Den ser förjävlig ut utvändigt (garagelackad med typ 4 lager klarlack) men det ska våtslipas och poleras upp igen, den ser då bättre ut än förut

Är väl inte jättevacker invändigt heller, vovven gillar att tugga både nackstöd och tyg i bagaget. (Donatorbil sökes!

Tanken var väl att ha den som bruks / lekbil, behöver inte oroa mig om det rasar då dessa finns överallt. Sen finns det ju en hel del att bygga med bara man väljer rätt grejor och har vilja.
(Har ju redan bytt motor 1gång och låda + koppling för tredje gången förra helgen)
Just nu ser det ut såhär:
9000T -88A (kat. befriad och fördelartändning)
1800kg enligt spec.
3" system från turbo till dubbla Japs (Ja, visst är det manligt!

3Bars BTR
Saabs röda spridare
Matschip (bränslechip)
Omnitad org. lamell med 4puckar (Greppar som faen numera)
Hemmamoddad APC med spikdioder och annat krafs, kopplad via TP- kabel så det är enkelt att ta loss ifall det blir problem
3" Kina IC med 2.5" anslutningar
2.5" tryckrör turbo - Insug
Olje catchtank
9000i låda med utväxling som gör att bilfan skriker i 3000rpm i typ 120 på e4:an
Sen massa annat småkrafs, orkar inte ta upp alla smådetaljer
Bilen var knappt påbyggd innan planeran på Piteå EDPS kom,
då polarna skulle upp så ville även jag prova.
Har aldrig varit den som fegar, spelar ingen roll om man kör en orginal ford eller nått 1000hk monster, man gör det för kul.
I allafall så åkte IC och annat på plats 2 veckor innan, nyrenoverad org. turbo följde med samtidigt.
Nästan genast stötte jag på problem med att bilen vägrade att ladda som den skulle.
Vilket visade sig vara en felkopplad magnetventil natten innan Piteå, grovjusteringen fick jag göra på vägen till Piteå utan sömn.
I skellefteå passade AC pumpen på att säga upp sig och remmen smälte loss..
Men är helt nöjd, slutade med 14.6 på 402m (162km/h)med systemet som det ser ut nu, och då är ju motorn helt orörd, laddtrycket peakade på 1.3-1.4bar med org. turbon.
Körde då med 17" och några skitdäck också så det går nog att kapa ner en hel del.
Nästa planerna är att skaffa större Turbo, tror ett TD04 19T eller liknande kan vara lämpligt, bör ju passa någorlunda bolt-on.
Grenröret kommer jag att behålla tillsvidare.
Motorrummet ska göras iordning, allt ska lackas och kablar / stam och slangar ska dras om.
Sen ska hela karossen få sig en ordentlig våtslipning, bilen blev garagelackad förrförra veckan under 24timmar så man hann ju inte direkt tänka på kvalite´.
Enda vettiga bilden jag har på bilen är just från EDPS: