Kreativ efter en flaska rött !

Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
Användarvisningsbild
JockeH
För mycket laddtryck
Inlägg: 202
Blev medlem: lör jul 31, 2010 9:51 am
Ort: umeå

Kreativ efter en flaska rött !

Inlägg av JockeH »

De flesta blir mer kreativa efter en flaska el efter en stadig rök... så även jag....

Har som förslag nummer ett:

Byt namn på Norrlandsreglementet till NSM el NSC (nordsvenska mästerskapen el north scandinavian championship). Eller varför inte EM då vi faktiskt både har holländare och finnar som kör.

OBS ! Finnarna får inte bära kniv i starten då sönderskurna däck kan va farligt, man får sämre tider nämligen.

Om nederländarn har ghb el crack i tanken el i magsäcken bör detta gå bra, bara han inte sölar ner vid prispallen.(Tobbe O har inte halkskydd)

Förslag nummer två:

Alla som inte kör bättre tider än året innan bör man diska, har man dessutom ingen tanke på att läsa Blairs böcker och bli trimguru bör man diskas för gått.
Allt detta för att utvecklingen inte ska stanna och vi till slut inte kan jämföra oss med övriga världen.
(har hört om en deltagare som fortfarande kör på 70 tals teorier, vad gör vi med honom ?)

Förslag nummer tre:

Heter du Sven måste du tänka på att stora floder stjälper oftast liten tuva och att det är svårt att se nålen i den stora kamelen för att alla träden som skymmer bäcken har grönare gräs på andra sidan av glashuset där du ska kasta din första sten mellan två höstackar.

Nu kan det hända att mina förslag inte hamnar i god jord, vilket är synd då brunögat är fuktigt och fullt av näring.

BTW min bromsning på Mamban som gav 8,6 hk på bakhjulet i hardcorebänk, måste va världsklass då cylindern ska ge 9 kataloghästar (vilket alltid är överdrivet med ca 45,709% )
vid bromsningen hade jag köpepipa och 158 /113 i durrationer , gasaren var för stor och alla portar öppnade inte helt i bdc, toppen var inte planad och saknade sqvisssscchch , teflonet ville säker inte att jag skulle få en bra top notering så jag är osäker på att han gav full mackaron.

Och en sak till:

Allt jag sagt om kapten morgan och att det inte hör hemma i trådarna tar jag tillbaka då den läsningen är rena fröjden i jämförelse med mkt annat.

Gatt Dammn va vi ska kör i sommar, har aldrig varit mer laddad. :thumbright: :wink:

/Joakim Holmström
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10189
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Kreativ efter en flaska rött !

Inlägg av Kadett4wd »

Uj uj,, rödvin får ju jag baksmälla av redan samma kväll jag dricker det.
Här är ett tips på att få en redig bakfylla utan sprit: http://www.svemo.se/

Ring dem och styr upp ett reglemente ;)
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Peppe L
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: tor feb 24, 2011 9:24 pm

Re: Kreativ efter en flaska rött !

Inlägg av Peppe L »

:hihi:
Användarvisningsbild
JockeH
För mycket laddtryck
Inlägg: 202
Blev medlem: lör jul 31, 2010 9:51 am
Ort: umeå

Re: Kreativ efter en flaska rött !

Inlägg av JockeH »

Kadett4wd skrev:Uj uj,, rödvin får ju jag baksmälla av redan samma kväll jag dricker det.
Här är ett tips på att få en redig bakfylla utan sprit: http://www.svemo.se/

Ring dem och styr upp ett reglemente ;)
Efter att ha tagit ett par rediga supar av svemo.......

Roger Pettersson ???? vem är det, skulle ringt honom och frågat lite om pip design m.m. han vann EM i Pro Stock 1996,97,98,99,2000,01,02,03,04,05 vilket är ett ganska ok facit.

Robert Nillsson och Arne Blacke vann visst SM 2012, vilka är det och hur mkt har dem jackat kolven ?

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :hihi: :hihi: :hihi: :hihi: jacka och byxa måste överlappa minst 50 mm i klassen för ca 10sek, lycka till med det alla "blomvaser" som kör med jeansen på halva rövva, allt enligt svemos regl.

:whistle:
Användarvisningsbild
Magnus.w
För mycket laddtryck
Inlägg: 413
Blev medlem: mån sep 03, 2007 10:51 am
Ort: Lycksele

Re: Kreativ efter en flaska rött !

Inlägg av Magnus.w »

Hörre Jocke vi har även dom
Som är från Libanon. :)
Det är inte kattskit. !! :thumbright:
Användarvisningsbild
JockeH
För mycket laddtryck
Inlägg: 202
Blev medlem: lör jul 31, 2010 9:51 am
Ort: umeå

Re: Kreativ efter en flaska rött !

Inlägg av JockeH »

Magnus.w skrev:Hörre Jocke vi har även dom
Som är från Libanon. :)
Det är inte kattskit. !! :thumbright:
OMG ! Jag ska va med på VM i sommar, huga man börjar bli nervös.... tur man bytt ut det röda mot blankt nu :?

I dessa tider får man va försiktig med vad man tycker å tänker men visst rimmar PEZ och Libanes :hey:
smokke
Forumsberoende
Inlägg: 634
Blev medlem: fre nov 18, 2005 9:16 am
Ort: sundsvall

Re: Kreativ efter en flaska rött !

Inlägg av smokke »

he he ja banan! tur du inte skruvar efter en flaska för då kommer d gå undan :D
moddlaren
För mycket laddtryck
Inlägg: 315
Blev medlem: lör okt 30, 2010 8:21 pm
Ort: Mellerud

Re: Kreativ efter en flaska rött !

Inlägg av moddlaren »

hahahahah jävligt bra skrivet smokke:-))
jkruus
Användarvisningsbild
JockeH
För mycket laddtryck
Inlägg: 202
Blev medlem: lör jul 31, 2010 9:51 am
Ort: umeå

Re: Kreativ efter en flaska rött !

Inlägg av JockeH »

smokke skrev:he he ja banan! tur du inte skruvar efter en flaska för då kommer d gå undan :D
Hörru ! Självklart ska det skruvas när flowet är som störst.

Ska ta ett par Mariestad i kväll och man vet aldrig, kanske blir det lite skruva....iaf på frugans lökar :whistle:

I Jan kommer vi ner till s-vall igen för fotbollskupp , hoppas vi ses då :thumbright:

Jocke
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10189
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Kreativ efter en flaska rött !

Inlägg av Kadett4wd »

Ja fan... när flytet är uppe får inget störa. :)
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Filip L
Forumsberoende
Inlägg: 614
Blev medlem: ons jun 01, 2011 11:39 pm
Ort: sävar/umeå

Re: Kreativ efter en flaska rött !

Inlägg av Filip L »

inte det minsta kreativ efter xx antal öl :|
smokke
Forumsberoende
Inlägg: 634
Blev medlem: fre nov 18, 2005 9:16 am
Ort: sundsvall

Re: Kreativ efter en flaska rött !

Inlägg av smokke »

hade 10- minus I v-bon så för mig vart d glögg :D
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10189
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Kreativ efter en flaska rött !

Inlägg av Kadett4wd »

Ahhh.. plus 20 i garaget här... myyys.
Saknas det där rödtjutet bara så man blir lite frispråkig och icke begränsad i handlingarna ;)
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Användarvisningsbild
JockeH
För mycket laddtryck
Inlägg: 202
Blev medlem: lör jul 31, 2010 9:51 am
Ort: umeå

Re: Kreativ efter en flaska rött !

Inlägg av JockeH »

Det är en hårfin balans mellan att "va stor i truten" och "att säga vad man tycker".

Rödvin har ofta effekten att balansen rubbas och det är truten som växer, alla har rätt till en åsikt men också att slippa få personliga påhopp och gliringar.

Hoppas att ingen tagit åt sig personligen av mitt lilla utspel, vill bara lätta upp stämningen och ironisera över de " småbråk" som förekommit på forum under senare tid.

Puss på er och hoppas fler lägger ut lite bilder m.m på kommande vrålåk säsongen 2014.

Med vänlig hälsning, JockeH

Btw har höjt tempen till 16+ i garaget och byggt ett motorstativ! nu blir det fram med stiftet :thumbright:
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10189
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Kreativ efter en flaska rött !

Inlägg av Kadett4wd »

nejdå,, jag är med på noterna, jag lade bara en lite humoristisk reply, med lite mer substans till allt småtjafs som varit ;)
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Skriv svar