hur läggar man upp bilder? photobucket kidnappat STS bilder?

Lägg in filmtips eller bilder på sånt som kan vara fränt eller roligt
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6036
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: hur läggar man upp bilder ??

Inlägg av Steve »

Photobucket har blivit såååååå segt. Kanske 1000 gånger sämre än förut

Jens, prata med Mattias så kan han fixa så du får en mapp på sävar-servern som en mapp i utforskaren. Bara att kopiera bilderna dit sen gå in på sidan och kopiera länken. Lite omständigare än Photobucket men bra mycket snabbare och garanti på att bilderna finns kvar
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
The
Forumsberoende
Inlägg: 5083
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Re: hur läggar man upp bilder ??

Inlägg av The »

Google drive, Dropbox etc funkar det med
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Användarvisningsbild
Robert Markström
Forumsberoende
Inlägg: 2098
Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
Ort: Luleå

Re: hur läggar man upp bilder ??

Inlägg av Robert Markström »

Bild
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar

Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;

TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Användarvisningsbild
Robert Markström
Forumsberoende
Inlägg: 2098
Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
Ort: Luleå

Re: hur läggar man upp bilder ??

Inlägg av Robert Markström »

aha! Jag lyckades ta den från facebook. Högerklicka, kopiera bildadress. klistra mellan = klart! Jag använder google chrome
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar

Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;

TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: hur läggar man upp bilder ??

Inlägg av Jens Gustavsson »

vad har hänt med fotobucket har de kidnappat forumets bilder och länkar nu eller? vore tråkigt om 90% av alla bilder i trådarna skulle försvinna :snyft:
Oskar Johansson
För mycket laddtryck
Inlägg: 428
Blev medlem: tor maj 08, 2014 7:54 pm
Ort: Växjö

Re: hur läggar man upp bilder ??

Inlägg av Oskar Johansson »

De va typ att man behövde betala ca 4000kr om året om jag kommer ihåg det rätt för att dela bilder på andra sidor
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: hur läggar man upp bilder ??

Inlägg av Jens Gustavsson »

sjuka grejor om det är så?? tar död på en massa gammla trådar isåfall? hela forumet nästan?

går de med hjälp av nått program flytta bilder med länk och allt till en annan server tro?

jag har nog +500 bilder där till detta forum.

ska se om man kan logga in och se dem?
Oskar Johansson
För mycket laddtryck
Inlägg: 428
Blev medlem: tor maj 08, 2014 7:54 pm
Ort: Växjö

Re: hur läggar man upp bilder ??

Inlägg av Oskar Johansson »

Jag fick gå igenom ca tusen bilder på min dator för att lägga upp lite på min tråd igen men det är ju många som måste ladda ner dom från photobucket sen upp på en annan sida och sen länka bilderna igen så för dom är det mycket värre, sen har jag bara en tråd på 7 sidor med.
MatsN
Forumsberoende
Inlägg: 634
Blev medlem: sön sep 19, 2010 7:29 pm
Ort: Lule

Re: hur läggar man upp bilder? fotobucket kidnappat STS bil

Inlägg av MatsN »

Kritiken på pb:s Facebooksida var inte nådig. Dom har skjutit sig i foten kan man nog lugnt säga.

Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk
Oskar Johansson
För mycket laddtryck
Inlägg: 428
Blev medlem: tor maj 08, 2014 7:54 pm
Ort: Växjö

Re: hur läggar man upp bilder? fotobucket kidnappat STS bil

Inlägg av Oskar Johansson »

Samtidigt förstår jag dom lite, att ha en sida där andra kan lägga in tusentals bilder och sen länka det till andra forum helt gratis kanske inte dom tjänar så mycket på. Men att kräva så mycket pengar för det var nog att ta i.
The
Forumsberoende
Inlägg: 5083
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Re: hur läggar man upp bilder? fotobucket kidnappat STS bil

Inlägg av The »

Att de vill ha betalt är ju inte direkt märkligt, priset var väl dock lite I högsta laget..
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: hur läggar man upp bilder? fotobucket kidnappat STS bil

Inlägg av Jens Gustavsson »

Oskar Johansson skrev:Samtidigt förstår jag dom lite, att ha en sida där andra kan lägga in tusentals bilder och sen länka det till andra forum helt gratis kanske inte dom tjänar så mycket på. Men att kräva så mycket pengar för det var nog att ta i.
finansieras inte sånna sidor av reklam? man blir då dränkt då man kommer in (om man kommer in)

sen än om man har flera hundra kanske tusen bilder av ganska låg kvalite som jag har tar de så stor plats? ett par gig? vad är ett rimligt pris för det i dag?

känns spontant som om de håller gå i konkurs eller ha bytt ägare eller nå sånt och de tänker suga sista ur karamellen sen sänka skiten?
mauser240
Forumsberoende
Inlägg: 1476
Blev medlem: sön okt 26, 2014 6:25 pm

Re: hur läggar man upp bilder? fotobucket kidnappat STS bil

Inlägg av mauser240 »

Dropbox tyx inte heller funka längre, eller har de ändrat nåt och det är jag som gör fel?
//MartinL
Oskar Johansson
För mycket laddtryck
Inlägg: 428
Blev medlem: tor maj 08, 2014 7:54 pm
Ort: Växjö

Re: hur läggar man upp bilder? fotobucket kidnappat STS bil

Inlägg av Oskar Johansson »

Jens Gustavsson skrev:
Oskar Johansson skrev:Samtidigt förstår jag dom lite, att ha en sida där andra kan lägga in tusentals bilder och sen länka det till andra forum helt gratis kanske inte dom tjänar så mycket på. Men att kräva så mycket pengar för det var nog att ta i.
finansieras inte sånna sidor av reklam? man blir då dränkt då man kommer in (om man kommer in)

sen än om man har flera hundra kanske tusen bilder av ganska låg kvalite som jag har tar de så stor plats? ett par gig? vad är ett rimligt pris för det i dag?

känns spontant som om de håller gå i konkurs eller ha bytt ägare eller nå sånt och de tänker suga sista ur karamellen sen sänka skiten?
Har ingen aning om vad som är ett rimligt pris :P men i mailet dom skickade ut så sa dom "over 15 billion images stored, 2 million daily uploads and 10 billion photos accessed monthly." och ifall många av dom är för "3rd party hosting" så förstår jag det. Sen finns ju adblock och andra blockerings saker så reklam kanske gör mindre än vad man tror.
The
Forumsberoende
Inlägg: 5083
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Re: hur läggar man upp bilder? fotobucket kidnappat STS bil

Inlägg av The »

Det är datatrafik och lagring som kostar. De lär ju ha rätt maffig kostnad för att driva sina servrar.

Det är ju lätt att tycka att "jag har ju bara några få bilder" men har man några miljoner användare så bygget det ju på..
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Skriv svar