Strip tider med moppe
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 288
- Blev medlem: mån okt 25, 2010 2:38 pm
- Ort: Söderhamn
Strip tider med moppe
Är lite nyfiken på vilka striptider som gjorts med moppe på era mindre och större tävl samt tester.. skriv gärna cc åxå.. finns det nån typ av rekord koll ets...?
mvh chrille
mvh chrille
Re: Strip tider med moppe
Ja vet inte om de ä kört nå race me tidtagning,baraChrister Söderman skrev:Är lite nyfiken på vilka striptider som gjorts med moppe på era mindre och större tävl samt tester.. skriv gärna cc åxå.. finns det nån typ av rekord koll ets...?
mvh chrille
vinnar indikering va ja vet.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 288
- Blev medlem: mån okt 25, 2010 2:38 pm
- Ort: Söderhamn
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 209
- Blev medlem: ons sep 13, 2006 1:14 pm
- Ort: umeå
Re: Strip tider med moppe
dom gånger vi lekt har vi inte kört med tidtagning.Christer Söderman skrev:Är lite nyfiken på vilka striptider som gjorts med moppe på era mindre och större tävl samt tester.. skriv gärna cc åxå.. finns det nån typ av rekord koll ets...?
mvh chrille
vi har skaffat tidtagning nu, så lite tider kommer.
ricard körde i skelefteå med sin monk, tror han körde 12,08 å 86 km/h.
mats
Re: Strip tider med moppe
På 201m med riktig tidtagning för dragracing...teflonmats skrev:richard körde i skellefteå med sin monk, tror han körde 12,08 å 86 km/h.
så det var ingen fuskis med 150m som en del andra mopedligister kör
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 288
- Blev medlem: mån okt 25, 2010 2:38 pm
- Ort: Söderhamn
Re: Strip tider med moppe
Helt rätt det ska vara 201, 150 är för tunnisar.... nämn gärna vilken cc ni har så blir det mera "rätt" att läsa för andra om era tider...Richard skrev:På 201m med riktig tidtagning för dragracing...teflonmats skrev:richard körde i skellefteå med sin monk, tror han körde 12,08 å 86 km/h.
så det var ingen fuskis med 150m som en del andra mopedligister kör
chrille
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 288
- Blev medlem: mån okt 25, 2010 2:38 pm
- Ort: Söderhamn
http://www.youtube.com/watch?v=17XSd5NZmv4 Har ingen anknytning till mopparna. Och jag tror jag sett 9 or.
Jag har kört på 10,0 på 201m med 70 cc, en nyare derbi med prorace och vansinnigt dåligt avstämt rör, efter en annan cylinder. En provisorisk setup med original vev, vågade inte trimma mer. Den var redigt slut efter ett 10 tal timmar haha.
Går hojen sämre än så är det inte något idé att ställa upp på riktiga tävlingar. När hojen gick så kom jag väl 24:e/ av 27:e placering, eller något åt det hållet. Detta var i karlstad 09, med tidtagning. Topptider tog veteranerna ändå. Runt 8,9 vet jag. Metanolmatade MB-motorer.
Min 10 sec hoj:
http://www.youtube.com/watch?v=BP9-ryBL1XI
Sen skaffade jag lite andra grejer och ny vev, portade lite. Samma rör:
http://www.youtube.com/watch?v=YZUR_z8d ... re=related
Det blev aldrig något kört med det sen. Porslinet i tändstiftet lossade och slog till kolven vid kolvringen så en klämdes fast och blev komplös.
Men sevärdast är ändå gamle Casalmotorn, hann aldrig tävla med den för pinnbultarna var kass och jag började bygga en press mot toppen via ramen osv. Skit allt ihop och det gick åt O-ring efter O-ring.
Filmen intressant efter 48 sec:
http://www.youtube.com/watch?v=SfWBHFRO ... re=related
Lär väl varit 20-talet hästar i den i alla fall.
---
En film från säve depå 09:
Missa ej veteranen efter 4:20!
http://www.youtube.com/watch?v=S3gozk2-CHI
Forum för mopeder och tävlingar: www.moppenet.nu
Till nästa år laddar jag upp med en riktig komplimisslös hoj!
Går hojen sämre än så är det inte något idé att ställa upp på riktiga tävlingar. När hojen gick så kom jag väl 24:e/ av 27:e placering, eller något åt det hållet. Detta var i karlstad 09, med tidtagning. Topptider tog veteranerna ändå. Runt 8,9 vet jag. Metanolmatade MB-motorer.
Min 10 sec hoj:
http://www.youtube.com/watch?v=BP9-ryBL1XI
Sen skaffade jag lite andra grejer och ny vev, portade lite. Samma rör:
http://www.youtube.com/watch?v=YZUR_z8d ... re=related
Det blev aldrig något kört med det sen. Porslinet i tändstiftet lossade och slog till kolven vid kolvringen så en klämdes fast och blev komplös.
Men sevärdast är ändå gamle Casalmotorn, hann aldrig tävla med den för pinnbultarna var kass och jag började bygga en press mot toppen via ramen osv. Skit allt ihop och det gick åt O-ring efter O-ring.
Filmen intressant efter 48 sec:
http://www.youtube.com/watch?v=SfWBHFRO ... re=related
Lär väl varit 20-talet hästar i den i alla fall.
---
En film från säve depå 09:
Missa ej veteranen efter 4:20!
http://www.youtube.com/watch?v=S3gozk2-CHI
Forum för mopeder och tävlingar: www.moppenet.nu
Till nästa år laddar jag upp med en riktig komplimisslös hoj!
Citat:
7aan: "ska ju besikta den 20maj sen ska den efter de rivas och byggas för miljö-bil e85 så ska de laddas helvette"
7aan: "ska ju besikta den 20maj sen ska den efter de rivas och byggas för miljö-bil e85 så ska de laddas helvette"
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 288
- Blev medlem: mån okt 25, 2010 2:38 pm
- Ort: Söderhamn
Bästa tiderna var 8.7 och 8.8sek Gilera och mb.Casal skrev:
Går hojen sämre än så är det inte något idé att ställa upp på riktiga tävlingar. När hojen gick så kom jag väl 24:e/ av 27:e placering, eller något åt det hållet. Detta var i karlstad 09, med tidtagning. Topptider tog veteranerna ändå. Runt 8,9 vet jag. Metanolmatade MB-motorer.
Chrille
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 288
- Blev medlem: mån okt 25, 2010 2:38 pm
- Ort: Söderhamn
- sura
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 210
- Blev medlem: tor sep 20, 2007 5:56 am
- Ort: Surahammar
- Kontakt:
Bästa 201 tiden:
Bästa 60 fot med en i övrigt skitrepa......
Moppen:
Crescent F50 med EKF och Athena 80.
Mikuni 24 som matas med VP 109 soppa.
PVL rotor system.
Racevikt 42 kg......
Bästa 60 fot med en i övrigt skitrepa......
Moppen:
Crescent F50 med EKF och Athena 80.
Mikuni 24 som matas med VP 109 soppa.
PVL rotor system.
Racevikt 42 kg......
Snabbast i Hallsta Moppers 124 km/h
"Hellre Parkinsons och spilla ut halva groggen,
än Alzheimers och glömma var man ställde den..."
"Hellre Parkinsons och spilla ut halva groggen,
än Alzheimers och glömma var man ställde den..."