Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tor aug 17, 2017 4:29 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 85 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: tis jun 14, 2016 9:52 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 8759
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika
mja.. hårdare fjädrar hade ju det flexat än mer på högre varv.

_________________
///AMG
Nån som har ett gammalt lumention tändsystem liggande för en bra peng?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jun 20, 2016 1:42 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20279
Ort: Tomterna/sävar
cheva bb har 5 lagrad kam samt större lager än SB motorn så den klarar betydligt mycket mer lyft tycker jag även i en gat motor.

mvh jens

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jun 21, 2016 8:02 am 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
Inlägg: 774
Ort: Nordmaling
Steve skrev:
The Power of 2.5- vs. 3-Inch Exhaust - Engine Masters Ep. 9
https://www.youtube.com/watch?v=_PVXvHkr-Vs
Jag undrar hur mycket bänkningen säger...om den säger något överhuvudtaget...dom konstaterar att motorn går fetare med 2,5 tums system, och tappar 13 hästar. Vad hade hänt om dom justerat lambdan till tidigare värde?

_________________
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jul 11, 2016 11:53 am 
Online
Steve, inte Stiiiv
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Inlägg: 5010
Ort: Lykksällä
Stroker Shootout! Ford vs. Mopar 408s. - Engine Masters Ep. 11
https://www.youtube.com/watch?v=COsl5u5LfaA

_________________
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons sep 07, 2016 12:00 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20279
Ort: Tomterna/sävar
ett nytt bra avsnitt där de ger en 305 vad den tål och lite till med NOS! https://www.youtube.com/watch?v=AScojLj139A

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons sep 07, 2016 12:01 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 8759
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika
Nåt som är intressant där är hur jäkla snabbt det bygger upp värme i kolvringarna.

_________________
///AMG
Nån som har ett gammalt lumention tändsystem liggande för en bra peng?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor sep 08, 2016 2:36 pm 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: tor jul 16, 2015 3:37 pm
Inlägg: 9
Motorn leanade jo ut å detonerte


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor sep 08, 2016 4:58 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20279
Ort: Tomterna/sävar
kollade igen och om bilderna är bra cynkade så ja du har rätt den gick från 11.9 utan gas till 12.9 direkt gasen aktiverades

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre sep 09, 2016 4:13 pm 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: tor jul 16, 2015 3:37 pm
Inlägg: 9
Ja å kolven bekrefter jo det og.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre sep 09, 2016 9:22 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: ons aug 22, 2007 5:52 pm
Inlägg: 70
Ort: Sala
Stämmer det att om dom filade upp ring gapet så skulle motorn ha överlevt längre?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre sep 09, 2016 10:15 pm 
Offline
HK Performance

Blev medlem: tor jun 02, 2005 11:35 am
Inlägg: 1837
Ort: Lycksele
som jag förstår de på hforsaa och jens så fick den för lite mat och smälte kolven

_________________
Håkan Kirjonen

Evighetsprojekten


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör sep 10, 2016 3:42 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
Inlägg: 904
Ort: Flisa, norge
skulle värkligen 12.9 vara för leant?
vad med tändningen? 29 grader körde dom väl på.
har aldrig sysslat med gastuben själv


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön sep 11, 2016 8:09 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 8759
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika
Om toppackningen går så det börjar misstända(eller kolvrester) så sticker lambdan iväg,, inte alls säkert den leanade.

_________________
///AMG
Nån som har ett gammalt lumention tändsystem liggande för en bra peng?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön nov 20, 2016 9:41 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 8759
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika
Hörde Freiburger berättade igår på en Q&A att Brulé hade testat satt en dammsugare mot vevhusventilationen på en motor.
18hk blev vinsten.(om jag minns rätt, kan ha varit 12 också)

_________________
///AMG
Nån som har ett gammalt lumention tändsystem liggande för en bra peng?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jan 26, 2017 8:54 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
Inlägg: 2337
Ort: Västra Småland, nästan i Halland
https://www.youtube.com/watch?v=vPBs_QB6ubI

Stock VS Stroker.

367 Cui 6 liter

VS

410 Cui 6,7 liter.

Samma lika på allt annat, det är intressanta jämförelser dom gör faktiskt.

Synd bara att dom mäter i tummar och fötter bara, man får pausa och räkna lite ibland. :)

_________________
I framtiden kommer jag nog vara en bakåtsträvare.

635an... http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=20403


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 85 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010