Bosses buggy bmw M10 HJÄLP MED ATT HITTA VÄXELLÅDS DELAR!!

Lägg in filmtips eller bilder på sånt som kan vara fränt eller roligt
gasekke
Forumsberoende
Inlägg: 633
Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Ort: Umeå

Bosses buggy bmw M10 HJÄLP MED ATT HITTA VÄXELLÅDS DELAR!!

Inlägg av gasekke »

TRÅDLYFTER!!
1/9 är det dags för jubileum 40år med rejset skjortan dvs snabbast i stan (Umeå) och då ska denna farkost försöka väckas till liv. Det saknas delar till växellådan PORSCHE 915 låda och jakt på reservdelar/växellåda hel eller i delar eller tips på någon som har en låda eller delar är av intresse,
Bråttom bråttom och helst inga fantasipriser.

jisses tänk att den här bilen bara står på en "loge" turnkey..

http://www.youtube.com/watch?v=ZaXuQcbUhL4

De rullade ner den ifjol har jag för mig bara för att skrämmas lite grann. tror det finns på film det med
M10 turbo vet inte vilken av versionerna det här var men så länge den var aktiv och höll hjulen i marken någorlunda så tror jag de inte förlorade ett race.
Finns nog oändligt med stories om denna bil

Erik
Senast redigerad av gasekke den tor jul 19, 2018 8:17 pm, redigerad totalt 1 gånger.
sleeper pv
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 792
Blev medlem: lör sep 01, 2007 9:18 am
Ort: sundsvall

Re: Bosses buggy M bmw M10

Inlägg av sleeper pv »

Jag kan bidra med den första historien, eller snarare sagt upplevelsen av att se den live!

Det torde ha varit mitten eller sent -90tal som jag besökte flygfältet i Långsele ( utanför Sollefteå ) där det kördes dragrace. Bland alla v8-or, ja på den tiden kördes det knappt nå annat än v8a i dragrace, stod då denna lille skapelse. En helt absurd installation i form av ett grovt halvmeterlångt rör rakt in i turbon på vilket det satt fyra stycken stromberg förgasare som turbon sög igenom. Den lille buggyn skenade på bakhjulen de tre första växlarna och det var omöjligt at inte gilla denna udda skapelse. Faan va gött att bli påmind om denna buggy och jag saknar denna typen av byggen på dagens race där nivån skenat till absurda nivåer!

//Freddan.
gasekke
Forumsberoende
Inlägg: 633
Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Ort: Umeå

Re: Bosses buggy M bmw M10

Inlägg av gasekke »

De där glada "gubbarna" har en hel del "know how" i rockärmen.
Det finns nog ännu mer storys om den gamla skogshuggar folkabussen med turbo M10 som de kuskade runt på Autobahn o Europaturné på 90 talet.
Jag har nog legat i fosterställning på,golvet i div garage och asgarvat åt alla happenings som de pratat om , ang dessa BMW / vw bastarder de kokat ihop.
Tror buggyn gick låga 10 höga 9 redan tidigt 90 , bannlysta på bugrun i stort sett osv sjukt skoj.
Sitter Porschelåda o så i den, drivaxlarna fick byta plats då de vreds krokiga före de gick av.
bmwe12turbostorhamn
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör nov 30, 2013 10:26 am
Ort: avesta dalarna

Re: Bosses buggy M bmw M10

Inlägg av bmwe12turbostorhamn »

är det nå sprut från porshe eller fuggar..?
Jonas Ohlsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1928
Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
Ort: Umeå

Re: Bosses buggy M bmw M10

Inlägg av Jonas Ohlsson »

den har gått med dellorto 48or tryckförgasare sen med 4st sugstrombergare och sen tillbaka med dellorto 48, inget sprut.
Bild
werd
För mycket laddtryck
Inlägg: 366
Blev medlem: tor mar 20, 2008 4:48 pm
Ort: Kumla

Re: Bosses buggy M bmw M10

Inlägg av werd »

Mer bilder/film/storys efterlyses!! Tokball ju!
Skriv svar