Vad tror ni ?

Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10191
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Vad tror ni ?

Inlägg av Kadett4wd »

endast fantasin sätter gränser ;)

Man är så luttrad med många år i bearbetning av metall så man hittar på lösningar på allt möjligt med de maskiner man har.
Hemma i källarn svarvar jag exempelvis med min Sajo fräs, mao kan man även fräsa i en svarv, bara montera ett skruvstycke/fixturskiva på toppsliden och fräsen i chucken,, ;)
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Användarvisningsbild
JockeH
För mycket laddtryck
Inlägg: 202
Blev medlem: lör jul 31, 2010 9:51 am
Ort: umeå

Re: Vad tror ni ?

Inlägg av JockeH »

Kadett4wd skrev:endast fantasin sätter gränser ;)

Man är så luttrad med många år i bearbetning av metall så man hittar på lösningar på allt möjligt med de maskiner man har.
Hemma i källarn svarvar jag exempelvis med min Sajo fräs, mao kan man även fräsa i en svarv, bara montera ett skruvstycke/fixturskiva på toppsliden och fräsen i chucken,, ;)
Jo den hade jag koll på .... gubben jag köpte svarven av hade låtit göra en vinkelhylla med fäste till topsliden, skulle bara haft ett mindre kordinatbord att sätta på den ... men först får jag nog lära mig svarva , har inte hållit på med sånt här sedan grundskolan :doh:

Visst var det ungefär då man körde moppe också :?: Hmmm, historien upprepar sig....

Då var sista pusselbiten på plats, am6 vev till en honda utan att röra blocket :thumbright: hade man knåpat lite mer innan köp så skulle jag tagit en med 17mm axlar, skulle förenklat och blivit aningen bättre, hyllsorna för packbox och lager skulle gå att göra i ett stycke och fästas med kyla/värme principen.

tror mina enorma hk-bmp-varv inte skulle ätit upp och skitit ut den genom blocket ändå....

Btw eftersom detta inte är någon speciell "tråd" kan ju fler ordbajsa el ge och fråga efter tips på maskin/tekniska lösningar m.m

mvh Jocke
Skriv svar