tips/recept på vridmoments höjning saxonette
Postat: sön apr 12, 2015 10:02 pm
Förtiårskrisen närmar sig med stormsteg...
Köpte mej en Norsjö Partner nyss.
Ärligt är jag inte speciellt imponerad av prestandan.
Söker inte toppfart och en tokvarvande motor utan en motor med harmoni.
Just nu åker jag en helt orginal membrancylle förutom ställbart munstycke.
Testade här om veckan med min gamla 60cc cylle, bing 17 å en pipa modell äldre. Gick som faen men totalt orkeslös i botten och där behövs de vrid för att få rull i saxonetten...
Så tillbaka till membrancylinder som är känd för bottenstriden.
Planerar att borra till 41mm mer kubik ger mer vrid.
Ett topplock med centrerat stift är under tillverkning.
Även en ny insugsplatta för att kunna montera bing17 håller på att ta form i cad format.
Funderat på att göra en bussning till cylindern för att kunna köra 32mm krök och dämpare, men är det någon vits?
Tips, råd och stöd mottages med glädje!
Köpte mej en Norsjö Partner nyss.
Ärligt är jag inte speciellt imponerad av prestandan.
Söker inte toppfart och en tokvarvande motor utan en motor med harmoni.
Just nu åker jag en helt orginal membrancylle förutom ställbart munstycke.
Testade här om veckan med min gamla 60cc cylle, bing 17 å en pipa modell äldre. Gick som faen men totalt orkeslös i botten och där behövs de vrid för att få rull i saxonetten...
Så tillbaka till membrancylinder som är känd för bottenstriden.
Planerar att borra till 41mm mer kubik ger mer vrid.
Ett topplock med centrerat stift är under tillverkning.
Även en ny insugsplatta för att kunna montera bing17 håller på att ta form i cad format.
Funderat på att göra en bussning till cylindern för att kunna köra 32mm krök och dämpare, men är det någon vits?
Tips, råd och stöd mottages med glädje!