Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tis nov 19, 2019 8:40 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Banks Differential Cover
InläggPostat: tis nov 05, 2019 12:22 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: lör apr 21, 2012 9:21 pm
Inlägg: 145
Han har hållit på runt ett år med att testa designer på bakaxelkåpor, lite intressant att se och man inser ju att många företag inte lägger ner 5 minuter på utveckling av produkter.
Sedan får man ju lite klarhet i vad för energi förluster det finns i bakaxeln.

https://www.youtube.com/watch?v=vdtmDl5EDJ8&t=


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis nov 05, 2019 11:45 am 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 05, 2011 11:34 pm
Inlägg: 52
Inte för att jag har en stel bakaxel, men det är intressant att se vad dom kom fram till genom lite ingenjörsarbete. Får ju inte konkurrenterna att verka så värst genomtänkta.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre nov 08, 2019 1:07 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: lör apr 21, 2012 9:21 pm
Inlägg: 145
Jo det är uppenbart att allt går att sälja med tröjor och dekaler! :lol:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis nov 12, 2019 4:14 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 08, 2008 1:39 pm
Inlägg: 482
Det är ju en ganska bra försäljningsvideo. Han visar inga effektförluster med original och banks, antagligen för att det inte är någon skillnad, ev rent av sämre med banks pga flänsarna? Men att Banks kyler bättre är ju bra och förståeligt med alla flänsar!

Men ja tror han har hittat en produkt för ett problem som inte finns. Inte i Norden åtminstone!

Men vill man ha bling-kåpa utan att ja den kassa raka formen är det ju ett bra köp?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis nov 12, 2019 7:08 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
Inlägg: 2466
Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Jag vill nog hålla med om att det där är en bra produkt, och att Banks, är väldigt noggrann med sina tester.

Sen vart det lite konstigt att han fått det patenterat.
När liknande lösningar redan finns, brukar det inte gå.
Men dom kanske har tittat specifikt på hur luften kröker uppåt, och att det skulle vara tillräckligt unikt.


Eller som har dom inte tittat under kjolarna på en tyska :wink:

En BMW M5 V10, Vissa AMG Mercor har liknande också tror jag.

Bild

_________________
I framtiden kommer jag nog vara en bakåtsträvare.

635an... http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=20403


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis nov 12, 2019 10:02 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: lör apr 21, 2012 9:21 pm
Inlägg: 145
Det kan bero på vart han har sökt patent, har han bara sökt i USA är det lite enklare att få patent generellt (och mycket billigare).


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010