510 cui 9500rpm

Lägg in filmtips eller bilder på sånt som kan vara fränt eller roligt
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10191
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

510 cui 9500rpm

Inlägg av Kadett4wd »

///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Användarvisningsbild
Performance_seeker
Forumsberoende
Inlägg: 886
Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
Ort: Nordmaling

Re: 510 cui 9500rpm

Inlägg av Performance_seeker »

Ojojoj, misstänker att det fjädertrycket är inte att leka med... :thumbright:
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Re: 510 cui 9500rpm

Inlägg av caterpillar »

Å FY ********!!!!!!
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
EKR
För mycket laddtryck
Inlägg: 116
Blev medlem: fre feb 21, 2014 4:15 am
Ort: United States

Re: 510 cui 9500rpm

Inlägg av EKR »

Nhra been running 500ci at 10500 for decades

Caterpillar, i once was a caterpillar fanatic with 3406e, until i met a real revving diesel 6'er; Cummins ISB and isx15.
http://youtu.be/i50H_XRsiTs @5500rpm
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10191
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: 510 cui 9500rpm

Inlägg av Kadett4wd »

Yes i know,, top fuel are revving north of 10krpm too.
But i found it worth sharing anyway :)
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Thunderbo1t
Forumsberoende
Inlägg: 1041
Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
Ort: Ljusdal

Re: 510 cui 9500rpm

Inlägg av Thunderbo1t »

Det ser ut som fördelaren sig vrider på slutet av filmen, kanske inte spelar så stor roll om det är crank trigger?
Känns inte stabilt, som en viss doktor skulle sagt :-D
Användarvisningsbild
Performance_seeker
Forumsberoende
Inlägg: 886
Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
Ort: Nordmaling

Re: 510 cui 9500rpm

Inlägg av Performance_seeker »

EKR skrev:Nhra been running 500ci at 10500 for decades...
Yes, but they also tear down the engine every 4 seconds... :hihi:
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
Erland Cox
Topplocks-guru
Inlägg: 6965
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Ort: Lund
Kontakt:

Re: 510 cui 9500rpm

Inlägg av Erland Cox »

No they don't. If they don't break P/S runs several races but the valve springs and valve gear are checked every round.
And that engine would not even qualify.

Erland
Senast redigerad av Erland Cox den fre nov 14, 2014 1:14 am, redigerad totalt 1 gånger.
EKR
För mycket laddtryck
Inlägg: 116
Blev medlem: fre feb 21, 2014 4:15 am
Ort: United States

Re: 510 cui 9500rpm

Inlägg av EKR »

Yes still amazed how primitive the pushrod engine is but still doesnt grenade its guts at these speeds. Although some last a mile literally :hihi: Okay now for the debate;

GM LS2 6.0 V8 16v

Vs

BMW S65 4.0 V8 32v

What are some of your guy's thoughts, considering both are aluminum block despite 2000 rpm rev difference, ohc's, etc..

Go!
davexe
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: tor feb 27, 2014 5:03 am
Ort: Vitaby

Re: 510 cui 9500rpm

Inlägg av davexe »

Erland Cox skrev:No they don't. If they don't break P/S runs several races but the valve spimgs and valve gear are checked every round.
And that engine would not even qualify.

Erland
Erland's right, this year we ran all the 6 major FIA races without tearing down the engine a single time. the pro stock engines hold up pretty well, we rented out our spare engine for the race in tierp and it hit the limiter quite a bit, didn't even brake a spring (to be fair it is an older engine that doesn't rev as high as the main engine)
EKR
För mycket laddtryck
Inlägg: 116
Blev medlem: fre feb 21, 2014 4:15 am
Ort: United States

Re: 510 cui 9500rpm

Inlägg av EKR »

Oh ok :thumbright: i know some of the drag week cars like 632 cubic inch chev big blok turbos etc like jeff lutz larry larson rekord holder rev 8000 or so rpm. Only thing replaced on both cars during drag week was heads at believe and they did 3000km +
Erland Cox
Topplocks-guru
Inlägg: 6965
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Ort: Lund
Kontakt:

Re: 510 cui 9500rpm

Inlägg av Erland Cox »

davexe skrev:
Erland Cox skrev:No they don't. If they don't break P/S runs several races but the valve spimgs and valve gear are checked every round.
And that engine would not even qualify.

Erland
Erland's right, this year we ran all the 6 major FIA races without tearing down the engine a single time. the pro stock engines hold up pretty well, we rented out our spare engine for the race in tierp and it hit the limiter quite a bit, didn't even brake a spring (to be fair it is an older engine that doesn't rev as high as the main engine)

I believe those engines were assembled by one of the best.

Erland
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10191
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: 510 cui 9500rpm

Inlägg av Kadett4wd »

EKR skrev:Yes still amazed how primitive the pushrod engine is but still doesnt grenade its guts at these speeds. Although some last a mile literally :hihi: Okay now for the debate;

GM LS2 6.0 V8 16v

Vs

BMW S65 4.0 V8 32v

What are some of your guy's thoughts, considering both are aluminum block despite 2000 rpm rev difference, ohc's, etc..

Go!
Every day in the week i would choose a modern design with multivalve tech.
But i find it amazing with the output of those pushrodengines, but wold i choose one,, nope!
With one mark thou:
If i would build an hardcore raceengine and competed in serious racing, YES i would build the setup that would keep all things intact through whole raceseason.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Skriv svar