Simon McKinley Escort

Lägg in filmtips eller bilder på sånt som kan vara fränt eller roligt
norrback
Forumsberoende
Inlägg: 1987
Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Ort: Jeppo / Finland
Kontakt:

Re: Simon McKinley Escort

Inlägg av norrback »

Erland Cox skrev:Det ska vara en 16V Warrior topp på den men jag vet inget om de topparna.
Låter gott gör den i varje fall.

Erland
jo det är en warrior topp på den. 2.4 liter å runt 300hk. jag har på mail en hel del info om topparna, men det är inget speciellt med dom. Du kan kolla sidan som nämndes här, dom tillverkar dessa toppar. Det är ju pinto botten så max 94 borr har dom så de blir inga herrejösses ventiler, tryckarna var bara 35mm också, gick att beställa med 37mm. Men dom flesta i UK körs som nå gammalt historik spec.

/Andre'
power
BeetleBug
För lite laddtryck
Inlägg: 9
Blev medlem: ons dec 01, 2010 9:55 am

Re: Simon McKinley Escort

Inlägg av BeetleBug »

Erland Cox skrev:Den lät gott men hade nog öppet avgas och var långsammare än Simon McKinleys.
412 hp vid 11500 kräver över 14mm lyft på insugningsventilerna.
Spyros är en känd mytoman som man nog inte ska ta på för mycket allvar.

Erland
Jaha, dette var nytt for meg. Han har lagt ut dyno papper og flere bilder av motorbygget men det er kanskje for godt til å være sant med 412hk fra 1915ccm...?

Mvh
BB
Erland Cox
Topplocks-guru
Inlägg: 6965
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Simon McKinley Escort

Inlägg av Erland Cox »

Han har varit ute på diverse Mitsubishi forum med fantasiuppgifter också.
1500+ hästar men bilarna går inte bättre än de med 600 hästar.
Ingen annan får i närheten av de effekterna så varför skulle en Grek som dyker upp som gubben i lådan från ingenstans få det?

Erland
Perra.S
För mycket laddtryck
Inlägg: 298
Blev medlem: mån jun 08, 2009 10:58 am

Re: Simon McKinley Escort

Inlägg av Perra.S »

Erland Cox skrev:Han har varit ute på diverse Mitsubishi forum med fantasiuppgifter också.
1500+ hästar men bilarna går inte bättre än de med 600 hästar.
Ingen annan får i närheten av de effekterna så varför skulle en Grek som dyker upp som gubben i lådan från ingenstans få det?

Erland
Hur många andra drar sina motorer till 12k rpm och kör metanol+nitro då? :thumbright: Men visst, hans bromsbänk verkar lämna lite väl glada siffror ibland..
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10189
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Simon McKinley Escort

Inlägg av Kadett4wd »

Han har lite höga siffror ur sin bänk, ja.
Men!
han har en bra bänk och de kalibreras juh förhoppningsvis efter manualen.
Och att han helt plötsigt 'dykt upp' vettefan.. han har funnits i många många år.

Men det är juh lätt att dissa folk då de får bättre siffror än andra, dock skall man alltid ha viss skepticism, man behöver juh ändå inte fara runt o gapa som en mistlur att han ger felaktiga uppgifter.. till man kan bevisa motsatsen.

Smakprov av vad han tillverkar i egen regi:
Bild
titanhjul till vänster och billet till höger

Bild
Han gör dem i titan,billet alu,billet 2541 stål.

Bild
Insug till Evo

Bild
Kolvar

Bild
Grenrör

Bild
styrsystem

Bild
Industriturbinhjul

tja.. jag vill dock påstå jag itne svalt betet med hull och hår, men viss erfarenhet lär han ha iaf.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Perra.S
För mycket laddtryck
Inlägg: 298
Blev medlem: mån jun 08, 2009 10:58 am

Re: Simon McKinley Escort

Inlägg av Perra.S »

ja hans facebooksida är proppfull med div. motorporr.

Han verkar gilla stora aggregat f.ö. :hihi:

Bild

Till nån v8
Bild
Erland Cox
Topplocks-guru
Inlägg: 6965
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Simon McKinley Escort

Inlägg av Erland Cox »

Det finns en lång tråd på Mitsubishi forumet och där visade det sig att flera av delarna som gjordes i egen regi gjordes av andra nån helt annan stans.
Sen lyckades han väl aldrig leverera några delar heller så tråden blev låst.
Som jag minns det körde han i rullande landsväg och la sen på massor av kompensation.
Den enda bil jag personligen sett som han levererat delar till är en tysk PM Corvette och den verkar ha mindre hästar än vad han påstår att hans Mitsubishis har.
Både jag och många andra ställde en massa frågor till honom men ingen fick nåt vettigt svar.
Därav drog jag mina slutsatser, Mitsu länken ligger under länktips.

Erland
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10189
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Simon McKinley Escort

Inlägg av Kadett4wd »

när jag skriver 'egen regi' så betyder det inte att han är den som står och knappar program i nc maskinen.
Han har väl underleverantörer som alla andra.
men är med och utvecklar etc etc.

Hursom, det lär väl bromsas i Skåne antar jag ;)
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Användarvisningsbild
MrPete
För mycket laddtryck
Inlägg: 325
Blev medlem: mån jul 16, 2012 11:38 am
Ort: Göteborg

Re: Simon McKinley Escort

Inlägg av MrPete »

Bubblan på garaget, gå gärna in och lägg en röst :)
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10189
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Simon McKinley Escort

Inlägg av Kadett4wd »

Jag har läst den.. Skitfånigt ärligt halva världen samlas och smäder honom.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Erland Cox
Topplocks-guru
Inlägg: 6965
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Simon McKinley Escort

Inlägg av Erland Cox »

Och läser man på sista sidan av den här tråden: http://forums.evolutionm.net/all-mitsub ... ld-60.html

så står det: OP was scammed out of money but I beleive he did recieve some parts.

Du kan ju prova att beställa lite grejer Patrik så kan du se vad du får om du får nåt.
Billet blocket han visade och sa att han tillverkade gjordes i Australien eller Nya Zeeland och de hade aldrig ens hört talas om Spyros.
Det är lätt att lägga upp en massa flashiga bilder på nätet, det lurar många.
Vad är det som ska bromsas i Skåne Patrik?

Erland
Perra.S
För mycket laddtryck
Inlägg: 298
Blev medlem: mån jun 08, 2009 10:58 am

Re: Simon McKinley Escort

Inlägg av Perra.S »

Tro inte på allt du läser från dryga amerikaner, om du bläddrar tillbaka några sidor i tråden så ser du att trådskaparen fick sakerna han betalade för. Bilder på det

Bild

Bild

Bild
Erland Cox
Topplocks-guru
Inlägg: 6965
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Simon McKinley Escort

Inlägg av Erland Cox »

Som det stod, han fick några delar dock inte alla.
Det finns text att läsa förutom bilderna och ingen verkar gilla Spyros längre.
Från början var alla väldigt imponerade men inte nu mer.

Har ni pengar över kan ni ju låna ut till Grekland.
Dom är lika säkra där som hos Spyros.

http://www.lancerregister.com/showthrea ... 42&page=16

Erland
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Simon McKinley Escort

Inlägg av robban »

kadett: Det har inget med kalibreringen att göra, den kan du inte röra alls. Hans bänk visar rätt. Men han lägger på 25-30% kompensation för att plota det i "motoreffekt" Vilket är helt fel. Han har aldrig visat en graf med dynons whp siffror, man undrar ju varför :)
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
Perra.S
För mycket laddtryck
Inlägg: 298
Blev medlem: mån jun 08, 2009 10:58 am

Re: Simon McKinley Escort

Inlägg av Perra.S »

Även om han nu lägger på 30% så pumpar hans 2liters motorer fortfarande ut ~1300hk på hjulen (1695/1.3=1304). Rätt imponerande enligt mig iaf.

Bild
Skriv svar