Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: fre dec 15, 2017 1:41 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: mån jun 23, 2014 6:58 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: ons mar 01, 2006 7:09 pm
Inlägg: 1278
Ort: Götene
Jag har bytt till en 72cc cylinder allt annat är orginal förutom att varvspärren är borta och variatorhylsan är bytt .
Orginal så körde jag med 0.82 huvudmunstycke och 0.35 i lågfartsmunstycke .
Nu har jag testat med 0.88 0.94 och 1.0 och det blir hela tiden samma sak den gasar upp till lite gran när man gasar på sen dör den och drar på igen sen samma sak . Måste man byta lågfartsmunstycke för att komma upp i registret . Hade tänkt hitta rätt huvudmunstycke först och sen justera in lågfartsmunstycke som det står i olika guider .
Har inte köpt några andra lågfartsmunstycke än .


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons apr 01, 2015 8:50 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: ons mar 01, 2006 7:09 pm
Inlägg: 1278
Ort: Götene
Bild
Idag fick ja hem den direkt från Kina riktigt bra pris bara fixa ett insug
Aliexpress.com


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån maj 18, 2015 10:02 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: ons mar 01, 2006 7:09 pm
Inlägg: 1278
Ort: Götene
Det vill gärna gå lite fett i mellanregistret så ja svarvade några nya nålar , blev riktigt bra , kostar 89kr styck så det blir snabbt dyrt om man vill testa några olika varianter
Bild
Bild


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons maj 20, 2015 8:44 am 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: tis maj 06, 2014 6:16 pm
Inlägg: 11
Tjusigt jobb med nålarna. Är det handsvarvat?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons maj 20, 2015 3:59 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: ons mar 01, 2006 7:09 pm
Inlägg: 1278
Ort: Götene
Nej NC svarvat, en aluminiumstång på 10 mm . Sen tar ja allt i ett skär , 2000varv är Max på denna svarv det är ju en stor svarv , matning på 0.015 . Den är 0.8mm och konarupp till 2.5mm 18mm in . Plus lite olika varianter

Fast spåren gjorde jag i handsvarven med ett 0.5 brett stål


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons maj 20, 2015 4:22 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: tis maj 06, 2014 6:16 pm
Inlägg: 11
Antar att det är svårt i en gammal glappig handsvarv. Där maxvarv är 1200.?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons maj 20, 2015 4:49 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: ons mar 01, 2006 7:09 pm
Inlägg: 1278
Ort: Götene
Det blir ju garanterat inte lika bra , men helt omöjligt är det ju inte , det lär ju bli några försök , men stålhöjden är ju superviktig hellre ngn hundradel under centrum än över , sen behöver du ha ett riktigt vasst Alu skär nosradie 0.2-0.4 och veva riktigt sakta på toppsliden men absolut inte stanna och lägg åt den om det går , du kan ju sätta en klocka på sidan av topp sliden och veva på vanliga längdveven tex 20 mm och se om du får de halva diameters skillnaden du vill ha innan du svarvar.
Eller räkna ut vinkeln med tangens men vinkeln blir ju ganska liten så det kan vara svårt att se på skalan


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010