Yamaha FS1
Re: Yamaha FS1
Har smokke nån Minut tillövers så skrämmer han fram ett par Ponnys till
Banrace: Rambygge Dbs Sport lättad, sänkt, 94% klar.. Dragrace 100m ~6.4 sek
Victoria Em-50 3-vxl: moddad Yamaha Dt-cylinder. (100m ca 6.4sek), Ny koppling skall tillverkas 100% klar.
Victoria Em-50 lc Metrakit 3-vxl: 23% klar saknar P-box. Samt bygger om insuget i blocket ordentligt.
Victoria Em-50 3-vxl slidmatad: 12% klar.
Kreidler 3-vxl: Schablonportad Van Veen cylinder: 5% klar.
Läsning om projekten. http://www.trottlarna.se
/// Lars Dahlgren 070-6922895
Victoria Em-50 3-vxl: moddad Yamaha Dt-cylinder. (100m ca 6.4sek), Ny koppling skall tillverkas 100% klar.
Victoria Em-50 lc Metrakit 3-vxl: 23% klar saknar P-box. Samt bygger om insuget i blocket ordentligt.
Victoria Em-50 3-vxl slidmatad: 12% klar.
Kreidler 3-vxl: Schablonportad Van Veen cylinder: 5% klar.
Läsning om projekten. http://www.trottlarna.se
/// Lars Dahlgren 070-6922895
Re: Yamaha FS1
Kul när det spårar ur
Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk
Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk
Re: Yamaha FS1
Det ska bli kul att se va det blir!!
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 704
- Blev medlem: mån jul 22, 2013 11:24 pm
- Ort: Sundsvall
Re: Yamaha FS1
Nisse!
Jag fattar inte varför det alltid blir så här?
L D!
Tror du att det går att få ur dom där cylindrarna mer? Trodde dom var maxade från fabrik. Den där smokke surrar om någon pipa, så jag undrar om han ska röka något? Sik kanske?
MatsN!
Nja, det är konstigt att det där svenska "lagom" inte existerar i mitt vokabulär...
smokke!
Går det bara att dra upp den på slangen så blir det bra. Det vore fräsigt om jag kom i mitt gamla skinnställ som hängt 30 år i klädkammaren. Då skulle jag kunna fortsätta nöta på knäna...
Jag fattar inte varför det alltid blir så här?
L D!
Tror du att det går att få ur dom där cylindrarna mer? Trodde dom var maxade från fabrik. Den där smokke surrar om någon pipa, så jag undrar om han ska röka något? Sik kanske?
MatsN!
Nja, det är konstigt att det där svenska "lagom" inte existerar i mitt vokabulär...
smokke!
Går det bara att dra upp den på slangen så blir det bra. Det vore fräsigt om jag kom i mitt gamla skinnställ som hängt 30 år i klädkammaren. Då skulle jag kunna fortsätta nöta på knäna...
Där du har seglat, där har jag rott!
Re: Yamaha FS1
Rökt Sik e smaskens...
Joo nog går det kräma ut nån mer pålle ut ur Rt cyllarna, Rätt utformad pipa, rätt förgasare ett fint najs tändsystem, å med lite tillstökning inne i cylinder så infinner sig nog en ponny eller två till.
Joo nog går det kräma ut nån mer pålle ut ur Rt cyllarna, Rätt utformad pipa, rätt förgasare ett fint najs tändsystem, å med lite tillstökning inne i cylinder så infinner sig nog en ponny eller två till.
Banrace: Rambygge Dbs Sport lättad, sänkt, 94% klar.. Dragrace 100m ~6.4 sek
Victoria Em-50 3-vxl: moddad Yamaha Dt-cylinder. (100m ca 6.4sek), Ny koppling skall tillverkas 100% klar.
Victoria Em-50 lc Metrakit 3-vxl: 23% klar saknar P-box. Samt bygger om insuget i blocket ordentligt.
Victoria Em-50 3-vxl slidmatad: 12% klar.
Kreidler 3-vxl: Schablonportad Van Veen cylinder: 5% klar.
Läsning om projekten. http://www.trottlarna.se
/// Lars Dahlgren 070-6922895
Victoria Em-50 3-vxl: moddad Yamaha Dt-cylinder. (100m ca 6.4sek), Ny koppling skall tillverkas 100% klar.
Victoria Em-50 lc Metrakit 3-vxl: 23% klar saknar P-box. Samt bygger om insuget i blocket ordentligt.
Victoria Em-50 3-vxl slidmatad: 12% klar.
Kreidler 3-vxl: Schablonportad Van Veen cylinder: 5% klar.
Läsning om projekten. http://www.trottlarna.se
/// Lars Dahlgren 070-6922895
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 704
- Blev medlem: mån jul 22, 2013 11:24 pm
- Ort: Sundsvall
Re: Yamaha FS1
L D!
Kan bara instämma om siken. Det är fantastiskt gott, gärna på en macka med majonäs...
Skulle inte ha något emot lite fler kusar, men vill fortfarande ha så brett register som möjligt. En hög effektyta där motorn ska jobba är viktigare än en hög peakeffekt.
Har nu målat blockhalvorna. X:et hade vänligheten att ta med sig tidningar för några år sedan. Kallar henne det för att hon är mitt ex och inte för att hon låg som ett kryss...
Nu återstår lite rengöring innan det är dags att börja montera ihop den.
Kan bara instämma om siken. Det är fantastiskt gott, gärna på en macka med majonäs...
Skulle inte ha något emot lite fler kusar, men vill fortfarande ha så brett register som möjligt. En hög effektyta där motorn ska jobba är viktigare än en hög peakeffekt.
Har nu målat blockhalvorna. X:et hade vänligheten att ta med sig tidningar för några år sedan. Kallar henne det för att hon är mitt ex och inte för att hon låg som ett kryss...
Nu återstår lite rengöring innan det är dags att börja montera ihop den.
Där du har seglat, där har jag rott!
Re: Yamaha FS1
Tror du blir rätt nöjd med effekten bara du startat upp och testat efter första provturen
Banrace: Rambygge Dbs Sport lättad, sänkt, 94% klar.. Dragrace 100m ~6.4 sek
Victoria Em-50 3-vxl: moddad Yamaha Dt-cylinder. (100m ca 6.4sek), Ny koppling skall tillverkas 100% klar.
Victoria Em-50 lc Metrakit 3-vxl: 23% klar saknar P-box. Samt bygger om insuget i blocket ordentligt.
Victoria Em-50 3-vxl slidmatad: 12% klar.
Kreidler 3-vxl: Schablonportad Van Veen cylinder: 5% klar.
Läsning om projekten. http://www.trottlarna.se
/// Lars Dahlgren 070-6922895
Victoria Em-50 3-vxl: moddad Yamaha Dt-cylinder. (100m ca 6.4sek), Ny koppling skall tillverkas 100% klar.
Victoria Em-50 lc Metrakit 3-vxl: 23% klar saknar P-box. Samt bygger om insuget i blocket ordentligt.
Victoria Em-50 3-vxl slidmatad: 12% klar.
Kreidler 3-vxl: Schablonportad Van Veen cylinder: 5% klar.
Läsning om projekten. http://www.trottlarna.se
/// Lars Dahlgren 070-6922895
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 704
- Blev medlem: mån jul 22, 2013 11:24 pm
- Ort: Sundsvall
Re: Yamaha FS1
L D!
Jag är en sån som aldrig är nöjd, så vi får se vad det blir av det här...
Efter mycket Googlande så fick vi till slut ihop växellådan. Vet ännu inte om det blev rätt, men i värsta fall får vi bryta isär motorn igen.
Efter monteringen av växellådan knackades nya vevlager i blockhalvorna. Därefter slog vi i den exrema racingvev som införskaffats.
Naturligtvis passade vi på att fika mellan varven också...
Vi kollade om grejorna passade...
Det visade sig att cylindern hamnade lite för högt, så adapterplattan hämtades av hyresvärden för bearbetning i hans bearbetningsutrustning.
Jag är en sån som aldrig är nöjd, så vi får se vad det blir av det här...
Efter mycket Googlande så fick vi till slut ihop växellådan. Vet ännu inte om det blev rätt, men i värsta fall får vi bryta isär motorn igen.
Efter monteringen av växellådan knackades nya vevlager i blockhalvorna. Därefter slog vi i den exrema racingvev som införskaffats.
Naturligtvis passade vi på att fika mellan varven också...
Vi kollade om grejorna passade...
Det visade sig att cylindern hamnade lite för högt, så adapterplattan hämtades av hyresvärden för bearbetning i hans bearbetningsutrustning.
Där du har seglat, där har jag rott!
Re: Yamaha FS1
Tat lungt pierre!!det ser ju ut som att din mek har full koll på allt ju
Re: Yamaha FS1
Hahaha.... Mekken ser ut som vanligt ser jag....
Tja räcker inte effekten så fins ju NOS... Vet att de laddat 50hk gas på Briggs Stratton 3.5hk funkade ju där
Tja räcker inte effekten så fins ju NOS... Vet att de laddat 50hk gas på Briggs Stratton 3.5hk funkade ju där
Banrace: Rambygge Dbs Sport lättad, sänkt, 94% klar.. Dragrace 100m ~6.4 sek
Victoria Em-50 3-vxl: moddad Yamaha Dt-cylinder. (100m ca 6.4sek), Ny koppling skall tillverkas 100% klar.
Victoria Em-50 lc Metrakit 3-vxl: 23% klar saknar P-box. Samt bygger om insuget i blocket ordentligt.
Victoria Em-50 3-vxl slidmatad: 12% klar.
Kreidler 3-vxl: Schablonportad Van Veen cylinder: 5% klar.
Läsning om projekten. http://www.trottlarna.se
/// Lars Dahlgren 070-6922895
Victoria Em-50 3-vxl: moddad Yamaha Dt-cylinder. (100m ca 6.4sek), Ny koppling skall tillverkas 100% klar.
Victoria Em-50 lc Metrakit 3-vxl: 23% klar saknar P-box. Samt bygger om insuget i blocket ordentligt.
Victoria Em-50 3-vxl slidmatad: 12% klar.
Kreidler 3-vxl: Schablonportad Van Veen cylinder: 5% klar.
Läsning om projekten. http://www.trottlarna.se
/// Lars Dahlgren 070-6922895
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 704
- Blev medlem: mån jul 22, 2013 11:24 pm
- Ort: Sundsvall
Re: Yamaha FS1
smokke!
Hörrö Jussi! Ibland undrar jag om du har koll på alla schims!
L D!
Jo han påstår sig fortfarande vara listig, stark och smidig. Vi får väl se om så är fallet....
I måndags fick jag ett MMS från hyresvärden. Han hade bearbetat lite.
Distansen gick inte att få på plats utan att jag bearbetade blocket lite med det magiska stiftet.
Fick även fila lite mot insuget...
Tyvärr var det lite tunt gods i distansen, så det gick hål. Annars verkar måtten stämma ganska bra....förutom att kanalerna måste bearbetas...
Var på Handelsstål och köpte en plåt så smokke kan bygga en sån där pipa att röka....
Hörrö Jussi! Ibland undrar jag om du har koll på alla schims!
L D!
Jo han påstår sig fortfarande vara listig, stark och smidig. Vi får väl se om så är fallet....
I måndags fick jag ett MMS från hyresvärden. Han hade bearbetat lite.
Distansen gick inte att få på plats utan att jag bearbetade blocket lite med det magiska stiftet.
Fick även fila lite mot insuget...
Tyvärr var det lite tunt gods i distansen, så det gick hål. Annars verkar måtten stämma ganska bra....förutom att kanalerna måste bearbetas...
Var på Handelsstål och köpte en plåt så smokke kan bygga en sån där pipa att röka....
Där du har seglat, där har jag rott!
Re: Yamaha FS1
Ser ut som om det saknas en 5-6 mm s tatts väck från adaptern nånting..
Banrace: Rambygge Dbs Sport lättad, sänkt, 94% klar.. Dragrace 100m ~6.4 sek
Victoria Em-50 3-vxl: moddad Yamaha Dt-cylinder. (100m ca 6.4sek), Ny koppling skall tillverkas 100% klar.
Victoria Em-50 lc Metrakit 3-vxl: 23% klar saknar P-box. Samt bygger om insuget i blocket ordentligt.
Victoria Em-50 3-vxl slidmatad: 12% klar.
Kreidler 3-vxl: Schablonportad Van Veen cylinder: 5% klar.
Läsning om projekten. http://www.trottlarna.se
/// Lars Dahlgren 070-6922895
Victoria Em-50 3-vxl: moddad Yamaha Dt-cylinder. (100m ca 6.4sek), Ny koppling skall tillverkas 100% klar.
Victoria Em-50 lc Metrakit 3-vxl: 23% klar saknar P-box. Samt bygger om insuget i blocket ordentligt.
Victoria Em-50 3-vxl slidmatad: 12% klar.
Kreidler 3-vxl: Schablonportad Van Veen cylinder: 5% klar.
Läsning om projekten. http://www.trottlarna.se
/// Lars Dahlgren 070-6922895
Re: Yamaha FS1
4.6mm togs bort ha vart på posten och hämtat grejjer idag så i helgen åker motorn ihop för durr.mätning sen blir det till att fnula till en pipa! Sen så surrade pierre nått om portning åxå
Re: Yamaha FS1
Var int alltför långtifrån med min gissning
Duration va e dé?? Fransk maträtt ?? Låter gott iaf.
Porta.. Vem är det som är portad från krogen??? Å varför!?
Låter som jag blir ifrånkörd då.... Som vanligt
Duration va e dé?? Fransk maträtt ?? Låter gott iaf.
Porta.. Vem är det som är portad från krogen??? Å varför!?
Låter som jag blir ifrånkörd då.... Som vanligt
Banrace: Rambygge Dbs Sport lättad, sänkt, 94% klar.. Dragrace 100m ~6.4 sek
Victoria Em-50 3-vxl: moddad Yamaha Dt-cylinder. (100m ca 6.4sek), Ny koppling skall tillverkas 100% klar.
Victoria Em-50 lc Metrakit 3-vxl: 23% klar saknar P-box. Samt bygger om insuget i blocket ordentligt.
Victoria Em-50 3-vxl slidmatad: 12% klar.
Kreidler 3-vxl: Schablonportad Van Veen cylinder: 5% klar.
Läsning om projekten. http://www.trottlarna.se
/// Lars Dahlgren 070-6922895
Victoria Em-50 3-vxl: moddad Yamaha Dt-cylinder. (100m ca 6.4sek), Ny koppling skall tillverkas 100% klar.
Victoria Em-50 lc Metrakit 3-vxl: 23% klar saknar P-box. Samt bygger om insuget i blocket ordentligt.
Victoria Em-50 3-vxl slidmatad: 12% klar.
Kreidler 3-vxl: Schablonportad Van Veen cylinder: 5% klar.
Läsning om projekten. http://www.trottlarna.se
/// Lars Dahlgren 070-6922895
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 704
- Blev medlem: mån jul 22, 2013 11:24 pm
- Ort: Sundsvall
Re: Yamaha FS1
L D!
Vi har blivit portade båda två, för förargelseväckande utseende...
Tror inte att du behöver oroa dig för att bli frånkörd. Jag ska ju ha åka i på denna och köpa glass, så det är ju en ren åkmoppe. Dock hade det varit kul att testa den på bana och skrapa lite knän.
Vi packade kemisk metall i distansen där det fattades material och putsade till detta med slipmaskinen. Sedan mätte vi klämspalten.
Jocke såg lite förundrad ut.
Efter planingen av distansen så hade det blivit en kant mellan blocket och distansen som naturligtvis putsades bort.
Vi har blivit portade båda två, för förargelseväckande utseende...
Tror inte att du behöver oroa dig för att bli frånkörd. Jag ska ju ha åka i på denna och köpa glass, så det är ju en ren åkmoppe. Dock hade det varit kul att testa den på bana och skrapa lite knän.
Vi packade kemisk metall i distansen där det fattades material och putsade till detta med slipmaskinen. Sedan mätte vi klämspalten.
Jocke såg lite förundrad ut.
Efter planingen av distansen så hade det blivit en kant mellan blocket och distansen som naturligtvis putsades bort.
Där du har seglat, där har jag rott!