Martinssons pöjken har jobbat hårt.

Lägg in filmtips eller bilder på sånt som kan vara fränt eller roligt
Erland Cox
Topplocks-guru
Inlägg: 6965
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Martinssons pöjken har jobbat hårt.

Inlägg av Erland Cox »

Körde han sönder grejerna jag gjorde åt honom?
Offrade på laddtryckets altare? Jag gjorde en fin topp och insug åt honom.
Den gjorde tydligen 9,97 redan 2006, 770 hjulhästar.

http://www.martinssonracing.se/

Erland
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10191
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Martinssons pöjken har jobbat hårt.

Inlägg av Kadett4wd »

Ja den gick nog åt pipan redan det året.
jag gjorde en ny som gav mer på lägre ladd och i övrigt samma setup.
Det har varit mina toppar sen dess förutom ett år då han testade med en helt std topp.
Den gav 940 nånting om jag minns korrekt.
men med ett jäkla högt laddtryck.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Re: Martinssons pöjken har jobbat hårt.

Inlägg av Mattias J »

Det var väl efter det laborerades med kaminställningar för dom var väl helt off?
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10191
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Martinssons pöjken har jobbat hårt.

Inlägg av Kadett4wd »

nope, inte 06-08.
Har varit många turer sen dess och jag har gjort tre toppar och säkert tre olika turbos har passerat motorrummet till vi är idag.
Men 06 var det Erlands topp, 07 eller 08 var det min, men likadan setup i övrigt.
Jag kan ta fel på åren där, Erlands KAN ha suttit på även 07
252 i slutfart har det körts med en av mina(2013).
Runt 09 och fram till 2012 var kaminställningarna pannkaka.
Genomgående har iaf varit att det aldrig behövts över 3bar med mina toppar.
Oftast mosar de bäst runt 2.7bar
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Re: Martinssons pöjken har jobbat hårt.

Inlägg av Mattias J »

Blir ju lite svårt att jämföra då det bägge topparna inte suttit på en och samma motor.
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10191
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Martinssons pöjken har jobbat hårt.

Inlägg av Kadett4wd »

ta och läs en vända till du.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Re: Martinssons pöjken har jobbat hårt.

Inlägg av Mattias J »

Får göra det Audikungen.
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Erland Cox
Topplocks-guru
Inlägg: 6965
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Martinssons pöjken har jobbat hårt.

Inlägg av Erland Cox »

Hur fort går den nu på 400m?

Erland
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10191
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Martinssons pöjken har jobbat hårt.

Inlägg av Kadett4wd »

'Nu' kan jag inte svara, men 9.17 eller 9.12 är personbästa för nåt år sedan.
Andra repan rök en drivaxel och efter i depån då jag var där så var han iväg och spydde två ggr.
Han mådde inte bra.
Så koncentrationen var inte på topp och konceptet nytt med svänghjul och koppling så det kräver lite inkörning för honom att bli kompis med grejerna.
Sen var det halt åt honom, spann rejält även ute vid 300-350m
Chassit behöver lite mods för att lämna framhjulen kvar i marken.
Bilen stod såhär även ute vid 300m:(den skarpsynte ser det går på sladd även på bilden)

Bild
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Erland Cox
Topplocks-guru
Inlägg: 6965
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Martinssons pöjken har jobbat hårt.

Inlägg av Erland Cox »

Är det Glenn Appelgren i min gamla 64:a Dodge Polara han kör mot?

Erland
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10191
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Martinssons pöjken har jobbat hårt.

Inlägg av Kadett4wd »

jajjemän.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Användarvisningsbild
flubber_323
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 92
Blev medlem: tis jan 27, 2015 3:55 pm
Ort: Falun

Re: Martinssons pöjken har jobbat hårt.

Inlägg av flubber_323 »

Ballt. Jag visste inte att han byggt om med den nya fronten. Såg fint ur och imponerande effekt!
Skriv svar