Martinssons pöjken har jobbat hårt.
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Martinssons pöjken har jobbat hårt.
Körde han sönder grejerna jag gjorde åt honom?
Offrade på laddtryckets altare? Jag gjorde en fin topp och insug åt honom.
Den gjorde tydligen 9,97 redan 2006, 770 hjulhästar.
http://www.martinssonracing.se/
Erland
Offrade på laddtryckets altare? Jag gjorde en fin topp och insug åt honom.
Den gjorde tydligen 9,97 redan 2006, 770 hjulhästar.
http://www.martinssonracing.se/
Erland
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10192
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Martinssons pöjken har jobbat hårt.
Ja den gick nog åt pipan redan det året.
jag gjorde en ny som gav mer på lägre ladd och i övrigt samma setup.
Det har varit mina toppar sen dess förutom ett år då han testade med en helt std topp.
Den gav 940 nånting om jag minns korrekt.
men med ett jäkla högt laddtryck.
jag gjorde en ny som gav mer på lägre ladd och i övrigt samma setup.
Det har varit mina toppar sen dess förutom ett år då han testade med en helt std topp.
Den gav 940 nånting om jag minns korrekt.
men med ett jäkla högt laddtryck.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Martinssons pöjken har jobbat hårt.
Det var väl efter det laborerades med kaminställningar för dom var väl helt off?
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10192
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Martinssons pöjken har jobbat hårt.
nope, inte 06-08.
Har varit många turer sen dess och jag har gjort tre toppar och säkert tre olika turbos har passerat motorrummet till vi är idag.
Men 06 var det Erlands topp, 07 eller 08 var det min, men likadan setup i övrigt.
Jag kan ta fel på åren där, Erlands KAN ha suttit på även 07
252 i slutfart har det körts med en av mina(2013).
Runt 09 och fram till 2012 var kaminställningarna pannkaka.
Genomgående har iaf varit att det aldrig behövts över 3bar med mina toppar.
Oftast mosar de bäst runt 2.7bar
Har varit många turer sen dess och jag har gjort tre toppar och säkert tre olika turbos har passerat motorrummet till vi är idag.
Men 06 var det Erlands topp, 07 eller 08 var det min, men likadan setup i övrigt.
Jag kan ta fel på åren där, Erlands KAN ha suttit på även 07
252 i slutfart har det körts med en av mina(2013).
Runt 09 och fram till 2012 var kaminställningarna pannkaka.
Genomgående har iaf varit att det aldrig behövts över 3bar med mina toppar.
Oftast mosar de bäst runt 2.7bar
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Martinssons pöjken har jobbat hårt.
Blir ju lite svårt att jämföra då det bägge topparna inte suttit på en och samma motor.
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10192
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Martinssons pöjken har jobbat hårt.
ta och läs en vända till du.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Martinssons pöjken har jobbat hårt.
Får göra det Audikungen.
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Martinssons pöjken har jobbat hårt.
Hur fort går den nu på 400m?
Erland
Erland
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10192
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Martinssons pöjken har jobbat hårt.
'Nu' kan jag inte svara, men 9.17 eller 9.12 är personbästa för nåt år sedan.
Andra repan rök en drivaxel och efter i depån då jag var där så var han iväg och spydde två ggr.
Han mådde inte bra.
Så koncentrationen var inte på topp och konceptet nytt med svänghjul och koppling så det kräver lite inkörning för honom att bli kompis med grejerna.
Sen var det halt åt honom, spann rejält även ute vid 300-350m
Chassit behöver lite mods för att lämna framhjulen kvar i marken.
Bilen stod såhär även ute vid 300m:(den skarpsynte ser det går på sladd även på bilden)
Andra repan rök en drivaxel och efter i depån då jag var där så var han iväg och spydde två ggr.
Han mådde inte bra.
Så koncentrationen var inte på topp och konceptet nytt med svänghjul och koppling så det kräver lite inkörning för honom att bli kompis med grejerna.
Sen var det halt åt honom, spann rejält även ute vid 300-350m
Chassit behöver lite mods för att lämna framhjulen kvar i marken.
Bilen stod såhär även ute vid 300m:(den skarpsynte ser det går på sladd även på bilden)
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Martinssons pöjken har jobbat hårt.
Är det Glenn Appelgren i min gamla 64:a Dodge Polara han kör mot?
Erland
Erland
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10192
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Martinssons pöjken har jobbat hårt.
jajjemän.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- flubber_323
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 92
- Blev medlem: tis jan 27, 2015 3:55 pm
- Ort: Falun
Re: Martinssons pöjken har jobbat hårt.
Ballt. Jag visste inte att han byggt om med den nya fronten. Såg fint ur och imponerande effekt!