Tesla när 772 hk bara är 414 kW under 150 km/h

Lägg in filmtips eller bilder på sånt som kan vara fränt eller roligt
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10189
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Tesla när 772 hk bara är 414 kW under 150 km/h

Inlägg av Kadett4wd »

Antar vridet är efter en växellåda som antagligen sitter inbyggd direkt i motorerna.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
mstahl
För mycket laddtryck
Inlägg: 138
Blev medlem: tis jul 03, 2012 6:57 am
Ort: Stockholm

Re: Tesla när 772 hk bara är 414 kW under 150 km/h

Inlägg av mstahl »

Lyfter denna tråd igen om det är ok
Har det hänt nått mer ?
Om man lekt med RC bilar skala 1/8 så vet man att kondingarna och effekt från batteriet är kortvarig effekt o laddas dem nån 0.1 volt för mycket över 4.2 v eller lägre än 3 volt per cell så brinner det även en liten smäll kan åstadkomma ohälsa. Så vad har utvecklats med elbilen sen 2017 ? Dåligt eller bra ?


Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
Stahl
Drakir
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 66
Blev medlem: tor apr 26, 2007 4:57 pm
Ort: Täfteå, Fäbodsanden

Re: Tesla när 772 hk bara är 414 kW under 150 km/h

Inlägg av Drakir »

Hypen kring bilen fungerar ju bra, Tesla är konstigt nog värderat högre än alla biltillverkare utom Toyota trots att man bara producerar 300 000 bilar/år.
Luktar bubbla på lång väg här!

VW producerar mer än 11 000 000 fordon/år...
Användarvisningsbild
Edis
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 57
Blev medlem: sön dec 18, 2011 8:22 pm

Re: Tesla när 772 hk bara är 414 kW under 150 km/h

Inlägg av Edis »

De producerade 367500 bilar förra året, har byggt en fabrik i Kina på 10 månader, ska bygga ca 500000 bilar i år, har byggt ut ett laddnät som är överlägset alla andra. Model Y har börjat produceras och siffrorna ser lovande ut.

Sa till en jobbarkompis i somras att man borde köpa Tesla-aktier, var nere på $180 då, nu ikväll, efter rapporten passerade de $630...

Jag har väntat på min Model 3:a sedan den 1 oktober, längtar duktigt efter den nu. Förstår att folk är skeptiska till elbilar, men jag hade förmånen att få leasa en Leaf billigt under ett år, därefter har mitt bruksbil-liv blivit helt förändrat, har kört ca 9000mil i olika elbilar sedan dess och kommer troligtvis aldrig mer köra bruks-fossil igen.

Mitt råd är att inte dissa elbilar helt och hållet innan ni har testat ordentligt. Elbilar är inte lösningen på allas situation, men fungerar för väldigt många. Har lärt mig att elbilstrådar i forum lätt blir hetsiga och att många hatar elbilar av någon anledning, men jag ser mig själv som en rätt gedigen bilentusiast och jag är HELT såld på det här med eldrift.
Skriv svar