510 cui 9500rpm
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
510 cui 9500rpm
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Performance_seeker
- Forumsberoende
- Inlägg: 886
- Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
- Ort: Nordmaling
Re: 510 cui 9500rpm
Ojojoj, misstänker att det fjädertrycket är inte att leka med...
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
Re: 510 cui 9500rpm
Nhra been running 500ci at 10500 for decades
Caterpillar, i once was a caterpillar fanatic with 3406e, until i met a real revving diesel 6'er; Cummins ISB and isx15.
http://youtu.be/i50H_XRsiTs @5500rpm
Caterpillar, i once was a caterpillar fanatic with 3406e, until i met a real revving diesel 6'er; Cummins ISB and isx15.
http://youtu.be/i50H_XRsiTs @5500rpm
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: 510 cui 9500rpm
Yes i know,, top fuel are revving north of 10krpm too.
But i found it worth sharing anyway
But i found it worth sharing anyway
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1041
- Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
- Ort: Ljusdal
Re: 510 cui 9500rpm
Det ser ut som fördelaren sig vrider på slutet av filmen, kanske inte spelar så stor roll om det är crank trigger?
Känns inte stabilt, som en viss doktor skulle sagt
Känns inte stabilt, som en viss doktor skulle sagt
- Performance_seeker
- Forumsberoende
- Inlägg: 886
- Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
- Ort: Nordmaling
Re: 510 cui 9500rpm
Yes, but they also tear down the engine every 4 seconds...EKR skrev:Nhra been running 500ci at 10500 for decades...
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: 510 cui 9500rpm
No they don't. If they don't break P/S runs several races but the valve springs and valve gear are checked every round.
And that engine would not even qualify.
Erland
And that engine would not even qualify.
Erland
Senast redigerad av Erland Cox den fre nov 14, 2014 1:14 am, redigerad totalt 1 gånger.
Re: 510 cui 9500rpm
Yes still amazed how primitive the pushrod engine is but still doesnt grenade its guts at these speeds. Although some last a mile literally Okay now for the debate;
GM LS2 6.0 V8 16v
Vs
BMW S65 4.0 V8 32v
What are some of your guy's thoughts, considering both are aluminum block despite 2000 rpm rev difference, ohc's, etc..
Go!
GM LS2 6.0 V8 16v
Vs
BMW S65 4.0 V8 32v
What are some of your guy's thoughts, considering both are aluminum block despite 2000 rpm rev difference, ohc's, etc..
Go!
Re: 510 cui 9500rpm
Erland's right, this year we ran all the 6 major FIA races without tearing down the engine a single time. the pro stock engines hold up pretty well, we rented out our spare engine for the race in tierp and it hit the limiter quite a bit, didn't even brake a spring (to be fair it is an older engine that doesn't rev as high as the main engine)Erland Cox skrev:No they don't. If they don't break P/S runs several races but the valve spimgs and valve gear are checked every round.
And that engine would not even qualify.
Erland
Re: 510 cui 9500rpm
Oh ok i know some of the drag week cars like 632 cubic inch chev big blok turbos etc like jeff lutz larry larson rekord holder rev 8000 or so rpm. Only thing replaced on both cars during drag week was heads at believe and they did 3000km +
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: 510 cui 9500rpm
davexe skrev:Erland's right, this year we ran all the 6 major FIA races without tearing down the engine a single time. the pro stock engines hold up pretty well, we rented out our spare engine for the race in tierp and it hit the limiter quite a bit, didn't even brake a spring (to be fair it is an older engine that doesn't rev as high as the main engine)Erland Cox skrev:No they don't. If they don't break P/S runs several races but the valve spimgs and valve gear are checked every round.
And that engine would not even qualify.
Erland
I believe those engines were assembled by one of the best.
Erland
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: 510 cui 9500rpm
Every day in the week i would choose a modern design with multivalve tech.EKR skrev:Yes still amazed how primitive the pushrod engine is but still doesnt grenade its guts at these speeds. Although some last a mile literally Okay now for the debate;
GM LS2 6.0 V8 16v
Vs
BMW S65 4.0 V8 32v
What are some of your guy's thoughts, considering both are aluminum block despite 2000 rpm rev difference, ohc's, etc..
Go!
But i find it amazing with the output of those pushrodengines, but wold i choose one,, nope!
With one mark thou:
If i would build an hardcore raceengine and competed in serious racing, YES i would build the setup that would keep all things intact through whole raceseason.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!