Hm nu ska vi se.
Det beror på hur mycket det får kosta och hur mycket du kan göra själv?
Jag hade turen att komma över en motor som redan var konverterad.
Reseptet på den var det klasiska.
1900 block borat till 96mm med volvo 230 turbo kolvar svarvade 1mm typ.
orginal smida 1900 stakar (före 73)
orginal 2,0 vev lätat svängljul. portad 2,0 topp med csb ventiler vet ej storleken på dem har inte haft isär å kollat.
Vad jag vet så skiljer det inte nått direkt mellan 2.2 å 2.4 toppen.
På min motor satt det ett hembyggt grenrör med en slut rayjay turbo å extärn wg.
Det satt även ett orginal 2,0 sprut med tryckvakt som styrde två extra spridare. Fungerade helt ok.
Skulle jag bygga så skulle jag satsa på en sådan botten med 2.4 toppen något portad och enems i10 turbo kam.
Har förövrigt den kamen i min topp.
Jag kommer även byta ut orginal sprutet mot vems.
Beroende på hur mycket du laddar ska inte önskad effekt var omöjligt att nå.
ang sprutet så funkar det utmärkt med orginal 2.4 sprut å några extra spridare styrda av en eller flera tryckvakter. Tror det är det biligaste alternativet.
Hoppas du blev lite klokare av det här annars är det bara att fråga så ska jag försöka svara.
Mvh Kjelle.G
