B20 turbo recept??
B20 turbo recept??
hej.
jag tänkte bygga en motor med kompsänkt och portad topp, en k-kam, enkel stromberg, ett grenrör från misab, ett schwitzer-aggregat med integrerad wastegate, orginal kolvar, 2.5 tums avgas, m45 låda, saab 900 intercooler.
siktar på ca 200 hk. går det att få ut 200 hk med detta?
jag tänkte bygga en motor med kompsänkt och portad topp, en k-kam, enkel stromberg, ett grenrör från misab, ett schwitzer-aggregat med integrerad wastegate, orginal kolvar, 2.5 tums avgas, m45 låda, saab 900 intercooler.
siktar på ca 200 hk. går det att få ut 200 hk med detta?
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
med 2.5-3mm nålventil, filad nål, och ett turbo malpassi bränsle system med insprutnings pump och retur ska den räcka till 200hk.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
de där me nålventilen, ja tror ja har 164 gasare, (stromberg/zenith) isåfall ska det sitta 2mm nålventil i, sen tänkte ja köpa till turbonålar, hur långt kan man tänka sig att det räcker ihop med soppapump & tryckregulator är det bara borra upp nålventilerna till 2,5-3mm eller hur går man tillväga att få det så stort?
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1711
- Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
det är returledningen som är viktig...om det inte flödar tillräckligt i den så får du mottryck och då blir trycket till förgasaren för högt.
Jag ska köra med 9mm (standard hydralrör) till att börja med..kan rapportera hur detta fungerar när jag satt igång systemet. (nån vecka bort) 10mm är väll att rekomendera.
Jag ska köra med 9mm (standard hydralrör) till att börja med..kan rapportera hur detta fungerar när jag satt igång systemet. (nån vecka bort) 10mm är väll att rekomendera.
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1711
- Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jag skulle nog ha mindre luft (160), annars ska det nog va en bra lågladdtrycks bestykning.142t skrev:kan detta vara en bra grund bestyckning till motorn? e-rör 14 ,nålventil 225 eller 350 , lågfart 70 ,luft mun 230 ,huvud mun 185, acc mun 35 sitter halsring 32 så länge.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 131
- Blev medlem: lör feb 12, 2005 10:26 pm
- Ort: Strängnäs igen!