Halluh allihöppa!
Min kära stålhäst har strulat till vardagen för mig.. men ber nu om lite
hjälp innan jag pillar sönder hela paketet!
En vacker dag när jag var ute och körde så börja den betee sig kostigt,lite
ryckigt så jag drog in kopplingen, körde åt sidan. Stannade motorn och kikade runt.
Inget fel. Lade i friläge skulle kicka igå... hoppsan! Där satt kicken som fastsvettsad
fast! Stumt som fan. Så det var bara att i med friläge å rulla hemmåt.
Väl hemma drog jag av topplocket.. då gick det att kicka den utanproblem.
- Bra! "tänkte jag "
-Då var det ingen brusten kolvring med skit som fastnat i motorn eller liknande.
På med allt i igen, började kicka(denna gång var det lit FÖR lätt att kicka den.
Lågt motstånd alltså... efter några kickat utan start så blev det stumt igen..
började riva in mot vxlådan men kom inte så långt innan det blev för kallt
och mörkt att fortsätta.
Så NU till frågan från historia. Vad kan felet ligga ? Sitter som sagt på en Suzuki K 50 -83
Nästan allt e original, är trimmad. Tacksam för ALLA svar =) // Putte
J**LA SUZUKI K50... HJÄPL NGN?
Re: J**LA SUZUKI K50... HJÄPL NGN?
Hur va det nu, är den original eller trimmad?
Re: J**LA SUZUKI K50... HJÄPL NGN?
Ja nu blev det lite dumt. Enda trimningen jag känner till är mindre drev fram
och om de har bytt förgasaren. Ingen kännedom om drev/kuggar i motorn,men
hur som haver. ..Enklast vore väl att tappa på olja/ta dän högra kåporna och
se hur livet där inne må vara ? =)
och om de har bytt förgasaren. Ingen kännedom om drev/kuggar i motorn,men
hur som haver. ..Enklast vore väl att tappa på olja/ta dän högra kåporna och
se hur livet där inne må vara ? =)
Re: J**LA SUZUKI K50... HJÄPL NGN?
Har du kollat om du har nåt löst i tändningen som kilar fast i svänghjulet.