
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 87
- Blev medlem: mån feb 18, 2008 5:46 pm
- Ort: Brödhult
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10189
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
var ute och körde lite idag.
moppen gick än bättre, och det bara 'viner' lite i motorn.
lagren måste varit ganska slut redan innan det 'rasade'
men jag åkte på samma fel igen som förut.. den dog efter en tids gasande...
åkte hem o kollade.... rätt enkelt.
jag hade satt dit ett soppafilter så det vart veck på slangen då den var varm.. skitfel *S*
moppen gick än bättre, och det bara 'viner' lite i motorn.
lagren måste varit ganska slut redan innan det 'rasade'
men jag åkte på samma fel igen som förut.. den dog efter en tids gasande...
åkte hem o kollade.... rätt enkelt.
jag hade satt dit ett soppafilter så det vart veck på slangen då den var varm.. skitfel *S*
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 3
- Blev medlem: tis dec 09, 2008 12:13 am
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 60
- Blev medlem: mån okt 01, 2007 10:32 pm
- Ort: Åkers styckebruk
Oftast borra till 41.00 och kolven är tex 40.95.B20 for life skrev:Lite offtopic kanske, men du verkar ha koll på detta.Om man borrar från tex 40 till 41 mm,borrar man exakt mått då? Eller är kolven exakt 41 och man borrar lite övermått? Vad kör du för kolvspel? Tuff moppe!
Tips är att skaffa önskad kolv först och mäta upp, runt 5 hundradelar bör vara lagom kolvspel...
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 87
- Blev medlem: mån feb 18, 2008 5:46 pm
- Ort: Brödhult
Tänder inte en 4taktare vartannat varv? och 2t varje varv men de kanske går ändå?...ergu skrev:jag köpte en kawa kx125 -89 förra året med kass tändsystem,
klurade ut att det var samma kona på vevaxelen på de flesta fiddys så jag köpte helt enkelt ett innerrotorkit till en fiddy o monterade på den.
kanske kan va nått?