lämna en cylle på portning

Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
nicke.t
Forumsberoende
Inlägg: 1885
Blev medlem: ons okt 03, 2007 10:00 pm
Ort: piteå/umeå

lämna en cylle på portning

Inlägg av nicke.t »

om nån vill hjälpa mig så behöver min shacs 293 lite jysterad inge VM nivå men lite portning skulle uppskattas,durationer mm viktig info kan lämnas å få en ritning på pipa. så om nån känner att de kan va kul å fila i så hojta till. ersättning eller byte mot nåt.
Senast redigerad av nicke.t den sön jan 19, 2014 2:18 pm, redigerad totalt 2 gång.
tel 0707149931
nicke.t
Forumsberoende
Inlägg: 1885
Blev medlem: ons okt 03, 2007 10:00 pm
Ort: piteå/umeå

Re: lämna en cylle på portning

Inlägg av nicke.t »

eller om nån har en portningsmal å dela med sig av. sen en korkad fråga kanske ang pipa. pipan org är väll under allkritik ,då ja bla har en fin polaris pipa liggande från gissar 600cc som jag tänkte modda på nu är de ju en vild chansning men kan de värkligen bli sämmre med den den har väll lite stor belly mm å såklart bara en gissning. men om man ut går på en smalare stinger ,bla å så blir de ett ca 200mm orgrör från cyllen alltså första orgbiten på skotern sen modda här nåt som va värt pröva fattar att helt utan måt på durationer å storlek på pipa så blr de gissningar. men dom som har lust å hjälpa mig även om de är dumförklaringar så all kritik är bra. har inte kvar svetsen å bygga piper heller. så även de är kanske nybörjarfrågor så kan väll dom kunniga svara även om de är under eran nivå. de borde väll blir bättre har inge å mäta motttryck med eller temperartur.har ju möjlig het å göra om lite med grannens svets, piptryck går väll få till med stinger längd?

nu är enda anledningen til trimmeriet att de är kul ,å lära sig.. har ingen att tävla mot men hobby måste man ju ha :D

sen är de ju en billig motor att misslyckas på.

blev mycke svamel men hoppas på hjälp från alla,även forums Elit :thumbright:
tel 0707149931
smokke
Forumsberoende
Inlägg: 634
Blev medlem: fre nov 18, 2005 9:16 am
Ort: sundsvall

Re: lämna en cylle på portning

Inlägg av smokke »

Va jag dig så skulle ja vänta med pip-modden tills du vet vad det blir för durationer när den är portad :thumbright: mvh///
nicke.t
Forumsberoende
Inlägg: 1885
Blev medlem: ons okt 03, 2007 10:00 pm
Ort: piteå/umeå

Re: lämna en cylle på portning

Inlägg av nicke.t »

ja de är sant. :doh:
tel 0707149931
nicke.t
Forumsberoende
Inlägg: 1885
Blev medlem: ons okt 03, 2007 10:00 pm
Ort: piteå/umeå

Re: lämna en cylle på portning

Inlägg av nicke.t »

pilip hjälper mig som vanligt :thumbright:
tel 0707149931
Skriv svar