Trimmtips (yamaha dt mx)

Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
Mr F
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 56
Blev medlem: tor maj 31, 2007 7:02 pm

Trimmtips (yamaha dt mx)

Inlägg av Mr F »

Hej jag söker seriösa trimtips eller färdiga setup till en dt mx så jag inte blir efter när jag är ute o finkör tillsammans med mina likasinnade kompisar (ingen åker trimmat men alla moppar gör 70km/h???)
Har idag en orörd 60cc,20mm förgasare,o en jarmacol krök o 11/50 drev moppen gör 66km/h på rakavägen... Men det räcker inte......
Senast redigerad av Mr F den mån okt 14, 2013 9:02 am, redigerad totalt 1 gånger.
Filip L
Forumsberoende
Inlägg: 614
Blev medlem: ons jun 01, 2011 11:39 pm
Ort: sävar/umeå

Re: Bruksmoppe (yamaha dt mx)

Inlägg av Filip L »

portning å drevning så ska du se att du får lite fart i den;)
finns väldigt mycket att hämta på dom cyllarna, dom är väldigt klent portade original
Användarvisningsbild
Heideken
För mycket laddtryck
Inlägg: 238
Blev medlem: fre mar 23, 2012 11:03 pm
Ort: Malmköping
Kontakt:

Re: Bruksmoppe (yamaha dt mx)

Inlägg av Heideken »

Mr F skrev:Hej jag söker seriösa trimtips eller färdiga setup till en dt mx så jag inte blir efter när jag är ute o finkör tillsammans med mina likasinnade kompisar (ingen åker trimmat men alla moppar gör 70km/h???)
Har idag en orörd 60cc,20mm förgasare,o en jarmacol krök o 11/50 drev moppen gör 66km/h på rakavägen... Men det räcker inte......
tyckte du att jimmys o min moppe gick för fort? :hey:

Klart de måste gå att få din gå värre med lite portning o drevning. Jag har ju portad 50cc, 16mm gasare, jamarcol eller va är, ja du såg väl det igår, 12eller 13/45 drev. O gör 68km/h
Skriv svar