växellådor till dt50 igen

Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
datraxx
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: ons apr 09, 2014 4:27 pm
Ort: Umeå

växellådor till dt50 igen

Inlägg av datraxx »

Hej. Jag har fått tag på en växellåda från en yz50 -80. Allt verkar stämma på bilderna men jag blev lite osäker på om det funkar när det vanligaste som nämns här är yz80 lådan!
Någon som har ett gudomligt svar?
Mvh Andreas
Bild Bild
Användarvisningsbild
Heideken
För mycket laddtryck
Inlägg: 238
Blev medlem: fre mar 23, 2012 11:03 pm
Ort: Malmköping
Kontakt:

Re: växellådor till dt50 igen

Inlägg av Heideken »

Lägg gärna upp bilder. Mät axlarna på lagerlägena, kolla om det stämmer överens, annars får du byta lager och anpassa blocket till de nya lagret/legerna
datraxx
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: ons apr 09, 2014 4:27 pm
Ort: Umeå

Re: växellådor till dt50 igen

Inlägg av datraxx »

Idiot fråga! hur laddar jag upp bilderna då?
Bild Bild
moddlaren
För mycket laddtryck
Inlägg: 315
Blev medlem: lör okt 30, 2010 8:21 pm
Ort: Mellerud

Re: växellådor till dt50 igen

Inlägg av moddlaren »

Dt50mx är för smal man måste lägga i 10mm chims mellan blocken för att få i yz80eller minarelli am6 dessa vlådor är identiska.. yz50 lådan passar dock rakt i då denna är smalare pga en växel mindre således 5st.. har även för mej att det går att fnula i yz50 i fs1 motorerna.
jkruus
Filip L
Forumsberoende
Inlägg: 614
Blev medlem: ons jun 01, 2011 11:39 pm
Ort: sävar/umeå

Re: växellådor till dt50 igen

Inlägg av Filip L »

finns ju dock yz80 lådor som passar bolt on i dt motorn
datraxx
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: ons apr 09, 2014 4:27 pm
Ort: Umeå

Re: växellådor till dt50 igen

Inlägg av datraxx »

Hej igen. en liten update. Jag har fått in yz50 G lådan på 5 växlar utan problem. Men nu så bestämde jag mig för att också investera i kopplingen från samma motor denna är ju på 3 lameller istället för 2. Men jag monterade kopplingen utan problem men nu har jag fått ett väldans oljud från vevaxel drevet och kopplings drevet. då det är näst intill en ny koppling men ett gammalt drev på vevaxeln tror ni att det är drevet som är in nött på gamla kopplingen? Jag fattar fortfarande inte hur man lägger ut bilder annars skulle det komma upp ett helt gäng på detta "DZ 50 R projekt
Bild Bild
Skriv svar