Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tor nov 15, 2018 5:41 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 71 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: ons sep 04, 2013 5:07 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 9109
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Bild¨
Bild

Denna är min, jag har goda förhoppningar på denna.
0.3mm kolfiber 2blad istället för 4(delningsbommen väck)
0.45mm fiberspacer ovanför kolfiberbladen
0.4mm 'revplate'(den blå)
sen std grunka uppepå alltihopa.
Inuti är den plastad för bättre flöde och spridning av flödet så det hittar ned i boyesenportarna ordentligt.

ni ser FMF korgen är som rundad i ovankant, likt mc donaldsloggan ;)
Spalten som blir där ger plats åt bra flöde för boostporten fastän korgen sitter djupt i cylindern(tar bort 'död' vevhus volym)

En och en annan timmas studier bakom denna, hoppas det funkar bara *S*
Liknande koncept kördes av Derby i GP serien, men inte 'urtaget' för boostportens flöde.

Så, nu har jag visat min, visa era nu ;)
(nääää inte snopparna)

_________________
///AMG
Älskar att få kärleksbrev, tyvärr är jag upptagen så ni får vänta..... :D


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons sep 04, 2013 8:19 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 9109
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Jag har just nu en sådan här monterad, just V-force 2 pga den ger mest mos på högre varv av alla olika modeller.
Bild

Men det ska bli kul att testa setupen i förra inlägget och jämföra.
Men i övrigt är V-force rätt kassa över ~11000rpm
De ger en liten liten ökning mot std reed däruppe, men inte värd stålarna.
På större maskiner typ 250cc och uppåt är de perfekta.
På mindre ska man kika lite åt boyesenhållet, gärna då 'RAD valve'
Bild

Om ni kikar in i den ser ni att ingenting är 'vasst' för att 'skapa flöde'.
Faktum är att allt vasst gör tvärtom.
Kanske visar nå fränt värde i flödesbänken, men blir nåt helt annorlunda i verkligheten. ;)

_________________
///AMG
Älskar att få kärleksbrev, tyvärr är jag upptagen så ni får vänta..... :D


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor sep 05, 2013 1:20 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 9109
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
http://p1.bikepics.com/2010%5C05%5C21%5 ... 7-full.jpg
http://p1.bikepics.com/2010%5C05%5C21%5 ... 8-full.jpg
http://p1.bikepics.com/2010%5C05%5C21%5 ... 9-full.jpg

ett par andra bilder.

_________________
///AMG
Älskar att få kärleksbrev, tyvärr är jag upptagen så ni får vänta..... :D


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor sep 05, 2013 3:53 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån nov 24, 2008 3:13 pm
Inlägg: 569
Ort: Lindome
Har ingen reed att visa. Men din notering angående vassa kanter är helt riktig. Det funkar när flödet överstiger ljudhastigheten,
det gör det dock inte i en motor så där skall det vara runda kanter.

_________________
Peter Olson


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor sep 05, 2013 8:42 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre nov 18, 2005 9:16 am
Inlägg: 634
Ort: sundsvall
ska bli kul och höra hur den funkar :thumbright: 7


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor sep 05, 2013 9:14 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 9109
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Du får väl provköra ;)

_________________
///AMG
Älskar att få kärleksbrev, tyvärr är jag upptagen så ni får vänta..... :D


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre sep 06, 2013 4:06 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 9109
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Precis som beräknat.
mera snyt på topp.
men trevlig överraskning var att han tar fullgas mycket tidigare än med v-force.
Iofs hade jag beräkningar att det skulle kaaaanske bli så.
men inte såhär mycket bättre. =)
Nu kan inte 35hk på hjulet vara långt borta.
Dags för dyno igen mao ;)

_________________
///AMG
Älskar att få kärleksbrev, tyvärr är jag upptagen så ni får vänta..... :D


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör sep 07, 2013 4:01 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör aug 30, 2008 8:38 am
Inlägg: 659
Ort: borgå (finland)
:thumbright:

_________________
Niklas.E


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön sep 08, 2013 8:38 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 9109
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Lade på lite mer tändning.

jorå.... ;)
Lååångt bättre register än v-force reeden.
nu anser jag mig 'färdig' på insugssidan
nu blir det ny header på pipan.

_________________
///AMG
Älskar att få kärleksbrev, tyvärr är jag upptagen så ni får vänta..... :D


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre sep 13, 2013 4:43 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 9109
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Dra åt faaan.. nu kan ni ta era nitromaskiner och stoppa upp nånstans ;)
har tunat vidare lite på nya reeden.
blev som en förlossning nyss.
Eller som en redig tarmsköljning.. milt uttryckt.
jag måste dyna den snart igen.
FaaaAaaan så fränt!!!!!!!!!

_________________
///AMG
Älskar att få kärleksbrev, tyvärr är jag upptagen så ni får vänta..... :D


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör sep 14, 2013 3:14 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre nov 18, 2005 9:16 am
Inlägg: 634
Ort: sundsvall
verkar jäävligt intressant.....fortsätt och dela med dig av dina erfarenheter :thumbright: :thumbright:

mvh///älgkungen :shock:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör sep 14, 2013 7:22 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 9109
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Kort å gott: v-force är bajs om man ska varva lite ;)

_________________
///AMG
Älskar att få kärleksbrev, tyvärr är jag upptagen så ni får vänta..... :D


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör sep 14, 2013 11:13 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 9109
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Nästa reed borde bli en sån där utan horisontal bommen också.
Men de har satans kort serviceintervall då bladen nöter mot varandra i framkant.

men man kanske ska fräsa fram en för att testa lite. ;)

_________________
///AMG
Älskar att få kärleksbrev, tyvärr är jag upptagen så ni får vänta..... :D


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör sep 14, 2013 4:57 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: ons jun 01, 2011 11:39 pm
Inlägg: 614
Ort: sävar/umeå
kul att du får det att funka Patrick :D
tar du dig upp till topspeeden? :hey:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör sep 14, 2013 5:09 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 9109
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Näää tyvärr. I år blir det inte nå mer än max en dynovända till.
sen blir det trimma vidare för att nå nästa delmål.
38hk på hjulet vill jag nå.
typ 42-44 på drevaxeln. (Derbi gp hade 47 på drevaxeln).
når jag det så är det eufori ;)

då kan man väl påstå att mt5 motorn är liiite trimmad iaf ;)

_________________
///AMG
Älskar att få kärleksbrev, tyvärr är jag upptagen så ni får vänta..... :D


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 71 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010