någna erfarenheter om detta portnings program?

Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
Användarvisningsbild
E34 RRT
Forumsberoende
Inlägg: 659
Blev medlem: lör aug 30, 2008 8:38 am
Ort: borgå (finland)

någna erfarenheter om detta portnings program?

Inlägg av E34 RRT »

http://www.porting-programs.com./

eller är det endast dom dyrare som duger, och man kan lita på?
Niklas.E
moddlaren
För mycket laddtryck
Inlägg: 315
Blev medlem: lör okt 30, 2010 8:21 pm
Ort: Mellerud

Re: någna erfarenheter om detta portnings program?

Inlägg av moddlaren »

hej

det fungerar men har begränsnigar naturligtvis, men man kan lära sig massor hur EX en ändrad soplvinkel in i cyl påverkar time/arean osv osv men för dom pengarna så är det helt ok och duger ganska långt om man tar sig tid,, en stor fördel är att du mallar av din cyl och skannar in detta i datorn,, sedan läser prog din skannade portmal och voila så har du halva jobbet klart och du kan se hur just din portning reagerar på lite förändringar..

köp dock bägge delarna och inte bara den ena, det är som att gå med en sko på vintern det blir inge bra alls.

mvh
jkruus
Användarvisningsbild
E34 RRT
Forumsberoende
Inlägg: 659
Blev medlem: lör aug 30, 2008 8:38 am
Ort: borgå (finland)

Re: någna erfarenheter om detta portnings program?

Inlägg av E34 RRT »

okej! låter som liite diy ?? hur är det med mota? är det ett proffesionelt?
läste igenom liite snabbt men hittade intte att dom skulle nämna att man kan printta ut pappermallar för att bygga pipan?! men kanske det går?
Niklas.E
moddlaren
För mycket laddtryck
Inlägg: 315
Blev medlem: lör okt 30, 2010 8:21 pm
Ort: Mellerud

Re: någna erfarenheter om detta portnings program?

Inlägg av moddlaren »

Mota

det är dyrt men enkelt att jobba med, finns inga kopior på nätet då det är hårdvaruskyddat med ett usb lås i just din dator..

har den nyaste versionen av mota och det går att skriva ut kom mallar,, ladda ned den begränsade fria versionen av mota o pröva vet jag.

bimotion

detta prog har jag med nyaste versionen av , bimotion är väldigt enkelt att jobba med och riktigt bra att rita kammare i det blir väldigt bra.. bimotion är lite jobbigt att skriva in portmallen i det tar någon timme då du matar in kordinater på alla portar manuellt,n OCH att du skälv mätt jäfelen så noga innan i cyl.


Dat2

detta prog har jag oso lite dyrt men det är helt överlägset på allting det baseras på gordon blairs teorier,, detta prog kräver rent sjukt mycket info om din motor,, det tar flera dagar att mäta upp och lägga in all info, MEN du kan se i den virutiella bromsbänken i prog vad som händer med effekten och register oavsett om du ändrar en mm på pipan någonstans eller att du ökar/minskar en volym någonstans,, flyttar redeen tja vad som helst.

Dat2 rekomenderar ja starkt om du skall bli väldsmästare eller utveckla en egen motor eller som jag bara är jävligt intreserad.



Men vill du lära dej en hel del billigt så köper du porting prog BÄGGE ca 23 dolares,,

just det porting prog baseras på både BLAIR eller JENINGS teorier du kan välja skälv vilken bara o klicka på en knapp och se när prog räknar om
mellan dessa herrars teorier.
jkruus
Användarvisningsbild
E34 RRT
Forumsberoende
Inlägg: 659
Blev medlem: lör aug 30, 2008 8:38 am
Ort: borgå (finland)

Re: någna erfarenheter om detta portnings program?

Inlägg av E34 RRT »

ööö vad är dat2??
Niklas.E
Peppe L
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: tor feb 24, 2011 9:24 pm

Re: någna erfarenheter om detta portnings program?

Inlägg av Peppe L »

Beställde Mota för ett tag sen men dom verkar inte va någe vidare på att kolla sin mail, hur lång tid tog det för dig moddler innan du fick programmet?
moddlaren
För mycket laddtryck
Inlägg: 315
Blev medlem: lör okt 30, 2010 8:21 pm
Ort: Mellerud

Re: någna erfarenheter om detta portnings program?

Inlägg av moddlaren »

hej peppe

Ian eller någon annan runt mota brukar inte vara svår att få tag på om det är några frågor eller så,, säker på att du mailat rätt??

efter ca 10 dagar ramlade brevet in i lådan.

annars så betalar du och så kommer skivan o dongeln på posten, dock ingår inga uppdateringar på mota dom får du köpa om det inte är rena säkerhets uppdat eller koregeringar av prog varan.

mvh
jkruus
moddlaren
För mycket laddtryck
Inlägg: 315
Blev medlem: lör okt 30, 2010 8:21 pm
Ort: Mellerud

Re: någna erfarenheter om detta portnings program?

Inlägg av moddlaren »

E34 RRT skrev:ööö vad är dat2??

http://www.vannik.co.za/EngMod2T.htm
jkruus
Användarvisningsbild
E34 RRT
Forumsberoende
Inlägg: 659
Blev medlem: lör aug 30, 2008 8:38 am
Ort: borgå (finland)

Re: någna erfarenheter om detta portnings program?

Inlägg av E34 RRT »

det såg ju bra ut! mycket inffo som man skall knappra in! :)
Niklas.E
Peppe L
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: tor feb 24, 2011 9:24 pm

Re: någna erfarenheter om detta portnings program?

Inlägg av Peppe L »

moddlaren skrev:hej peppe

Ian eller någon annan runt mota brukar inte vara svår att få tag på om det är några frågor eller så,, säker på att du mailat rätt??

efter ca 10 dagar ramlade brevet in i lådan.

annars så betalar du och så kommer skivan o dongeln på posten, dock ingår inga uppdateringar på mota dom får du köpa om det inte är rena säkerhets uppdat eller koregeringar av prog varan.

mvh
Jag fyllde i det där excelbladet för beställning de hade på sin sida om mina bankuppgifter, mailade det sen till mailadressen de har på sin sida (iwt@iwt.com.au)
Har inte hört ett knyst innan det, man borde ju få en bekräftelse eller nåt tycker jag.
Erland Cox
Topplocks-guru
Inlägg: 6965
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Ort: Lund
Kontakt:

Re: någna erfarenheter om detta portnings program?

Inlägg av Erland Cox »

Moddlaren, har du modifierat efter Dat2 och sett om programmet stämmer mot verkligheten?
Jag har Neels 4 taktsprogram så därför är jag nyfiken.

Erland
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10189
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: någna erfarenheter om detta portnings program?

Inlägg av Kadett4wd »

Får ni ut nå mycke mos då ni portar efter dessa program?
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Användarvisningsbild
E34 RRT
Forumsberoende
Inlägg: 659
Blev medlem: lör aug 30, 2008 8:38 am
Ort: borgå (finland)

Re: någna erfarenheter om detta portnings program?

Inlägg av E34 RRT »

vad man har läst runt lite så ser det positivt utmånga som påstod att det stämmde , man vet ju inte om det var bara prat? just med dat2
Niklas.E
moddlaren
För mycket laddtryck
Inlägg: 315
Blev medlem: lör okt 30, 2010 8:21 pm
Ort: Mellerud

Re: någna erfarenheter om detta portnings program?

Inlägg av moddlaren »

Erland Cox skrev:Moddlaren, har du modifierat efter Dat2 och sett om programmet stämmer mot verkligheten?
Jag har Neels 4 taktsprogram så därför är jag nyfiken.

Erland

Hej Erland

ja det verkar stämma rätt bra har ju bromsat min 70cc till nästan 26,5 på två olika bänkar och naturligtvis så finns det ju vissa faktorer som spelar in men säg för enkelhetens skull 25 hp helt korrekta bakhjuls hästar.

Så ja det verkar stämma bra jag fick ca 25,2 hp i programets egna virituella bromsbänk dock har jag inte laggt in riktigt alla parametrar ännu då dom är ganska många.

Fick ju den nya 2T turbo versionen av Neels förra veckan har dock bara gjort ett litet test mot min motor och med 0,5 Bar så skall hon pyttsa ur sig 32 hp men 1000 rpm lägre ner och så borde det bli på en 2T.

EN fråga till dej Erland

hur funkar 4T versionen?
funderar på att köpa denna med mer för skojskull.
jkruus
moddlaren
För mycket laddtryck
Inlägg: 315
Blev medlem: lör okt 30, 2010 8:21 pm
Ort: Mellerud

Re: någna erfarenheter om detta portnings program?

Inlägg av moddlaren »

Kadett4wd skrev:Får ni ut nå mycke mos då ni portar efter dessa program?

Nä men väldigt breda register med bibehållen topp, går säkert att trigga fram my mer hp om man trixar med en massa parametrar hit och dit du bygger ju i princip en hel motor i värden och volymen och du har helt fria händer att ändra på vad som helst hur som helst, sedan bara att göra en virituell bromsning o se.

liknande prog finns ju för att ta fram maskiner elektroniska produkter inget byggs fören det är testat till fullo virutuellt.

mvh
jkruus
Skriv svar