CR80 1982 cylinder m. ny kolv & topplock säljes (mer senare)

Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
G-son
Forumsberoende
Inlägg: 750
Blev medlem: lör nov 01, 2008 12:13 pm
Ort: Vimmerby

CR80 1982 cylinder m. ny kolv & topplock säljes (mer senare)

Inlägg av G-son »

CR80 cylinder komplett med ny kolv, insug, reed, topplock & topplocksmuttrar.
Cylindern har originaldiameter 49,5mm = aldrig borrad. Ovanligt bra skick, det syns var kolvringen vänder men det går inte känna någon vändkant, en lätt nypning med fastsmedad aluminium från (gamla) kolven ovanför högra avgasporten och en ganska grund repa upp från vänstra bakre spolporten.
Topplocket ser ut som gamla crosstopplock brukar, på det stora hela friskt men squishbandet ser ut som det brukar efter att bitar från rasade lager kläms mellan kolv & topp.
Kolven är helt ny men har varit monterad, lite repad framförallt långt ner på avgassidan, förmodligen för att motorn kickats runt med vevhuset fullt av spån från ett havererat vevstakslager. Kolvbulten är begagnad. Kolven ska ha kostat runt 1500kr - jag förväntar mig absolut inte att få ut det för den men å andra sidan vill jag ha lite mer för hela paketet än de ~800kr jag har sålt cylindrar utan kolv för förr.
Snabba ryck gäller, jag säljer för att fylla på kontot som julen har tömt fullständigt så om ingen nappar inom nån dag kommer den hamna på Tradera.

För övriga CR80-delar är det fritt fram att fråga, resten sitter kvar på crossen en mil härifrån än så länge men ska loss så småningom.

Bild

Bild

Bild