C55 AMG kompressor.

Lägg in filmtips eller bilder på sånt som kan vara fränt eller roligt
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10191
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

C55 AMG kompressor.

Inlägg av Kadett4wd »

Konstig film,, jag filmade ensam så det blir lite paus.
Orkade inte editera.
Men jag tycker den låter gött iaf :)
Fånade mig på slutet så jänkarna skulle förstå en grej...
Varför den 'pausar' mellan växlarna, det är tcu(traction control unit) som är med och dummar sig för det spinner och småsladdar lite.

https://www.youtube.com/watch?v=A-7mbcv ... detailpage
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Sten
Forumsberoende
Inlägg: 841
Blev medlem: tor jun 11, 2009 2:15 pm
Ort: Härjedalen.

Re: C55 AMG kompressor.

Inlägg av Sten »

Men shit va frän!

Låter ju grymt gött!

Vad är det för bil,alltså årsmodell och motor?
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10191
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: C55 AMG kompressor.

Inlägg av Kadett4wd »

Hej,,
Det är en Mercedes C55 AMG -05
Mao 5.45l V8, original endast sugmotor och 367hk.
Min är lite uppretad med egna headers(longtube som de kallar det i usa) med mergekollektorer samt eget avgasystem med komponenter från Ferrita/Magnaflow.
Portade toppar, Större spjällhus, eget luftfiltersystem,portad kompressor(autorotor 2.2liter) 0.8bar laddtryck.
Större värmeväxlare för IC´n.
Större soppapump
Linjär bränsleregulator(aeromotive) mot std som är 'dum', ingen linjäritet alls.
Större spridare(397cc som går på 4.2bar grundtryck)
Större luftmängmätare(egen design gjord av en konisk 135 graders silikonslang för bättre flöde på kompressorns sugsida)
+en massa stereo i skuffen, bilen väger över 1800kg *S*
1835kg för att vara exakt, med mig bakom ratten samt lite över halv tank.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Sten
Forumsberoende
Inlägg: 841
Blev medlem: tor jun 11, 2009 2:15 pm
Ort: Härjedalen.

Re: C55 AMG kompressor.

Inlägg av Sten »

Ok,är den där motorn liknande den äldre E55 AMG från -98?

Du har ingen tråd om den någonstans?
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10191
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: C55 AMG kompressor.

Inlägg av Kadett4wd »

På Zatzy och MBSCA finns det trådar.
Det är samma M113 motor ja.
Men med lite lite vassare kammar eftersom de är på ~340-350hk
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
W108
För mycket laddtryck
Inlägg: 474
Blev medlem: mån sep 24, 2012 7:18 pm

Re: C55 AMG kompressor.

Inlägg av W108 »

Fränt :thumbright:
Sten
Forumsberoende
Inlägg: 841
Blev medlem: tor jun 11, 2009 2:15 pm
Ort: Härjedalen.

Re: C55 AMG kompressor.

Inlägg av Sten »

Typ samma koncept som du gjort fast turbo skulle det vara en bra ide?

Hur är automatlådorna på dom där och dom äldre från -98?

Går det att koppla ur antispinn helt?

Letade dina trådar men hittade inte.
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10191
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: C55 AMG kompressor.

Inlägg av Kadett4wd »

Jo,, jag heter 'Patrick' på Zatzy och 'PatrickW' på Mbsca.
Det skulle nog funka kalas, men jag skulle vilja sänka kompet om jag skulle gå mycket längre än ca 90hk per kolv.
Std ligger de på 11-1 i förhållande.
problemet i exempelvis min är plats, turbos skulle bli riktigt trångt, men nå små hybrider med stort innehåll i små hus skulle funka, de sätter man där std förkattarna sitter.
Ja det går att koppla ur Antispinnet helt, men på bekostnad av diffbromsen, det är en billig variant std på dem.
ABS som bromsar det spinnande hjulet, det resulterar i enhjulare.
Men en quaife diff löser det ;)
Man går över i 'dynomode' då finns det inga signaler från TCU som stör, mao får man heller ingen ABSbroms, inte livsviktigt på bana.

Lådan är likadan i min som i Mclaren SLR, de är specade 1100Nm i 24timmar konstant.
Mao, inga bekymmer.
Jag har bytt solenoider i min till de som sitter i Mclaren också, det snabbar upp växlingarna.
Men i övrigt är hårdvaran likadan.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Skriv svar