Vart en tur till Dahlbäck Racing i Borlänge igår.
Emil Larsson bromsade Chevan åt mej.
https://youtu.be/9w051i9m0Oc
Bromsning av Turbo BelAir
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Bromsning av Turbo BelAir
häftigt! några uppdaterigar sen drag week?
nå intressanta iakttagelser vid bromsningen?
mvh jens
nå intressanta iakttagelser vid bromsningen?
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Re: Bromsning av Turbo BelAir
Har inte gjort någe alls mer än kollat oljenivån och hällt i glykol
Ställde ventilerna när jag kom upp till Borlänge, var bara två ventiler som behövdes ställas.
Ställde dom sist i Indianapolis.
Vi kopplade in loggning på tryck före laddluftkylaren och ett till på insuget som loggades in i bänken.
Tryckfall bara 0.1bar med 1bar laddtryck och 0.2bar med 1.7bar laddtryck, insugstemp med 1.7bar vart 25grader.
Orkade inte koppla in mottrycksmätning till avgashuset, gör det i vår när jag byter till AFR 227cc topparna.
Då blir det ev. 1.6 Jesel vippor med eller aningen värre kam.
Samt ska primärrören på headersen kortas och lyftas upp lite.
Tänkte koppla ihop 3" rören under bilen efter växellådan till en 3.5" som går till turbon för att få bättre
spool upp
Ställde ventilerna när jag kom upp till Borlänge, var bara två ventiler som behövdes ställas.
Ställde dom sist i Indianapolis.
Vi kopplade in loggning på tryck före laddluftkylaren och ett till på insuget som loggades in i bänken.
Tryckfall bara 0.1bar med 1bar laddtryck och 0.2bar med 1.7bar laddtryck, insugstemp med 1.7bar vart 25grader.
Orkade inte koppla in mottrycksmätning till avgashuset, gör det i vår när jag byter till AFR 227cc topparna.
Då blir det ev. 1.6 Jesel vippor med eller aningen värre kam.
Samt ska primärrören på headersen kortas och lyftas upp lite.
Tänkte koppla ihop 3" rören under bilen efter växellådan till en 3.5" som går till turbon för att få bättre
spool upp